Skip to main content

EXCLUSIV. Oligarhul Vladimir Plahotniuc vrea să cumpere Prima TV. Cât oferă Prime pentru Prima?

 
Vladimir Plahotniuc
Vladimir Plahotniuc

EXCLUSIV. Prime vrea Prima. Oferta surpriză pentru cumpărarea postului de televiziunea Prima TV. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, oferta a venit de peste Prut.

Publicitate

Vladimir Plahotniuc, cel mai important proprietar de presă din Moldova, cel care deţine în Moldova postul de televiziune Prime TV (principalul canal TV), dar şi alte instituţii media, este interesat de postul românesc.

Cât oferă?

Potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, prima ofertă - prin compania Prime (deţinută de oligarh) - a fost deja depusă, iar creditorii - pentru că Prima TV este în insolvenţă - au fost anunţaţi de intenţia lui Plahotniuc.

Suma oferită - conform surselor Paginademedia.ro - este în jurul valorii de 20 de milioane de lei, ceea ce înseamnă puţin peste patru milioane de euro.

Care sunt paşii următori?

Cum Prima TV este în insolvenţă, paşii până la un eventual contract se pot întinde pe o perioadă lungă de timp.

Într-o primă fază, creditorii aprobă oferta iniţială. Urmează discuţiile şi, abia apoi, ofert finală (şi ea tot aprobată de creditori). Abia apoi se face contractul de vânzare-cumpărare.

Vladimir Plahotniuc este cel mai mare mogul de presă din Republica Moldova. Acesta deţine şase posturi de televiziune, dintre care două cu acoperire naţională, şi trei posturi de radio, potrivit platformei Jurnal.md.

  • Posturi de televiziune: Publika TV şi Prime TV - cu acoperire naţională, Canal 2, Canal 3, CTC Moldova şi Super TV.
  • Posturi de radio: Publika FM, Muz FM şi Maestro FM

La posturile lui Plahotniuc lucrează şi oameni de televiziune din România. Cristian Tabără este moderator la Publika TV (canal de ştiri), iar Dan Negru prezintă Deal or not Deal şi Roata norocului la canalul generalist Prime.

Tranzacţie picată la final

Prima TV a mai ajuns, odată, până în faza finală a negocierilor, la contractul de vânzare-cumpărare (pe care creditorii l-au aprobat), dar tranzacţia a picat.

Atunci, Prima TV (post deţinut de Cristian Burci) urma să semneze cu omul de afaceri Adrian Tomşa (cel care are, printre altele Look TV, Look Plus şi Profit.ro).

Istoria negocierilor cu Adrian Tomşa:

August 2018. Adrian Tomşa şi Cristian Burci (acţionarul Prima TV) convin ca postul de televiziune să fie preluat de Tomşa, urmând să se facă toţi paşii legali, staţia fiind în insovenţă. Înţelegerea venea după aproape un an de discuţii.

Ce urmărea Adrian Tomşa prin preluarea Prima TV, dar şi istoria postului, AICI.

Octombrie 2018, Adunarea Creditorilor a fost de acord cu oferta în valoare de 4,8 milioane de euro (pe larg AICI). La vremea respectivă, potrivit documentelor trimise creditorilor, "administratorul judiciar a înregistrat o ofertă pentru achiziţionarea tuturor activelor corporale şi necorporale aparţinând Prima Broadcasting Group." O vânzare "în bloc".

Oferta prin "negociere directă cu cumpărător identificat", este de 22,4 milioane de lei. În euro: 4,8 milioane, după cum punctează documentul.

Februarie 2019. După ce creditorii au fost de acord cu oferta, a urmat un nou pas: în februarie, acest an, Adunarea Creditorilor a aprobat şi forma contractului, ultima etapă urmând a fi semnarea efectivă a acestuia.

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, discuţiile s-au blocat în această etapă.

Mai 2019. Compania de audit PwC România a anunţat că se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deţinută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentaţii şi creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop.

Citeşte şi: Prima TV a fost scoasă la vânzare de PwC. Pică dealul cu proprietarul Look? Ce spune Adrian Tomşa


Citeşte şi: Un nou pas în vânzarea Prima TV. Adunarea creditorilor a aprobat contractul de vânzare a postului


Schimbări majore la Prima TV. Postul lui Cristian Burci, preluat de Look TV

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • dacâ lua Prima TV Adrian Tomşa ( Clevar Media ) îl ajuta prietenul lui Zoltan Teszari (Digi) oameni buni
  • Geogian, omul tot investeste in Look dar audienta e tot aia care este.
    Crezi ca isi mai permite sa dea bani ptr o alta afacere ?
  • o prostie. nu stiu cine lanseaza astfel de zvonuri, dar e complet fals.
  • mile, tu auzi ce spune lumea pe aici? Ca esti lacheul lu Putin? Aoleu! davai ceas
  • Dorule, tu auzi ce spune lumea pe aici? Ca esti lacheul lu Putin? Aoleu! davai ceas
  • @Georgian - Look e precum MVNO la telefonia mobila. Adica virtual prin milostivenia DIgiSport si Telekom Sport. De aceea se primeste cum se vede. (adica remarcabil mai slab decat cele doua donatoare de semnal). Nu zic ca nu e intentia buna pt spectator dar mie imi pare ca FNI adica sa vrei totul si sa nu dai nimic. Sa vedem cat rezista lucul asta. Sa mai ia si Prima asta mai lipsea.
  • In Moldova Prime a avut investitii mari dar pe vremea aia era "sef" in tara lui.
    In grupul asta GMG mai sunt si Canal2, Canal 3 si Publika.
    Acum il cauta si rusii si interpolul. Imi pare rau de PrimaTV ce sa zic.
    Nici falita cum e acum nu e ok dar nici cu nea asta "most wanted" nu e ok.
  • cei care il dau legat de Putin uita ca serviciile romanesti l-au tinut in brate si il mai tin? :) de data asta nu de la rusi bate vantul :)) stie Burci cui vinde
  • Au refuzat oferta de 22,8 milioane pentru că PWC i-a convins că este prea puțin, compania valorează mai mult si găsesc ei client și s-au ținut de cuvânt: au găsit client care da cu 10% mai puțin!:)))
  • Dacă ajungea la Look era canal de Sport au încercat cu Look Plus generalist si pana la urmă a ajuns canal de sport.
  • Protv e cumparat de unul legat indirect de Putin; acum Prima tv e cumparata de unul legat direct de Putin; should we get worried?!!!

Trimite un comentariu

sus