Skip to main content

S-au înţeles. Pro TV rămâne în reţelele Telekom şi NextGen

 
S-au înţeles. Pro TV rămâne în reţelele Telekom şi NextGen

Rămâne sau nu Pro TV în reţeaua Telekom? Întrebarea care s-a tot pus în ultima săptămână, după ofensiva Pro TV de vineri, din timpul show-ului Românii au talent. Atunci, postul anunţa că pe 28 februarie expiră contractul de retransmisie cu Telekom şi că de la 1 martie ar putea ieşi din grila Telekom şi NextGen.

Publicitate

Ce se va întâmpla?

Telekom, pentru Paginademedia.ro:

„Telekom Romania anunţă că Telekom şi NextGen vor continua să difuzeze canalele Pro TV, începând cu 1 martie. În cadrul discuţiilor, Telekom Romania a explorat toate opţiunile de a pastra canalele TV în grilă.”

Anunţul companiei vine cu mai puţin de două ore înainte de miezul nopţii, când contractul de retransmisie dintre Telekom şi Pro TV ar fi expirat.

Telekom – Pro TV, cronologia unui scandal

Vineri, 22 februarie, ora 21.00, în timp ce pe post era cea mai urmărită emisiune din România, Pro TV începe ofensiva. Anunţă că posturile din grup ar putea să iasă din grilele Telekom şi NextGen, de la 1 martie, întrucât compania nu a ajuns la un acord privind retransmisia.
Anunţul a fost peste tot. Articole şi numeroase bannere publicitare postate pe site-urile grupului. Toate ilustrare cu un televizor fără emisie, cu ecran de culoare…magenta. Informarea s-a făcut în timpul show-ului Românii au talent, unde Telekom avea reclame şi product placement, sub forma unor mesaje care au rulat pe post (video AICI).
„Vă informăm că în data de 28 februarie contractele de retransmisie ale PRO TV cu Telekom Romania Communications S.A. şi NextGen Communications SRL vor expira. În pofida ofertelor PRO TV, Telekom şi NextGen nu au agreat un nou contract.
Toate celelalte reţele vor continua să difuzeze canalele PRO TV. PRO TV oferă în continuare canalele sale către Telekom şi NextGen şi depune toate eforturile astfel încât abonaţii acestora să poată urmări noile sezoane ale emisiunilor sale precum Românii au Talent, dar şi lansările producţiilor VLAD şi Cântă acum cu mine.”, sună mesajul Pro TV. (pe larg despre subiect, AICI)
Şi reprezentanţii companiei Telekom sunt luaţi prin surprindere. După aproape două ore de la anunţul Pro TV, a reacţionat şi Telekom:
„Suntem surprinşi de anunţul făcut de Pro Tv. Discuţiile cu grupul media sunt în derulare şi negocierile cu acesta sunt purtate in beneficiul clienţilor noştri, in condiţiile in care Pro TV vizează o creştere semnificativă a pretului”, au declarat reprezentanţii Telekom într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro.
Sâmbătă, 23 Februarie. Paginademedia cere lămuriri, despre stadiul negocierilor şi despre motivul ieşirii agresive.
Paginademedia.ro: În ce stadiu sunt negocierile Telekom - Pro TV?
Pro TV: Asteptam un rapuns oficial de la Telekom.
Paginademedia.ro: În aceste negocieri, Pro TV a avansat un pret mai mare decat la ultimul contract?
Pro TV: Nu comentam detaliile contractuale, avem o lista de preturi publica.
Paginademedia.ro: De ce a iesit Pro TV cu aceasta campanie inainte de finalizarea negocierilor? Cum comentati faptul ca ar putea fi o formă de presiune?
Pro TV: PRO TV depune toate eforturile pentru a rezolva aceasta situatie. Asteptam raspunsul oficial al Telekom. Avem obligatia morala de a informa publicul PRO TV in legatura cu disponibilitatea canalelor noastre. (detalii, AICI)
Sâmbătă, 23 februarie. 15.40. Pro TV vine cu un comunicat şi spune:
Anunţul nu a fost o surpriză, Telekom şi NextGen fiind informaţi de câteva săptămâni că PRO TV va fi nevoit să-şi anunţe telespectatorii cu cel puţin o săptămână înainte de încheierea termenului final al ultimei prelungiri”, arată Pro TV într-un comunicat trimis Paginademedia.ro.
În plus, compania dă vina pe Telekom pentru această situaţie, precizând că „este cauzata de refuzul Telekom şi NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar şi a unor prelungiri ale contractului iniţial”.
„Trebuie să respectăm aceleaşi principii faţă de partenerii noştri, ca atare nu putem răspunde cererii Telekom şi NextGen de a reduce costurile”, mai adaugă Pro TV.
Compania menţionează în acelaşi comunicat că speră să rezolve această situaţie până pe 28 februarie. (pe larg AICI)
Tot sâmbătă, şa principalul jurnal de ştiri al postului, Pro TV anunţă din nou situaţia cu Telekom. Doar poziţia postului, fără vreo precizare/poziţie a Telekom.
Sâmbătă, Ora 19.40 – Telekom vine cu o scrisoare deschisă pentru CNA, IAA şi telespectatorilor.
ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită şi de Paginademedia.ro.
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanţii companiei în finalul scrisorii. (pe larg despre subiect, AICI)
Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • marius v marius v
    Cabliștii sunt taximetriștii media. Sper să apară un „Uber“ în branșa asta. Și da, Telekom este compania care își bate joc de abonați cel mai mult. Se pare că ăsta este principalul ei obiect de activitate. Iar ca să mă încadrez în tema articolului, mă întreb: cât de bătut în cap trebuie să fii ca să te uiți la ProTV?
  • Alexandru TUDOR Alexandru TUDOR
    Telekom are cea mai slabă grila de programe.M-am conectat la ei dar sunt foarte dezamăgit.Revin la Digi.
  • bing bing
    dupa ce i-au facut cu oua si otet
  • Costache Giugiuveanu Costache Giugiuveanu
    papagal e telekom astia...
  • obi obi
    Cum era de asteptat. Mult zgomot - a se citi spectacol mediatic- pentru nimic.
  • F F
    Deja au apărut sustinatorii concurentei, dezamăgiți ca nu pot sa fie pe 1 degeaba. Încă visează la monopol unii de pe aici. Și bineînțeles, pro e de vina ca postul lor favorit face programe de locul 2, 3. :))
  • The Man The Man
    Pacat ca Telekom a renuntat la posturile National Geographic. Motivul pt care sunt la DIGI.
  • Blue Screen of Death Blue Screen of Death
    mare greseala!
  • Adi Adi
    Va veni si momentul în care Protv va plăti pentru mizeriile pe care le face.
  • Giurgiu Giurgiuveanu' Giurgiu Giurgiuveanu'
    Cum au fost luati prin surprindere cei de la Telekom?...Pai ei nu stiau cat mai au pana la expirarea contractului...Daca este asa, inseamna ca la varful companiei sunt niste Neica Nimeni si mai sunt platiti regeste. Ei doreau micsorarea sumei pretinsa de la cei din ProTV credeau ca le merge ca si cu tehnicienii lor din teren platiti cu 1700 lei...unii cu vechime de 30 de ani care acum sunt obligati sa faca si vanzare lasandu-se pe ultimul plan partea tehnica....si e lasata pe ultimul plan problema calitatii in Telekom. Tot ce vor sa faca este sa vanda pacalind si clientii si statul roman...da si statul roman...
    E destul de lunga discutia in privinta asta...Toate magariile in Telekom au fost facute cu acordul reprezentantilor statului roman din consiliul de administratie
  • D D
    Era si normal. Nu facea "Telekom" o asemenea greseala...
  • R R
    Nu ma intereseaza ! ***' ! Audientele de aseara??

Trimite un comentariu

sus