Skip to main content

Şeful Ringier, despre relaţia cu site-ul România TV: "am luat la început în considerare renunţarea la contract, dar am decis să nu întrerupem colaborarea". Schimbări în compania Thematic Digital, partener al Ringier

 
Şeful Ringier, despre relaţia cu site-ul România TV: "am luat la început în considerare renunţarea la contract, dar am decis să nu întrerupem colaborarea". Schimbări în compania Thematic Digital, partener al Ringier

Două de la Ringier România:

Publicitate

1. Ce spune directorul general al Ringier România despre colaborarea cu site-ul România TV, pentru care Ringier se ocupă de câţiva ani de vânzările programatice? S-au gândit să renunţe la contract, mai ales după cazul Iulia Marin?

2. Schimbări la Thematic Digital, compania cu care Ringier are un parteneriat: directorul executiv al Ringier (fost şef al vânzărilor) a intrat ca administrator, iar soţia lui a devenit acţionar. Ce spun cei de la Thematic, dar şi oficialii Ringier? Toţi spun că nu este vorba de niciun conflict de interese.

Detalii, în continuare:

1. Mihnea Vasiliu: "Faptul că RTV ne atacă în materiale editoriale nu mi s-a părut un motiv raţional pentru a întrerupe un acord comercial"

Ringier România se ocupă de publicitatea de tip programmatic pentru site-ul România TV. Până anul trecut, Ringier se ocupa şi de publicitatea de tip display, dar aceasta a trecut de Thematic Digital, cu care RIngier are un parteneriat.

"Am luat la inceput in considerare renuntarea la contractul cu RTV, dar am decis sa nu intrerupem colaborarea", răspunde Mihnea Vasiliu, director general Ringier România, despre momentul Iulia Marin, când România TV a atacat puternic Ringier, pe Cătălin Tolontan şi redacţia Libertatea.

De ce nu au făcut-o?

"Dintr-un motiv foarte simplu", spune Mihnea Vasiliu. Continuă:

"Aşa cum editorialul nu poate fi influentat de comercial, nici comercialul nu poate fi influentat de editorial. Mi se pare un principiu de baza al functionarii unei companii de media care se respecta.

Deci faptul ca RTV ne ataca in materiale editoriale nu mi s-a parut un motiv rational pentru a intrerupe un acord comercial care de altfel nici nu putea fi oprit din motive contractuale de pe o zi pe alta.”

Ringier România se ocupă de partea de programmatic a site-ului România TV de câţiva ani. Partea de display (vânzări de bannere "clasice") a trecut la Thematic Digital, companie care a semnat un parteneriat cu Ringier România (detalii, mai jos).

Mihnea Vasiliu

"Dat fiind ca volumele nu sunt atat de mari, comisionul Ringier este nesemnificativ in ecuatia generala a business-ului nostru din Romania.

Pentru cei care vor spune ca am finanţat atacul RTV la adresa noastra, pot spune din nou ca am respectat principiul separării editorialului de comercial, că aveam un contract care trebuia respectat si că prezumtia de "lăcomie" nu este justificata, atât timp cat  comisionul nostru generat de acest contract este nesemnificativ."

Reamintim că, după ce jurnalista Iulia Marin a încetat din viaţă, România TV a pornit o serie de emisiuni pe subiect, cu atacuri în special la adresa lui Cătălin Tolontan.

În perioada atacurilor România TV, articolele despre Iulia Marin (mă refer la partea de programmatic) erau monetizate de Ringier România?

"Nu putem noi influenta ca furnizor de publicitate programatica unde apare aceasta publicitate. Dupa cum stiti, publicitatea este afisata in functie de target si nu de continutul articolului", spune Mihnea Vasiliu.

Modul în care România TV a abordat subiectul Iulia Marin a generat o reacţie de solidaritate din partea a mii de semnatari (redacţtii, ONG-uri, asociaţii ale medicilor, psihologi), care au agreat un document - Apel, care condamna ce a făcut postul de televiziune.

Din document:

"Ne adresăm următoarelor autorităţi publice, dar ne adresăm şi organizaţiilor din domeniul publicităţii, precum şi firmelor private care îşi derulează campanii publicitare pe postul de televiziune România TV"

"Pe aceste firme naţionale şi internaţionale, precum şi pe organizaţiile precum IAA şi RAC, care autoreglementează etica din publicitatea românească, le întrebăm: este prevăzută în codul dumneavoastră de responsabilitate socială asocierea cu posturi TV care incită la discriminare?"

2. Schimbări la Thematic Digital, firma cu care Ringier are un parteneriat. Directorul executiv Ringier, numit administrator. Soţia lui: acţionar

Anul trecut, Ringier România şi firma Thematic Digital (deţinută de Radu Budeş şi de Cătălin Săndulache) au semnat un parteneriat prin care Thematic prelua vânzările de tip display (bannere) ale mai multor site-uri de care se ocupa până atunci Ringier România (25 de site-uri, printre care România TV, Ziare.com, G4Media, Bucataras, Gustos, SfatulMedicului, Playtech, Playsport, Alba24, Divahair).

Vânzările de programmatic, dar şi site-urile publicaţiilor Ringier au rămas la companie.

În primăvara acestui an, Andrei Ursuleanu, director executiv Ringier România (fost director de vânzări), la început consultant al Thematic Digital, a fost numit administrator al companiei. Totodată, soţia lui a intrat în acţionariatul Thematic Digital.

Andrei Ursuleanu coordonează, printre altele, atât vânzările Ringier pe zona de digital (pentru site-urile din grup - libertatea.ro, viva.ro, gsp.ro etc), dar este şi la compania Thematic Digital, care vinde alte 25 de siteuri.

În noua formulă, potrivit datelor despre companie, Thematic Digital are trei acţionari cu părţi egale:

  • Mediathlon SRL (Radu Budeş) - 33,33%
  • Getontop (Cătălin Săndulache) - 33,33%
  • Monica Ursuleanu - 33,33%

Ce spune managerul Ringier despre aceste schimbări? Dar Radu Budeş şi Andrei Ursuleanu? Se poate vorbi de un conflict de interese, cu directorul executiv al Ringier administrator şi soţia lui acţionar la Thematic Digital?


ÎNŢELEGERE. Site-urile din regia Ringier, vândute acum de Thematic Digital, compania lui Radu Budeş şi Cătălin Săndulache. În ce constă parteneriatul?


Mihnea Vasiliu:

"Parteneriatul nostru cu Thematic Digital este aproape un joint venture din punct de vedere operational. Lucram complementar pentru a maximiza bugetele de publicitate comise catre Ringier Romania, Thematic Digital fiind oarecum o supra structura de vanzari a Ringier.

Din acest motiv am fost de acord ca pe o perioada limitata, de un an, si care se incheie acum, Andrei sa ajute ca administrator la organizarea acestei structuri de vanzari.

În ceea ce o priveste pe sotia lui Andrei, stiu ca ea s-a angajat la Thematic fiind ofertata de Catalin Sandulache si Radu Budes care, ca proprietari ai Thematic, au decis sa motiveze angajatii oferindu-le pachete de actiuni.

Din cate stiu Monica Ursuleanu este un profesionist al vanzarilor de publicitate, dovada fiind si activitatea ea de succes la Radio Guerilla. Sunt convins ca asta a fost motivul ofertarii ei si nu faptul ca este sotia lui Andrei."

Despre situaţia cu Andrei Ursuleanu director executiv la Ringier şi administrator a Thematic Digital?

Mihnea Vasiliu:

"Asa cum am spus cele doua structuri sunt complementare si lucreaza in interesul brandurilor Ringier Romania. De altfel, anul acesta avem o crestere semnificativa a veniturilor din publicitatea digitala datorita acestui parteneriat.

Andrei este numai temporar administrator la Thematic. Mandatul lui se incheie la sfarsitul lunii iunie. Deci nu văd niciun conflict de interese.

În ceea ce o priveste pe sotia lui din cate stiu traim intr-o tara libera unde dreptul la munca este garantat. Faptul ca ea a fost ofertata de catre proprietarii Thematic nu este treaba mea si nici nu vad cum si de ce as fi impiedicat acest lucru."

Andrei Ursuleanu: 

"Decizia a fost ca functia de administrator sa o preiau eu, pe o durata limitata, pana la punerea in miscare completa a operatiunilor urmand ca apoi sa ies din schema societatii. ​Mandatul meu are 12 luni si expira in iunie 2023, ce se va intampla mai departe inca nu este hotarat.

THD lucreaza in stransa legatura cu managementul si echipa de sales Ringier, iar eu ca director de vanzari am desenat acest parteneriat care se desfasoara in conditiile in care sa avantaje ambele structuri de business. Nu exista niciun conflict de interese (in sens ​business sau ​juridic), dimpotriva ne potentam reciproc prin experienta de vanzari si expertize tehnice.

În acest moment toti partenerii sunt multumiti de evolutie, pe primul semestru a acestui an se inregistreaza venituri de peste 50% pe tot portfoliul, in conditii de piata de online care sta pe loc sau creste marginal."

Radu Budeş:

"Monica Ursuleanu s-a alaturat nu doar actionariatului ci si echipei noastre de vanzari. Este o persoana cu care am mai facut echipa in trecut, in urma cu vreo 10 ani, si care a acumulat intre timp o experienta importanta in vanzari pe mai multe tipuri de media, lucrand pentru agentii internationale si medii importante din Romania.

La mai bine de jumatate de an de la semnarea parteneriatului cu Ringier, Monica s-a alaturat echipei noastre de vanzari si actionariatului pentru calitatea ei de profesionist, nu cea de sotie cum se poate intelege din intrebare.

Andrei Ursuleanu a fost administrator din ratiuni de transparenta si control, neremunerat. Nu vad niciun conflict, dimpotriva, am vazut doar beneficii pentru toate partile."

Câteva explicaţii tehnice despre cele două mari tipuri de publicitate cu bannere de pe un site:

1. Publicitatea de tip display premium, adică vândută în urma unei negocieri directe între client ori agentia sa de media si echipa de vânzări internă sau regia de vânzări externă care reprezintă site-ul. (în cazul de faţă, Ringier România vinde publicitatea de acest tip pentru propriile site-uri. Thematic Digital a preluat anul trecut de la RIngier vânzarea pentru alte 25 de site-uri - printre care şi România TV)

2. Publicitatea de tip programatic / automatizată, adică inventarul publicitar “rezidual”, care dacă nu e vândut în prima formă de tranzacţionare este, apoi, cedat în diverse sisteme automatizate. Acestea (Ringier are un astfel de sistem) încearcă să găsească prin licitatii în timp real “real time bidding” cel mai bun preţ disponibil cerut de piaţa automată în acel moment.

Este un tip de publicitate inventat si promovat de Google. În cazul de faţă, Ringier România se ocupă atât de publicitatea de acest tip pentru site-urile proprii, dar şi pentru celelalte 25 de site-uri (printre care şi România TV).


APEL: Protest faţă de discursul urii de la România TV, după moartea jurnalistei Iulia Marin: "ne adresăm inclusiv firmelor care-şi fac publicitate"


CNA a decis: Amendă de 100.000 de lei pentru emisiunile cu Iulia Marin, de la România TV


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus