Skip to main content

REVISTELE ÎN FAŢA CRIZEI: Închideri, preluări şi schimbări de periodicitate în 2009. Plus câteva lansări

 

2009 a fost un an agitat şi pentru reviste. S-au închis titluri internaţionale, precum Business Week, altele au fost lansate în plină criză - Forbes. Alte publicaţii au ales să lupte cu criza din piaţa publicităţii schimbând periodicitatea: Diva, Story. Sorin Ovidiu Vîntu s-a lepădat total de reviste şi le-a cedat managerilor.

Publicitate

Paginademedia.ro trece în revistă principalele momente care au marcat piaţa revistelor în anul 2009.

Iată, detaliat, ce s-a întâmplat anul trecut:

FEBRUARIE - Măsuri radicale pentru Business Week, Business Review şi Biz

 

  • La jumătatea lunii februarie, revistele BusinessWeek, Business Review şi Biz, din portofoliul Business Media Group (BMG) renunţă temporar la varianta tipărită şi rămân doar pe internet. Rachad El Jisr, unul dintre acţionari, declara la momentul acela pentru paginademedia.ros-ar putea reveni la print în aprilie.
  • La doar o săptămână după anunţul de oprire temporară a apariţiei în variantă tipărită a revistelor BusinessWeek, Business Review şi Biz, BMG vine cu noi decizii. Ediţiile print ale publicaţiilor BIZ şi Business Review se vor relua din 1 martie, iar pentru BusinessWeek România nu se va întrerupe deloc apariţia în format tipărit. Pentru moment.
  • În aceaşi lună, compania Visseh Design a lansat publicaţia gratuită Băneasa Free Neighborhood Guide, dedicată locuitorilor din zona rezidenţială Băneasa. Publicaţia urma să conţină informaţii utilitare legate de zona de nord a Capitalei. Mihaela Stănciucu (fost ziarist la Evenimentul zilei) era numită în fruntea echipei editoriale.

MARTIE - Forbes apare, Business Week dispare

  • Ediţia românească a revistei Business Week, editată de Business Media Group şi-a încetat apariţia începând cu 17 martie.
  • Pe 23 martie, ediţia locală a revistei internaţionale Forbes a apărut în România într-un tiraj de 50.000 de exemplare. Ediţia românească a revistei de business s-a lansat ca o publicaţie bilunară, la fel ca Forbes SUA.  Licenţa pentu această publicaţie a fost obţinută de Adevărul Holding la sfârşitul lunii octombrie 2008.
  • Revista Diva, titlu deţinut de Ringier se transformă din publicaţie săptămânală în publicaţie bilunară.

APRILIE - Story trece şi ea la apariţie bilunară

  • La jumătatea lunii aprilie, revista Story, care era o publicaţie săptămânală, a trecut la o periodicitate bilunară. Editorii publicaţiei, grupul Sanoma Hearst România, au pus această schimbare pe seama crizei.

OCTOMBRIE - Vîntu îşi mătură revistele din trust

  • Luna octombrie a venit cu măsuri extreme pentru revistele din trustul condus de Sorin Ovidiu Vîntu. Conducerea grupului de presă a anunţat că publicaţiile din Divizia Life Style a grupului Realitatea Caţavencu vor fi preluate de managerii acestora. Este vorba de Tabu, Bucătăria pentru toţi, Aventuri la pescuit, Superbebe şi 24Fun.
  • La momentul respectiv situaţia stătea în felul următor: Bucătăria pentru toţi urma să fie preluată de Răzvan Cucui, fondatorul publicaţiei. Aventuri la pescuit urma să treacă la Sorin Vulpe, 24 Fun, la Alex Săndulescu, iar revista Superbebe să fie preluată de Tana Pazara (redactorul-şef al publicaţiei).
  • La Tabu situaţia era incertă. Realitatea-Caţavencu anunţase că mai susţine doar apariţia numărului din noiembrie, în condiţiile în care nimeni nu se arăta interesat de preluarea publicaţiei. Tot atunci, se discuta o variantă de preluare de către publisherul Sorin Vulpe şi de către Cristina Bazavan, redactor-şef.

NOIEMBRIE - luna cu cele mai multe schimbări pe piaţa revistelor

  • La începtul lunii noiembrie, regia de publicitate DBV Media House, condusă de Brînduşa Vlanga, se arăta interesată de preluarea revistei pentru femei Tabu, editată de grupul Realitatea-Caţavencu. Atunci, Sorin Enache, directorul general al Realitatea-Caţavencu, declara pentru Business Standard că managementul grupului a primit o ofertă de achiziţie a lunarului Tabu.
  • Burda România anunţa, pe 3 noiembrie, că revista Men’s Health iese de pe piaţa din România deoarece contractul de licenţă pe care îl deţine expiră în luna decembrie. Numărul de noiembrie-decembrie, care a apărut pe piaţă la 29 octombrie, a fost ultimul editat de Burda România, conform contractului semnat în martie 2005.
  • La jumătatea lunii noiembrie, se anunţa reintrarea pe piaţa din Bucureşti a ghidului Zile şi nopţi. Publicaţia şi-a mai încercat norocul şi în urmă cu şase ani, dar nu a rezistat decât câteva luni pe piaţa din Capitală. Odată intrat pe piaţă, ghidul Zile şi nopţi are de ţinut piept redutabilor concurenţi 24Fun şi Şapte seri.

DECEMBRIE - Money Express s-a salvat, Aventuri la pescuit şi Maxim au fost închise

 

  • Pe 3 decembrie, redacţia Aventuri la pescuit a demisionat în bloc. Cei aproximativ 15 oameni vor lansa un nou titlu: Super-Pescar. Aventuri la pescuit a făcut parte din Divizia lifestyle a grupului Realitatea-Caţavencu.
  • Ultima lună din an a venit cu noutăţi şi pentru publicaţiile Tabu şi 24 FUN, tot din trutul lui Sorin Ovidiu Vîntu: noul publisher al lunarului Tabu va fi Brânduşa Vlanga, cea care deţine regia de publicitate DBV Mediahouse. În ceea ce priveşte reţeaua de ghiduri 24 FUN, aceasta va fi deţinută, în mod egal, de Alex Săndulescu (fondatorul titlului) şi de Sorin Vulpe.
  • Pe 9 decembrie, se clarifica soarta revistei Money Express. Compania de proiecte speciale M&C Strategy anunţa că va prelua, de la 1 ianuarie, publicaţia Money Express, parte a grupului Realitatea-Caţavencu.
  • Pe 15 decembrie, Adevărul Holding anunţa că revista de celebrităţi OK! va apărea pe piaţă pe 19 februarie.
  • Compania Attica Media închide lunarul Maxim şi preia revista Men’s Health (la care Burda România a renunţat în luna octombrie). Men’s Health va apărea sub umbrela Attica din primăvara lui 2010.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • super recapitularea. sper ca faci una si in ceea ce priveste statiile TV.

Trimite un comentariu

sus