Skip to main content

Lovitură pentru presa scrisă: ziarele nu se mai vând în sutele de puncte Inmedio. Cauza: insolvenţa unei firme de transport. "Se caută soluţii"

 
Lovitură pentru presa scrisă: ziarele nu se mai vând în sutele de puncte Inmedio. Cauza: insolvenţa unei firme de transport. "Se caută soluţii"

Lovitură pentru puţinele titluri care mai apar zilnic în România. De la 1 noiembrie, ziarele nu se mai distribuie în reţeaua Inmedio. Cauza: firma care asigura transportul cotidienelor de la tipografii către Inmedio, o "urmaşă" a structurilor de distribuţie de la Burda, a intrat în insolvenţă.

Publicitate

Cei de la Inmedio au declarat pentru Paginademedia.ro că "se caută soluţii", că sunt întâlniri atât cu publisherii, cât şi cu diverse firme de transport (distribuţia de ziare e mai dificilă, se lucrează şi noaptea).

Detalii, în continuare:

"Am fost anunţai că, momentan, se opreşte difuzarea ziarelor în reţeaua Inmedio din motive care ţin de logistică", a povestit reprezentantul unui publisher pentru Paginademedia.ro. "Asta pentru că firma care făcea transportul către ei a intrat în insolvenţă", continuă el.

Cât mai e piaţa afectată de situaţie?

Presa scrisă cotidiană din România mai adună doar câteva titluri. Au rămas pe piaţă Libertatea, Click, Adevărul, Jurnalul şi Ziarul Financiar (acesta din urmă se distribuie mai mult pe abonament). Împreună, tipăresc în jur de 50.000 de exemplare. De vândut, vând mai puţin.

Gazeta Sporturilor (închis de la 1 noiembrie), tipărea cam 12.000.

Cine este Inmedio?

Inmedio este parte a gigantului Lagardere. Punctele de difuzare, pe care şi publisherii le numesc drept "moderne" sunt în galerii comerciale sau în malluri. La nivel naţional, sunt în jur de 220 de puncte.

Practic, de la 1 noiembrie, presa zilnică din România a pierdut zona de difuzare "modernă". Publisherii spun că motivele nu ţin de Inmedio (un vânzător final), ci de falimentele repetate care au marcat ditribuţia de presă din România, de-a lungul timpului. O insolvenţă este de vină şi acum.

Ultimul mare "transportor" de pe piaţă, City Logistics, a intrat în insolvenţă, iar ziarele nu au mai avut cum să ajungă de la tipografii la magazine.

Contactat de Paginademedia.ro, Bogan Andrei, director aprovizionare Inmedio, explică de ce s-a ajuns aici.

"Şi noi suntem afectaţi de pierderea acestor vânzări de cotidiene şi a clienţilor fideli care ne vizitau pentru achiziţia acestor produse", spune el.

Bogdan Andrei, Inmedio:

"Problemele au apărut după insolvenţa companiei care se ocupa de partea de transportare.

Iniţial, de transport de ocupa firma Casa de Difuzare (compania care a moştenit partea de difuzare după plecarea Burda din România), apoi City Logistics şi City Distribution. După ce City Distribution a intrat în insolvenţă, nu am mai avut transportator care să aducă ziarele la punctele Inmedio."

Situaţia este cu atât mai complicată cu cât distribuţia de presă cotidiană este una specială, cu fluxuri de producţie care se duc târziu în noapte şi livrări care trebuie făcute "la prima oră".

"În prezent suntem în discuţii cu mai mulţi transportatori pentru a rezolva situaţia. Fluxurile pentru livrarea cotidienelor au o logistică specifică: ziarele sunt preluate în cursul noţii din tipografii, iar la punctele de difuzare ajung până în ora 8.00.

Este greu să găseşti o companie care să lucreze noaptea", declară oficialul Inmedio.

Criza este temporară. Cel puţin aşa speră atât publisherii, cât şi cei de la Inmedio

Bogdan Andrei, Inmedio:

"Căutăm soluţii, am avut întâlniri şi cu publisherii pentru a reveni la distribuţia ziarelor, să vedem şi cum pot ei contribui cu măsuri care să ajute transportatorii (de exemplu, să sorteze ziarele pe zone în tipografii)."

Tirajele brute ale ziarelor tipărite în perioada aprilie-iunie 2023:

Click - 32.000

Libertatea - 19.000

Adevărul - 4.500

Jurnalul - 4.300

Ziarul Financiar - 1.900

Citeşte şi: Operaţiunile Burda, preluate de o nouă firmă. Au lansat deja mai multe reviste BBC - Good Food, Top Gear

EXCLUSIV. Grupul Burda confirmă pentru Paginademedia: "ne-am retras de pe piaţa românească". Firma a fost vândută. Cui?

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus