Skip to main content

Site-urile Pro TV, nicio ştire despre faptul că postul TV rămâne pe Telekom. În timpul negocierilor, erau pline de mesajul că "ar putea ieşi"

 
Site-urile Pro TV, nicio ştire despre faptul că postul TV rămâne pe Telekom. În timpul negocierilor, erau pline de mesajul că "ar putea ieşi"

Dacă în urmă cu fix o săptămână site-urile Pro TV erau inundate de mesajul că "Pro TV ar putea ieşi de pe reţelele Telekom şi Next Gen de la 1 martie", astăzi, când situaţia s-a clarificat, nu există nicio ştire pe această temă.

Publicitate

Cel puţin până la ora publicării acestui articol.

La o zi după ce Pro TV şi Telekom s-au înţeles în privinţa contractului de redifuzare, toate site-urile de ştiri au anunţat informaţia. Mai puţin site-urile Pro TV.

În urmă cu o săptămână, Pro TV justifica "ploaia" de mesaje că ar putea ieşi de pe Telekom (inclusiv bannere pe site-urile grupului) prin faptul că "telespectatorii trebuie informaţi".

Ce am observat:

La o căutare pe site-ul ştirileprotv.ro, ultima ştire despre Telekom este cea de vinerea trecută „REACŢIE PRO TV: Canalele Pro TV ar putea să nu mai fie disponibile în reţelele Telekom şi NextGen”. În text, niciun update.

Pe site-ul de brand, protv.ro, la fel. La o simplă căutare, singura referire la Telekom este cea de săptămâna trecă, despre posibila ieşire a postului din grilă.

Cazul Pro TV - Telekom, unul dintre cele mai mari derapaje ale staţiei TV

Amintim că în urmă cu fix o săptămână, Pro TV anunţa că ar putea ieşi din grila Telekom de la 1 martie, întrucât cele două părţi nu ajunseseră la un acord. Se întâmpla vineri seara, în seara cu Românii au talent, show sponsorizat ani de zile de Telekom (până la acest sezon).

Ştirea a fost peste tot: pe site-uri, sub formă de ştiri şi prin numeroase bannere publicitare, pe Facebook, chiar şi pe post, cu mesaje pe crawl şi ştiri în Ştirile Pro TV.

Pro TV a pus presiune pe partenerul de business prin toate suporturile pe care le deţine. A fost pentru prima dată când Pro TV şi-a folosit suporturile media în interes comercial, atât de agresiv.

Companiile au ajuns la un acord joi seara, aproape de miezul nopţii. Telekom a făcut anunţul încă de aseară. Ştirea a fost pe toate publicaţiile online. Dar a lipsit, cel puţin până la momentul monitorizării noastre, de pe site-ul ŞtirileProTV.ro.

GALERIE FOTO. Rezultatele căutărilor pe Telekom, pe site-urile Pro TV, până la ora 20.00

  • Am căutat pe site-ul ŞtirileProTV despre Telekom. Cea mai recentă ştire este de vinerea trecută
  • Pe site-ul protv.ro, singura referire la Telekom este de vinerea trecută, că ar posturile din grup ar putea să iasă din grila cablistului
  • Pe paginile de Facebook ale postului, singurele ştiri cu Telekom sunt de sâmbăta trecută

Cazul Pro TV - Telekom, comentat la Media Podcastul Paginademedia: "Abuz de putere"

Istoria cazului Pro TV - Telekom

„Vă informăm că în data de 28 februarie contractele de retransmisie ale PRO TV cu Telekom Romania Communications S.A. şi NextGen Communications SRL vor expira. În pofida ofertelor PRO TV, Telekom şi NextGen nu au agreat un nou contract.
Toate celelalte reţele vor continua să difuzeze canalele PRO TV. PRO TV oferă în continuare canalele sale către Telekom şi NextGen şi depune toate eforturile astfel încât abonaţii acestora să poată urmări noile sezoane ale emisiunilor sale precum Românii au Talent, dar şi lansările producţiilor VLAD şi Cântă acum cu mine.”, sună mesajul Pro TV. (pe larg despre subiect, AICI)
Şi reprezentanţii companiei Telekom sunt luaţi prin surprindere. După aproape două ore de la anunţul Pro TV, a reacţionat şi Telekom:
„Suntem surprinşi de anunţul făcut de Pro Tv. Discuţiile cu grupul media sunt în derulare şi negocierile cu acesta sunt purtate in beneficiul clienţilor noştri, in condiţiile in care Pro TV vizează o creştere semnificativă a pretului”, au declarat reprezentanţii Telekom într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro.
Sâmbătă, 23 Februarie. Paginademedia cere lămuriri, despre stadiul negocierilor şi despre motivul ieşirii agresive.
Paginademedia.ro: În ce stadiu sunt negocierile Telekom - Pro TV?
Pro TV: Asteptam un rapuns oficial de la Telekom.
Paginademedia.ro: În aceste negocieri, Pro TV a avansat un pret mai mare decat la ultimul contract?
Pro TV: Nu comentam detaliile contractuale, avem o lista de preturi publica.
Paginademedia.ro: De ce a iesit Pro TV cu aceasta campanie inainte de finalizarea negocierilor? Cum comentati faptul ca ar putea fi o formă de presiune?
Pro TV: PRO TV depune toate eforturile pentru a rezolva aceasta situatie. Asteptam raspunsul oficial al Telekom. Avem obligatia morala de a informa publicul PRO TV in legatura cu disponibilitatea canalelor noastre. (detalii, AICI)
Sâmbătă, 23 februarie. 15.40. Pro TV vine cu un comunicat şi spune:
Anunţul nu a fost o surpriză, Telekom şi NextGen fiind informaţi de câteva săptămâni că PRO TV va fi nevoit să-şi anunţe telespectatorii cu cel puţin o săptămână înainte de încheierea termenului final al ultimei prelungiri”, arată Pro TV într-un comunicat trimis Paginademedia.ro.
În plus, compania dă vina pe Telekom pentru această situaţie, precizând că „este cauzata de refuzul Telekom şi NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar şi a unor prelungiri ale contractului iniţial”.
„Trebuie să respectăm aceleaşi principii faţă de partenerii noştri, ca atare nu putem răspunde cererii Telekom şi NextGen de a reduce costurile”, mai adaugă Pro TV.
Compania menţionează în acelaşi comunicat că speră să rezolve această situaţie până pe 28 februarie. (pe larg AICI)
Tot sâmbătă, şa principalul jurnal de ştiri al postului, Pro TV anunţă din nou situaţia cu Telekom. Doar poziţia postului, fără vreo precizare/poziţie a Telekom.
Sâmbătă, Ora 19.40 – Telekom vine cu o scrisoare deschisă pentru CNA, IAA şi telespectatorilor.
ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită şi de Paginademedia.ro.
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanţii companiei în finalul scrisorii. (pe larg despre subiect, AICI)
Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Sunt singurul care se gandeste la posibilitatea ca poate Telekom au pus primii presiune pe 'partenerul de business' prin faptul ca nu au dat un raspuns pana cu o saptamana (sau chiar mai tarziu) inaintea expirarea contractului?
  • Asa si? Pai crezi ca pe cei de la pro îi intereseaza? Tot ce conta pt ei erau baniiiii.
  • Si asta ,demonstrează că,prostanacii de la Teleciuciu,sunt in foame de bani,și de idei.Bine ,naibii,ca imi expira ,luna asta,contractul cu ei. T.este la pământ,k.o...ca sa ma exprim,așa.

Trimite un comentariu

sus