Skip to main content

Kanal D vrea să preia un radio cu frecvențe în București și alte opt orașe. Mutarea, supusă aprobării CNA

 
Kanal D vrea să preia un radio cu frecvențe în București și alte opt orașe. Mutarea, supusă aprobării CNA

Mutare-surpriză. După ce a încercat să câștige frecvențe radio la concurs, proprietarul Kanal D vrea să preia o rețea de radio deja lansată. 

Consiliul Național al Audiovizualului va analiza în ședința publică de mâine solicitarea de cedare a frecvențelor Radio Impuls deținute de AdWay către Dogan Media Interbational, proprietarul Kanal D. 

Publicitate

Este vorba despre frecvențele Impuls din Bacău, Bistriţa, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Râşnov, Sibiu, Timişoara, Tulcea. AdWay Direction este o societate deținută de omul de afaceri Decebal Victor Cotoc. Interesant de menționat că pe patru dintre frecvențele Impuls a emis BBC Radio România până în anul 2012, când serviciul a fost închis. 

Pentru ca cesionarea frecvențelor să fie aprobată, este nevoie de votul a cel puțin șase membri CNA din cel puțin opt prezenți. 

Dogan Media a mai avut o tentativă de a intra pe zona de radio la finalul anului 2017, când a participat la concursul de frecvențe radio al CNA. Atunci plănuia lansarea unui post sub denumirea Radio D, având în grilă emisiuni ale unor realizatori de la Kanal D, cum ar fi Teo, Christian Sabbagh sau Mihai Ghiță, prezentator la Asta-i România, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI

Citește și: 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Dacă vreodată CNA-ul ar fi vrut sa sprijine radiourile locale ar fi trebuit sa vina cu o singura decizie: radiourile au voie sa difuzeze publicitate locala, strict proportional cu porgramul local pe care il au.

    Asa, radiourile nationale vor introduce mai mult program local, sau radiourile locale vor avea mai multi clienti locali.

    Altfel, sunt doar vorbe goale si radiourile locale vor trebui sa se bata putina reclama locala cu niste giganti, care au mai multe resurse si vand si reclama nationala.
  • Cred in radioul local-regional, dar ca sa faci bani din local sunt putine retete de succes si multe sunt legate de continut si oameni. Cei care spun ca radio-ul a murit, nu imi sunt prieteni :). Radio-ul va trai atat timp cat va avea continut si oameni care vor starni reactii. Ma bucur sa fac parte din echipa ImpactFM.ro-The Real One si sa lucrez cu o echipa dedicata ideii de radio. Radiourile mor pentru ca lumea nu se mai concentreaza pe audienta ci foarte mult pe imagine. Avem concurenti Kiss, Zu, Magic, dar rezistam financiar. Sustin ideea de local-regional, insa sa nu uitam ca la un asfel de post de radio ca sa creezi continut este mult mai multa munca din spate. A fost o vreme cand am crezut putin in ideea de national, dar nu de cea care se practica acum. Mai este loc de schimbari majore in ideea de radio...deci, nu va muri. Daca nu mai asculti radio atat de des, inseamna ca ai peste 35-40 de ani, ai alte preocupari. Ca sa nu spun ca daca nu asculti, ai uitat sa fii activ. :) Oamenii activi, asculta radio. Se tot propaga ideea ca radioul nu se mai asculta, atunci de ce si agentia de radio pe care o reprezint are aproape aceeasi clienti din anul 2003 si tot vin ?! Cu banii lor...ar fi loc sa faca altceva. Nimeni nu investeste daca nu are rezultate.
  • Este foarte trist ce se intampla cu radiourile locale. In cativa ani vor fi inghitite toate de catre cele nationale, pentru ca legislatia e facuta in asa fel incat sa traiasca nationalele bine. Sa explic: radiourile locale se bat cu cele nationale pe publicitatea locala. De exemplu, daca Kiss FM are frecventa nationala, se lauda cu asta si atrage si publicitate locala, pe cand un post de radio local se aude doar in orasul/judetul unde are frecventa. Kiss-ul se va lauda ca are acoperire nationala si asa ii pacaleste pe clienti. De ce li se da voie posturilor nationale sa difuzeze publicitate locala cand au o gramada de reclame de la firmele mari care astfel isi aud spoturile pe toate frecventele pe care le detin nationalele? Radiourile locale vor avea soarta multor afaceri locale inghitite de catre nationale. Mai trist este ca vor ramane multi oameni pe drumuri, pentru ca acestea nu vor mai avea nevoie de ei. Vom auzi numai retransmisii, nimic original.
  • Am susținut Radio Impuls tocmai pentru că nu era din București.
    Din păcate în afaceri rămân cei care au suficiente resurse și sunt dispuși să investească.
    O idee bună ar fi ca grupul Dogan să păstreze brandul Impuls și redacția de la Cluj și doar câteva emisiuni să fie făcute de la București.
  • Din pacate radioul FM a cam murit. In afara de receptia auto, dimineata , in drum spre job, nu cred ca mai au multi un aparat de radio in bucatarie...s-au dus vremurile Doctorului Andrei ce era ascultat in camera de camin pe intuneric ...acum e doar intuneric in FM...Nu stiu cat de utila mai e o investitie in radio...desi e pacat
  • Pe unele din cele 8 frecvente emit sau nu emit, e greu de spus, și la mine în oraș pe 103,3, dar sunt buruiati continuu de Radio România Actualități 103.4 Fm.
    Nu știu cum au acordat cei de la CNA această frecvență foarte apropiată între cele doua posturi.
    Radio Impuls se aude foarte rău... când se aude.
    Personal aștept sa văd ce hotărâre se va lua la nivel de CNA.
  • Alin Robert, partial de acord cu tine. As fi frumos ca sa existe cat mai multe radiouri locale, dar sa fie de calitate sau sa sprijine comunitatea locala, la nivel journalistic, economic si social. Da?
    De curiozitate am vrut sa aflu mai multe despre radio impuls. Din pacate, site-ul e in constructie. Oare de cand? Am accesat pagina lor de facebook, unde, imi pare rau sa zic, e tristete mare. Cateva glume rasuflate, niste linkuri de publicitate si cam atat.
    Ce ti se pare asa bun la radioul asta.
    Ca vrei, ca nu vrei, ora exacta tot de la Bucuresti se da, pentru ca radiourilor nationale au continut. Nu toate la acelasi nivel, dar mult peste media localelor.
    Idea lui Herjeu de a avea radiouri locale este buna, doar daca acele radiouri au programe bune, animatori talentati si resurse financiare. Sa nu mai demonizam radiourile nationale doar ca sunt de Bucuresti.
  • Nu mai vorbiti asa despre Radio Impuls. Inteleg businessul de radio si ii apreciez mult pe cei de la Impuls, mai ales pe baietii de dimineata si echipa lor...Calin de la marketing, nu le-am mai retinut numele. Daca nu ai vedete de Bucuresti pe program si ”indraznesti” sa faci programe bune, nu esti luat in calcule de catre marii cunoscatori de radio. Era bine ca acest post de radio sa fie in cartile companiilor nationale. In regiuni se face mai mult radio decat multi plictisiti de viata de la Bucuresti, dar nu poti sustine la infinit un radio din alte business-uri, pentru ca el nu produce de ajuns pe ideea...nu esti in carti. E pacat ca toate ajung doar in Bucuresti ca sa functioneze financiar. Poate companiile nationale, vor urma exemplul Uniunii Europene de a se dezvolta pe regiuni si vor investi in afaceri regionale, daca nu locale. Cu ce sa platesti oameni daca tu intretii o retea doar din afaceri de provincie si cateva spoturi trimise de 1 maxim 2 agentii din Bucuresti, care lunar iti acopera cateva cheltuieli sa tii macar oameni pe programe. De aia e business! Sa faci bani, nu sa vii cu bani de acasa. Si ideea de local pe care o sustine domnul Herjeu, are o limita, se opreste la ascultator care nu intelege ideea de local si nici nu-l intereseaza. In concluzie cei de la Impuls nu si-au batut joc de frecvente, dar timpul de interventie pe parte tehnica e dificil la un astfel de radio. Foarte bine ca se vand. Sa le fie intr-un ceas bun!
  • Foarte bine ca cei de la Kanal D cumpara reteaua Radio Impuls ,astia s-au extins si au obtinut frecvente in orase importante din Romania si habar nu au sa le administreze tehnic in Bucuresti emit pe 88 Fm si nu se aude aproape deloc indiferent unde te-ai afla.
    Cei de la Kanal D daca investesc in aparatura,moderatori buni pot face ca Radio Dogan sa fie un post national ascultabil ,sa vedem cum evolueaza treaba .
  • Dacă cei de la Impuls își bat joc de propriile frecvențe, CNA ar trebui sa le ia si sa le scoata la concurs. Această cesionare a frecvențelor - de multe ori acceptată de către CNA - nu mi se pare normală.

Trimite un comentariu