Skip to main content

S-au înțeles. Pro TV rămâne în rețelele Telekom și NextGen

 
S-au înțeles. Pro TV rămâne în rețelele Telekom și NextGen

Rămâne sau nu Pro TV în rețeaua Telekom? Întrebarea care s-a tot pus în ultima săptămână, după ofensiva Pro TV de vineri, din timpul show-ului Românii au talent. Atunci, postul anunța că pe 28 februarie expiră contractul de retransmisie cu Telekom și că de la 1 martie ar putea ieși din grila Telekom și NextGen.  

Publicitate

Ce se va întâmpla? 

Telekom, pentru Paginademedia.ro:

„Telekom Romania anunță că Telekom și NextGen vor continua să difuzeze canalele Pro TV, începând cu 1 martie. În cadrul discuțiilor, Telekom Romania a explorat toate opțiunile de a pastra canalele TV în grilă.”

Anunțul companiei vine cu mai puțin de două ore înainte de miezul nopții, când contractul de retransmisie dintre Telekom și Pro TV ar fi expirat.

Telekom – Pro TV, cronologia unui scandal 

Vineri, 22 februarie, ora 21.00, în timp ce pe post era cea mai urmărită emisiune din România, Pro TV începe ofensiva. Anunță că posturile din grup ar putea să iasă din grilele Telekom și NextGen, de la 1 martie, întrucât compania nu a ajuns la un acord privind retransmisia.
 
Anunțul a fost peste tot. Articole și numeroase bannere publicitare postate pe site-urile grupului. Toate ilustrare cu un televizor fără emisie, cu ecran de culoare…magenta. Informarea s-a făcut în timpul show-ului Românii au talent, unde Telekom avea reclame și product placement, sub forma unor mesaje care au rulat pe post (video AICI).
 
„Vă informăm că în data de 28 februarie contractele de retransmisie ale PRO TV cu Telekom Romania Communications S.A. și NextGen Communications SRL vor expira. În pofida ofertelor PRO TV, Telekom și NextGen nu au agreat un nou contract.
 
Toate celelalte rețele vor continua să difuzeze canalele PRO TV. PRO TV oferă în continuare canalele sale către Telekom și NextGen și depune toate eforturile astfel încât abonații acestora să poată urmări noile sezoane ale emisiunilor sale precum Românii au Talent, dar și lansările producțiilor VLAD și Cântă acum cu mine.”, sună mesajul Pro TV. (pe larg despre subiect, AICI)
 
Și reprezentanții companiei Telekom sunt luați prin surprindere. După aproape două ore de la anunțul Pro TV, a reacționat și Telekom:
 
„Suntem surprinși de anunțul făcut de Pro Tv. Discuțiile cu grupul media sunt în derulare și negocierile cu acesta sunt purtate in beneficiul clienților noștri, in condițiile in care Pro TV vizează o creștere semnificativă a pretului”, au declarat reprezentanții Telekom într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro
 
Sâmbătă, 23 Februarie. Paginademedia cere lămuriri, despre stadiul negocierilor și despre motivul ieșirii agresive. 
 
Paginademedia.ro: În ce stadiu sunt negocierile Telekom - Pro TV?
Pro TV: Asteptam un rapuns oficial de la Telekom.
Paginademedia.ro: În aceste negocieri, Pro TV a avansat un pret mai mare decat la ultimul contract?
Pro TV: Nu comentam detaliile contractuale, avem o lista de preturi publica.
Paginademedia.ro: De ce a iesit Pro TV cu aceasta campanie inainte de finalizarea negocierilor? Cum comentati faptul ca ar putea fi o formă de presiune?
Pro TV: PRO TV depune toate eforturile pentru a rezolva aceasta situatie. Asteptam raspunsul oficial al Telekom. Avem obligatia morala de a informa publicul PRO TV in legatura cu disponibilitatea canalelor noastre. (detalii, AICI)
 
Sâmbătă, 23 februarie. 15.40. Pro TV vine cu un comunicat și spune:
 
Anunțul nu a fost o surpriză, Telekom și NextGen fiind informați de câteva săptămâni că PRO TV va fi nevoit să-și anunțe telespectatorii cu cel puțin o săptămână înainte de încheierea termenului final al ultimei prelungiri”, arată Pro TV într-un comunicat trimis Paginademedia.ro. 
 
În plus, compania dă vina pe Telekom pentru această situație, precizând că „este cauzata de refuzul Telekom și NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar și a unor prelungiri ale contractului inițial”. 
 
„Trebuie să respectăm aceleași principii față de partenerii noștri, ca atare nu putem răspunde cererii Telekom și NextGen de a reduce costurile”, mai adaugă Pro TV.
 
Compania menționează în același comunicat că speră să rezolve această situație până pe 28 februarie. (pe larg AICI)
 
Tot sâmbătă, șa principalul jurnal de știri al postului, Pro TV anunță din nou situația cu Telekom. Doar poziția postului, fără vreo precizare/poziție a Telekom. 
 
Sâmbătă, Ora 19.40 – Telekom vine cu o scrisoare deschisă pentru CNA, IAA și telespectatorilor.
 
ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită și de Paginademedia.ro
 
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
 
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanții companiei în finalul scrisorii.  (pe larg despre subiect, AICI)
 
Citește și:
 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Cabliștii sunt taximetriștii media. Sper să apară un „Uber“ în branșa asta. Și da, Telekom este compania care își bate joc de abonați cel mai mult. Se pare că ăsta este principalul ei obiect de activitate. Iar ca să mă încadrez în tema articolului, mă întreb: cât de bătut în cap trebuie să fii ca să te uiți la ProTV?
  • Deja au apărut sustinatorii concurentei, dezamăgiți ca nu pot sa fie pe 1 degeaba. Încă visează la monopol unii de pe aici. Și bineînțeles, pro e de vina ca postul lor favorit face programe de locul 2, 3. :))
  • Cum au fost luati prin surprindere cei de la Telekom?...Pai ei nu stiau cat mai au pana la expirarea contractului...Daca este asa, inseamna ca la varful companiei sunt niste Neica Nimeni si mai sunt platiti regeste. Ei doreau micsorarea sumei pretinsa de la cei din ProTV credeau ca le merge ca si cu tehnicienii lor din teren platiti cu 1700 lei...unii cu vechime de 30 de ani care acum sunt obligati sa faca si vanzare lasandu-se pe ultimul plan partea tehnica....si e lasata pe ultimul plan problema calitatii in Telekom. Tot ce vor sa faca este sa vanda pacalind si clientii si statul roman...da si statul roman...
    E destul de lunga discutia in privinta asta...Toate magariile in Telekom au fost facute cu acordul reprezentantilor statului roman din consiliul de administratie

Trimite un comentariu