Skip to main content

TOP ADC MARTIE. O campanie Lidl, ideea lunii. Proiectul Libertarea oprit în aceeași zi cu lansarea, mențiune la trei secțiuni. Campanii pe ideea #stămacasă, în top

 
TOP ADC MARTIE. O campanie Lidl, ideea lunii. Proiectul Libertarea oprit în aceeași zi cu lansarea, mențiune la trei secțiuni. Campanii pe ideea #stămacasă, în top

TOP ADC MARTIE. Care au fost cele mai bune campanii publicitare în martie, potrivit ADC - organizație care reunește creativii din agenții?

O campanie Lidl a fost ideea lunii, iar Coronavirusul și îndemnul legat de „statul acasă” s-a oglindit și în campaniile lunii martie, când a izbucnit epidemia de coronavirus și în țara noastră. Câte dintre campaniile incluse în topul ADC sunt legate de pandemie sau de măsurile luate de autorități, cum ar fi statul acasă.

Publicitate

De notat că proiectul semnat de Headvertising pentru Libertatea - E altfel decât credeai - are mențiune în categoriile Digital, Radio și Outdoor. Campania a fost oprită în aceeași zi în care a fost lansată, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Motivul? „Execuția acestei idei poate da senzația unei atitudini sexiste”, au argumentat cei de la Libertatea.

Agenția MullenLowe a semnat campania lunii martie, un proiect pentru lanțul de supermarketuri Lidl. Se numește Bucate ca la carte - Masa lui Rebreanu și își propune să recreeze mesele din cărțile marilor autori, cum ar fi Liviu Rebreanu. 

Ideea și-a adjudecat și primul loc în categoria Digital. 

Echipa creativă a fost formată din: Mihai Costache - Copywriter; Silviu Antohe - Art Director și Andreea Popa  - Senior Copywriter și Andra Vlasceanu - Art Director.

Emanuel Borcescu, Head of Art FCB Bucharest - membru ADC*RO, declară:

„Acest proiect demonstrează că într-adevăr craftul poate face diferența. Mi-au plăcut atmosfera, umorul și, mai mult, autoironia campaniei. Episoadele care întregesc povestea pe surprize.lidl.ro arată că este genul de proiect care nu poate fi executat decât de niște creativi care produc conținut cu plăcere”, spune acesta. 

VIDEO. Cămara Noastră | Masa lui Rebreanu, Bucate ca la Carte


DIGITAL


Pe locul doi în categoria Digital se află colaborarea dintre companiile de telecomunicații Vodafone, Orange și Telekom prin care au afișat mesajul #stămacasă direct pe ecranele telefoanelor, alături de informațiile despre rețea.

Inițiativa a venit în contextul recomandărilor autărităților de a sta acasă în această perioadă dificilă, marcată de criza Covid-19. 

Locul trei al categoriei merge către identitatea vizuală a festivalului AndNowEast, creată de Sebastian Pren (Identitate și Lettering), Andrei Grosu (Website; Animatie și Lettering) și Gabriel Barbu (Lettering).

AndNowEast este un festival anual marca Local Design Circle care prezintă posterele unor evenimente și campanii locale, create de artiști care s-au născut sau lucrează în Europa de Est.

Scopul evenimentului este acela de a scoate în evidență și creativitatea designerilor din partea de Est a Europei.

Mențiunile categoriei Digital sunt următoarele:

Știrile din Lumea cu Imaginație este un proiect semnat de Next Advertising pentru brandul Noriel, prin care evenimentele actuale din spațiul socio-economic românesc sunt transpuse într-un limbaj pe înțelesul copiilor, creând astfel o poveste bazată pe fapte reale.

Echipa creativă este formată din: Miruna Spătaru - Copywriter; Bruce Lee - Art Director, Andrei Tripșa - Creative Director.

VIDEO. Știrile din lumea cu imaginatie - 2020, prima saptamana din Martie | Noriel 

Libertatea - E altfel decât credeai  - este o campanie realizată de Headvertising are mențiune în categoria Digital. 

Proiectul a pleacat de la stereotipul „fata de la pagina 5”, care nu mai există în publicația Libertatea, iar brandul își continuă activitatea axându-se pe noi valori.

Echipa este formată din: Ovidiu Lupșa - Art Director; Șerban Alexandrescu - Copywriter. 

Anais - Izolează Violența – este un proiect realizat de Centrade | Cheil și vorbește despre nevoia de a conștientiza faptul că măsurile luate în contextul pandemiei Covid-19 pot avea și o consecință drastică, asupra căreia trebuie găsite soluții, și anume creșterea cazurilor de violență domestică.

Echipa este formată din: Victor Trifan - Art Director, Marijus Pudar - 3D Designer & Robert Ghiță, Alexandru Iliescu - Copywriters, Roxana Niță - Group Creative Director și Mihai Gongu - Executive Creative Director.


TV - Medlife și Atlasul Bolilor născute din dragoste, primul loc


Primul loc în categoria TV merge către proiectul Atlasul Bolilor născute din dragoste, semnat de agenția Jazz Communication pentru MedLife.

Proiectul vorbește despre felul în care oamenii sunt greu de cuprins într-un atlas stiințific de anatomie, deoarece acolo nu s-ar putea observa efectele pe care activitățile zilnice, făcute cu dragoste și perseverență, le au asupra corpului uman.

Echipa creativă: Felicia Stoica  - Copywriter; Corneliu Dobrea - Art Director.

VIDEO. Atlasul bolilor nascute din dragoste

Mențiune în categoria TV are proiectul Mamă, îți fac statuie, realizat de agenția McCann Worldgroup România pentru Vodafone în contextul sărbătoririi zilei de 8 martie – Ziua mamei.

Campania își propune să fie un gest mulțumire pentru toate mamele care s-au dedicat constant creșterii copiilor lor și le ridică acestora câte o statuie – hologramă.

Echipa creativă: Iulia Bold, Wanda Hutira| Art Directors; Mircea Tara, Dragoș Raicu| Copywriters.

VIDEO. Vodafone - Statuie hologramă

Mențiune are și OSKAR SuperWeiss pentru campania Îl iei acum, îți mulțumești mai târziu realizată de Next Advertising. Spotul prezintă faptul că folosirea Oskar SuperWeiss devine în timp o decizie atât de bună, încât te întorci din viitor să-ţi mulţumeşti.

VIDEO. Oskar SuperWeiss – Îl iei acum, îţi mulţumeşti mai târziu!

Echipa creativă: Vasile Petrescu, Petra Martin - Art Directors; Bogdan Tudosie - Senior Copywriter, Andrei Tripșa - Creative Director.


Radio                                  


Libertatea - E altfel decât credeai are Mențiune și în categoria Radio.                                           


Outdoor                                          


Pe primul loc al categoriei Outdoor este proiectul #StaiAcasă, creat de Initiative și MullenLowe Profero pentru a atrage atenția românilor asupra faptului că statul acasă este o măsură absolut necesară în contextul actual pentru protejarea fiecărui om în parte.

Echipa creativă este formată din: Cătălin Florea - Head of Product, Initiative România; Florian Langa - Senior Copywriter, MullenLowe Profero.

Libertatea și Headvertising au Mențiune pentru campania E altfel decat credeai și în categoria Outdoor.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu