Skip to main content

Antena 1 a introdus cererea prin care l-a chemat în judecată pe editorul Paginademedia.ro. Termen în iunie

 
Antena 1 a introdus cererea prin care l-a chemat în judecată pe editorul Paginademedia.ro. Termen în iunie

Acces Direct. Simona Gherghe

Publicitate

Compania Antena Group SA a introdus, vineri, cererea de chemare în judecată a editorului Paginademedia.ro, Petrişor Obae.

Potrivit site-ului Tribunalului Bucureşti, obiectul cauzei este “acţiune în răspundere delictuală”, iar termenul de judecată a fost stabilit pentru data de 4 iunie 2013.

Cererea de chemare în judecată a fost depusă vineri, 8 februarie.

Până la ora redactării articolului, editorul Paginademedia.ro, Petrişor Obae, nu a primit nicio înştiinţare oficială legată de chemarea în jucată a Antena Group SA.

Antena Group şi-a anunţat intenţia de a-l acţiona în judecată pe editorul Paginademedia.ro săptămâna trecută.

CONTEXT. Totul a pornit de la o emisiune cu Ioana Tufaru

  • Paginademedia a publicat pe 4 februarie un material despre o emisiune Acces Direct, de pe Antenei 1, program în care se vorbea despre igiena Ioanei Tufaru. Beţigaşul de ureche cu rezultatul igienei Ioanei Tufaru era prezentat în prim plan în emisiune. (Emisiunea a fost ulterior amendată de CNA cu 20.000 de lei).
  • Pe 5 februarie, Paginademedia.ro a publicat lista companiilor ale căror produse au fost promovate în timpul spaţiilor publicitare difuzate pe durata emisiunii.
  • Pe 6 februarie, compania Avon a decis că nu mai doreşte să îşi asocieze numele cu emisiunea respectivă şi îşi retrage publicitatea difuzată pe durata emisiunii.

Pe 7 februarie, postul Antena1 a anunţat că îl va acţiona în judecată pe Petrişor Obae, editorul Paginademedia.ro, "având în vedere prejudiciile de imagine şi materiale produse companiei noastre prin acţiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 şi a emisiunii Acces Direct". Postul invocă prejudicii de peste 500.000 de euro.

Duminică, 10 februarie, Centrul pentru Jurnalism Independent şi ActiveWartch au punctat, într-un punct de vedere comun, că "Materialele publicate în perioada 4 – 6 februarie pe paginademedia.ro, referitoare la emisiunea Acces Direct difuzată de postul Antena 1 în data de 4 februarie, respectă atât legislaţia României, cât şi standardele deontologice"

Centrul pentru Jurnalism Independent:

"Media trebuie să accepte că poate deveni, la rândul ei, ţinta criticilor venite fie din interiorul breslei, fie din exterior, iar criticile exprimate cu bună credinţă pot fi un feedback util pentru profesioniştii media", spun cele două organizaţii media
"Considerăm că demersul postului Antena 1 de a-l da în judecată pe jurnalistul Petrişor Obae, autorul materialelor menţionate mai sus, solicitând 500.000 euro despăgubiri pentru prejudiciile aduse, este în contradicţie cu cu articolul 10 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului."

ActiveWatch şi CJI atrag atenţia că demersul Antena 1 "este extrem de periculos prin faptul că pune şi mai multă presiune pe jurnaliştii care îşi fac meseria profesionist şi cu bună-credinţă."

Ieri, 12 februarie, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat Antena 1 cu 20.000 de lei pentru ediţia din 4 februarie, în care a fost difuzat reportajul cu Ioana Tufaru.

Captură de pe site-ul Tribunalului Bucureşti

Comunicatul Antena 1 legat de proces:

"Antena TV Group îl va acţiona în instanţă pe domnul Petrişor Obae, deţinătorul site-ului “Pagina de Media”, având în vedere prejudiciile de imagine şi materiale produse companiei noastre prin acţiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 şi a emisiunii Acces Direct.

Considerăm că acţiunile domnului Obae au un caracter de manipulare a opiniei publice şi a clienţilor care au relaţii comerciale cu Antena 1. Situaţia este agravată de atitudinea ostilă şi dezechilibrată pe care domnul Obae a manifestat-o în mod constant de-a lungul timpului faţă de postul nostru, comparativ cu alte televiziuni.

Constatăm că acţiunile de defăimare şi manipulare prin mesajele publicate de domnul Obae au depăşit cu mult limita decenţei şi a opiniei jurnalistice echilibrate, fapt pentru care, în cursul zilei de mâine, domnul Obae va fi acţionat în judecată pentru prejudiciile produse, valoarea acestora depăşind suma de 500.000 EUR.

Antena TV Group nu va tolera niciodată un astfel de comportament faţă de compania noastra şi faţă de clienţii noştri şi vom respinge cu fermitate orice încercare de manipulare pe care o vor promova în spaţiul public persoane sau instituţii ce actionează cu rea credinţă."

Citeşte şi:

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Poti sta linistit, Petrisor!
    Actiunea lor va fi cu siguranta respinsa, orice ar fi putut scrie acolo e cam lipsit de temei in speta de fata. Mi se pare copilaresc si din partea avocatilor lor sa iti puna in carca decizia celor de la Avon - n-au nicio treaba merele alea cu perele.
  • este jalnica aceasta cearta între televiziuni ,ziaristi ,mai ales cand pleaca de la cea mai jalnica televiziune , otevizata si mincinoasa , numita rtv , deja bunul simt si impostura sant calitatile de la acest trust ! nu sant de acord cu emisiunea incriminata a antenei ,dar unde a fost cna-ul pana acum , unde e cna-ul cand minciunile rtv se rostogolesc ametitor si se consolideaza , patologic ! despre ce vorbim ?
  • antena crede ca isi spala pacatele cu rahatul de emisiune, dand in judecata pe cel care a scris parerea lui despre acest jeg de emisiune. mi-e clar, nu vor castiga. fac pe desteptii. sa ceara petrisor si el, daca va castiga, niste bani. ca l-au denigrat si pe el.
  • Daca tot vor sa dea pe cineva in judecata pt prejudiciul creat, cred ca ar trebui sa-si orienteze atentia catre Simona Gherghe si scenaristii emisiunii Acces Direct. Cred ca ei sunt cei vinovati pentru imaginea creata
  • @ Nostradamus-> Ca simplu spectator si eu am stat sa ma gandesc in urma si mi-am dat seama ca inainte A1 chiar avea cate ceva care se putea numi divertisment. "Academia vedetelor" era chiar haioasa si spun sincer ca aia a fost singura emisiune unde i-am putut suporta ragetele lui Negru si pe Negru in general. Late night show-uri facute de Badea (+Oreste) cu mistouri facute fata de studente la drept erau iar chiar dragute fata de exasperarile la care a ajuns Badea azi. Facand o comparatie nici nu imi vine sa cred cat de mult au putut sa decada si chiar imi pare rau. Eu unul sincer nu mai am ce sa vad pe A1 asa ca mi-am scos-o singur din grila.
  • porcarii-neporcarii, la competitie directa, emisiunile astea bateau pro-ul. si stiu ce spun fiinca ma ocupam zi de zi cu audientele si interpretarea lor.
    PS1: sa intelegi mai bine ”competitie directa” inseamna simultan, pe acelasi segment orar
    PS2: de ce ai inceput raspunsul cu ”Mama...” , era langa tine?...
  • Draga Paetrisor Obae, daca pina acum iti accesam pagina rarissim, o dat la 2-3 luni, de cand cu acest scandal, o accesez zilnic ! Te felicit pentru curaj, sper sa mergi inainte, si sa nu te lasi speriat !
    Daca vei continua pe aceeasi linie, vom fi foarte multi alaturi de tine, sa nu uiti asta nici un moment !
  • oare chiar asa de prost e seful ciocolatei?... hmmm...eu suspectez ca madam voiculeascu cap de bostan e in spatele demersului. cred ca a facut spuuume la gura pentru ca cineva si-a permis sa spuna ceva rau despre ei. pe ea o suspectez ca e capul aberatiei. fa o cheta. dau si eu un banut.
  • Mama eu nu am vazut nimic din porcariile astea . Dar tin minte ca tot protv era pe primul loc .
  • Petrisor, deschide un cont. Noi te sustinem financiar. Oamenii sunt procesomani, nu ai ce sa le faci. Vezi sa nu se supere si ca i-ai demascat ca au ascuns sub pres verdictul "turnatorului". Oricum, bucura-te, iti vor citi cu sfintenie site-ul mereu, asa ca iti genereaza audienta.
  • Comunicatul Antenelor mă face să râd. Păi tot ce scriu ei acolo e valabil doar pentru emisiunile lor: ei mint și manipulează cu nerușinare.
  • Cine isi aduce aminte de Antena 1 de la inceputul pana la mijlocul anilor 2000? Late night show cu Badea si Oreste. Mircea Radu cu Din Dragoste. Mihaela Radulescu cu Duminica in familie. Dan Negru cu Academia Vedetelor. In divertisment, atunci nu misca in front ProTV-ul! Acum, Antena 1 copiaza tot ce vede si copiaza prost. Unde mai pui ca e condusa de cofetarul Alexandrescu care, dupa ce că vorbeste cu ”este multe” mai e si procesoman. Eu fac pariu cu oricine ca in 5 ani, daca nu se va vinde, Antena nu va mai exista.
    PS: Camelia, tu citesti pagina de media ca sa stii ce te-asteapta?
  • Trustul Intact are doua posturi de televiziune absolut jenante si demne de toata mila si normal ca aici ma refer la "Anatema unu si trei".Felicitari domnule Obae pentru site-ul dvs!

Trimite un comentariu

sus