Skip to main content

10 ANI. Acces Direct şi ceara din urechi. Primul caz în care clienţii de publicitate s-au delimitat de un program TV

 
Ioana Tufaru
Ioana Tufaru

10 ANI DE Paginademedia.ro. O secvenţă umilitoare pentru Ioana Tufaru (fiica regretatei Anda Călugărenu), dată de Acces Direct, semnalată de Paginademedia.ro şi un articol despre clienţii de publicitate au bulversat piaţa de publicitate la început de 2013.

Publicitate

A fost primul caz în care clienţii de publicitate s-au retras dintr-o emisiune de televiziune şi şi-au asumat public decizia. Dar şi un caz pentru care Paginademedia.ro a fost dată în judecată de Antena 1 pentru "prejudicii". Un proces pe care Antena l-a pierdut, la vremea respectivă.

Reluăm cazul "Ceara din urechi" în secţiunea aniversară 10 ani de Paginademedia, 10 ani în 10 săptămâni.

5 februarie: Se poate mai jos? Mizerie pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei Tufaru, in prim-plan

Pe 5 februarie 2013, Acces Direct difuza un material cu Ioana Tufaru în centru. Paginademedia.ro relata secvenţele care au oripilat audienţa.

Ce s-a intamplat?

Intr-un reportaj realizat la Adriana Bahmuteanu acasa de catre "reporterul frenetic" Horatiu Tudor, Ioana Tufaru a fost pusa la curatenie. A urmat o discutie despre igiena si, incet, incet, actiunea s-a mutat in baie.

Cameramanul a urmarit-o pe fiica regretatei Anda Calugareanu in timp ce se curata cu un betisor in ureche. Cum imaginile cu urechea nu erau convingatoare, Horatiu Tudor s-a oferit sa rezolve problema. Betigasul folosit intens a fost aratat, cat se poate de aproape de camera, cu rezultatul actiunii de igienizare.

Daca pentru telespectatorii avizi de astfel de imagini era prea putin, reportajul a continuat cu imagini in prim-plan cu picioarele Ioane Tufaru, printre degetele careia se intrezareau urmele unei igiene precare.

Materialul de atunci, aici

Ce a urmat?

  • Pe 5 februarie, Paginademedia.ro a publicat lista companiilor ale căror produse au fost promovate în timpul spaţiilor publicitare difuzate pe durata emisiunii.

ASOCIERE. Ce clienţi de publicitate au girat mizeria din urechea Ioanei Tufaru la Acces Direct. Audienţe record.

  • Pe 6 februarie, compania Avon a decis că nu mai doreşte să îşi asocieze numele cu emisiunea respectivă şi îşi retrage publicitatea difuzată pe durata emisiunii.
  • Pe 7 februarie 2013, postul Antena1 a anunţat că îl va acţiona în judecată pe Petrişor Obae, editorul Paginademedia.ro, "având în vedere prejudiciile de imagine şi materiale produse companiei noastre prin acţiunile de defăimare ale postului de televiziune Antena 1 şi a emisiunii Acces Direct". Postul a invocat prejudicii materiale de 500.000 de euro şi daune morale de 100.000 de euro.

După un an: Instanţa respinge acţiunea Antena Group

La un an de la startul procesului, instanţa dă câştig de cauză Paginademedia.ro şi consideră demersul editorial justificat.

Câteva fragmente din motivare:

  • Jurnalistul-pârăt Obae Petrişor a prezentat obiectiv doar ceea ce s-a întâmplat în fapt, fără niciun alt fel de comentariu care să lezeze interesele reclamantei, iar veridicitatea faptelor prezentate este confirmată de multitudinea de reclamaţii şi sesizări adresate independent de către telespectatori din toată ţara, de diverse vârste, preocupări, sexe, care au prezentat aceleşi fapte Consiliului Naţional al Audiovizualului, cerându-i să acţioneze.
  • Pârâtul Obae Petrişor a informat corect opinia publică despre cele întâmplate în emisiunea Acces Direct, nu se reţine reaua-credinţă a acestuia şi nici abuzul de drept invocat de reclamantă, întrucât faptele au fost prezentate exact aşa cum s-au petrecut în acea emisiune şi cum au fost percepute şi de publicul larg telespectator.
  • "Nu se reţine maniera tendenţioasă de prezentare a faptelor şi nici maniera lipsită de echitate şi imparţialitate în care jurnalistul a abordat subiectul dezbătut în articolele sale, iar apărarea şi prevenirea pe viitor a unor acţiuni ce lezează demnitatea umană în general justifică chiar publicarea şi reamintirea firmelor care, prin publicitatea făcută în cadrul emisiunii, indirect, au favorizat asemenea manifestări reprobabile, publicitate pe care, de altfel, telespectatorii au cunoscut-o sau o puteau cunoaşte şi ulterior, direct din emisiunea incriminată sau din alte surse."
  • “TOCMAI reclamanta, prin informarea opiniei publice cu privire la persoana numitei Ioana Tufaru, cu sau fără voinţa nealterată a acestei persoane lipsită de apărare şi chiar şi în condiţiile în care i-ar fi acordat o anumită remuneraţie, a comis o încălcare a demnităţii, onoarei şi vieţii particulare, prin care a produs cel puţin indignarea opiniei publice, chiar dacă a făcut acest lucru sub paravanul dorinţei de a ajuta acea persoană”.

Motivarea completă a procesului Antena Group - Paginademedia.ro, AICI

Citeşte etapele cazului, mai jos:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ce mai trece timpul... Acum deja lucrurile s-au degradat si mai rau. Nu ati vazut ce reclame sunt la TV ? Ca nici nu mai poti manca in fata televizorului. Exemplu: reclame pentru a scapa de constipatie, pentru a scapa de hemoroizi etc
    Peste cativa ani o sa vedem la Tv si cum se sterge mai bine la fund cu hartie luxiasa sau cum se face *** cu miros de trandafiri

Trimite un comentariu

sus