Skip to main content

10 ANI. Acces Direct și ceara din urechi. Primul caz în care clienții de publicitate s-au delimitat de un program TV

 
10 ANI. Acces Direct și ceara din urechi. Primul caz în care clienții de publicitate s-au delimitat de un program TV
Ioana Tufaru

10 ANI DE Paginademedia.ro. O secvență umilitoare pentru Ioana Tufaru (fiica regretatei Anda Călugărenu), dată de Acces Direct, semnalată de Paginademedia.ro și un articol despre clienții de publicitate au bulversat piața de publicitate la început de 2013.

A fost primul caz în care clienții de publicitate s-au retras dintr-o emisiune de televiziune și și-au asumat public decizia. Dar și un caz pentru care Paginademedia.ro a fost dată în judecată de Antena 1 pentru "prejudicii". Un proces pe care Antena l-a pierdut, la vremea respectivă.

Reluăm cazul "Ceara din urechi" în secțiunea aniversară 10 ani de Paginademedia, 10 ani în 10 săptămâni.

5 februarie: Se poate mai jos? Mizerie pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei Tufaru, in prim-plan

Pe 5 februarie 2013, Acces Direct difuza un material cu Ioana Tufaru în centru. Paginademedia.ro relata secvențele care au oripilat audiența.

Ce s-a intamplat?

Intr-un reportaj realizat la Adriana Bahmuteanu acasa de catre "reporterul frenetic" Horatiu Tudor, Ioana Tufaru a fost pusa la curatenie. A urmat o discutie despre igiena si, incet, incet, actiunea s-a mutat in baie.

Cameramanul a urmarit-o pe fiica regretatei Anda Calugareanu in timp ce se curata cu un betisor in ureche. Cum imaginile cu urechea nu erau convingatoare, Horatiu Tudor s-a oferit sa rezolve problema. Betigasul folosit intens a fost aratat, cat se poate de aproape de camera, cu rezultatul actiunii de igienizare.

Daca pentru telespectatorii avizi de astfel de imagini era prea putin, reportajul a continuat cu imagini in prim-plan cu picioarele Ioane Tufaru, printre degetele careia se intrezareau urmele unei igiene precare.

Materialul de atunci, aici

Ce a urmat?

  • Pe 5 februarie, Paginademedia.ro a publicat lista companiilor ale căror produse au fost promovate în timpul spațiilor publicitare difuzate pe durata emisiunii.

ASOCIERE. Ce clienți de publicitate au girat mizeria din urechea Ioanei Tufaru la Acces Direct. Audiențe record.

  • Pe 6 februarie, compania Avon a decis că nu mai dorește să își asocieze numele cu emisiunea respectivă și își retrage publicitatea difuzată pe durata emisiunii.
  • Pe 7 februarie 2013, postul Antena1 a anunțat că îl va acționa în judecată pe Petrișor Obae, editorul Paginademedia.ro, "având în vedere prejudiciile de imagine și materiale produse companiei noastre prin acțiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 și a emisiunii Acces Direct". Postul a invocat prejudicii materiale de 500.000 de euro și daune morale de 100.000 de euro.

După un an: Instanța respinge acțiunea Antena Group

La un an de la startul procesului, instanța dă câștig de cauză Paginademedia.ro și consideră demersul editorial justificat.

Câteva fragmente din motivare:

  •  Jurnalistul-pârăt Obae Petrișor a prezentat obiectiv doar ceea ce s-a întâmplat în fapt, fără niciun alt fel de comentariu care să lezeze interesele reclamantei, iar veridicitatea faptelor prezentate este confirmată de multitudinea de reclamații și sesizări adresate independent de către telespectatori din toată țara, de diverse vârste, preocupări, sexe, care au prezentat aceleși fapte Consiliului Național al Audiovizualului, cerându-i să acționeze.
  • Pârâtul Obae Petrișor a informat corect opinia publică despre cele întâmplate în emisiunea Acces Direct, nu se reține reaua-credință a acestuia și nici abuzul de drept invocat de reclamantă, întrucât faptele au fost prezentate exact așa cum s-au petrecut în acea emisiune și cum au fost percepute și de publicul larg telespectator.
  • "Nu se reține maniera tendențioasă de prezentare a faptelor și nici maniera lipsită de echitate și imparțialitate în care jurnalistul a abordat subiectul dezbătut în articolele sale, iar apărarea și prevenirea pe viitor a unor acțiuni ce lezează demnitatea umană în general justifică chiar publicarea și reamintirea firmelor care, prin publicitatea făcută în cadrul emisiunii, indirect, au favorizat asemenea manifestări reprobabile, publicitate pe care, de altfel, telespectatorii au cunoscut-o sau o puteau cunoaște și ulterior, direct din emisiunea incriminată sau din alte surse."
  • “TOCMAI reclamanta, prin informarea opiniei publice cu privire la persoana numitei Ioana Tufaru, cu sau fără voința nealterată a acestei persoane lipsită de apărare și chiar și în condițiile în care i-ar fi acordat o anumită remunerație, a comis o încălcare a demnității, onoarei și vieții particulare, prin care a produs cel puțin indignarea opiniei publice, chiar dacă a făcut acest lucru sub paravanul dorinței de a ajuta acea persoană”.

 

Motivarea completă a procesului Antena Group - Paginademedia.ro, AICI

Citește etapele cazului, mai jos:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce mai trece timpul... Acum deja lucrurile s-au degradat si mai rau. Nu ati vazut ce reclame sunt la TV ? Ca nici nu mai poti manca in fata televizorului. Exemplu: reclame pentru a scapa de constipatie, pentru a scapa de hemoroizi etc
    Peste cativa ani o sa vedem la Tv si cum se sterge mai bine la fund cu hartie luxiasa sau cum se face *** cu miros de trandafiri

Trimite un comentariu