Skip to main content

TOP ADC MARTIE. O campanie Lidl, ideea lunii. Proiectul Libertarea oprit în aceeaşi zi cu lansarea, menţiune la trei secţiuni. Campanii pe ideea #stămacasă, în top

 
TOP ADC MARTIE. O campanie Lidl, ideea lunii. Proiectul Libertarea oprit în aceeaşi zi cu lansarea, menţiune la trei secţiuni. Campanii pe ideea #stămacasă, în top

TOP ADC MARTIE. Care au fost cele mai bune campanii publicitare în martie, potrivit ADC - organizaţie care reuneşte creativii din agenţii?

Publicitate

O campanie Lidl a fost ideea lunii, iar Coronavirusul şi îndemnul legat de „statul acasă” s-a oglindit şi în campaniile lunii martie, când a izbucnit epidemia de coronavirus şi în ţara noastră. Câte dintre campaniile incluse în topul ADC sunt legate de pandemie sau de măsurile luate de autorităţi, cum ar fi statul acasă.

De notat că proiectul semnat de Headvertising pentru Libertatea - E altfel decât credeai - are menţiune în categoriile Digital, Radio şi Outdoor. Campania a fost oprită în aceeaşi zi în care a fost lansată, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Motivul? „Execuţia acestei idei poate da senzaţia unei atitudini sexiste”, au argumentat cei de la Libertatea.

Agenţia MullenLowe a semnat campania lunii martie, un proiect pentru lanţul de supermarketuri Lidl. Se numeşte Bucate ca la carte - Masa lui Rebreanu şi îşi propune să recreeze mesele din cărţile marilor autori, cum ar fi Liviu Rebreanu.

Ideea şi-a adjudecat şi primul loc în categoria Digital.

Echipa creativă a fost formată din: Mihai Costache - Copywriter; Silviu Antohe - Art Director şi Andreea Popa - Senior Copywriter şi Andra Vlasceanu - Art Director.

Emanuel Borcescu, Head of Art FCB Bucharest - membru ADC*RO, declară:

„Acest proiect demonstrează că într-adevăr craftul poate face diferenţa. Mi-au plăcut atmosfera, umorul şi, mai mult, autoironia campaniei. Episoadele care întregesc povestea pe surprize.lidl.ro arată că este genul de proiect care nu poate fi executat decât de nişte creativi care produc conţinut cu plăcere”, spune acesta.

VIDEO. Cămara Noastră | Masa lui Rebreanu, Bucate ca la Carte


DIGITAL


Pe locul doi în categoria Digital se află colaborarea dintre companiile de telecomunicaţii Vodafone, Orange şi Telekom prin care au afişat mesajul #stămacasă direct pe ecranele telefoanelor, alături de informaţiile despre reţea.

Iniţiativa a venit în contextul recomandărilor autărităţilor de a sta acasă în această perioadă dificilă, marcată de criza Covid-19.

Locul trei al categoriei merge către identitatea vizuală a festivalului AndNowEast, creată de Sebastian Pren (Identitate şi Lettering), Andrei Grosu (Website; Animatie şi Lettering) şi Gabriel Barbu (Lettering).

AndNowEast este un festival anual marca Local Design Circle care prezintă posterele unor evenimente şi campanii locale, create de artişti care s-au născut sau lucrează în Europa de Est.

Scopul evenimentului este acela de a scoate în evidenţă şi creativitatea designerilor din partea de Est a Europei.

Menţiunile categoriei Digital sunt următoarele:

Ştirile din Lumea cu Imaginaţie este un proiect semnat de Next Advertising pentru brandul Noriel, prin care evenimentele actuale din spaţiul socio-economic românesc sunt transpuse într-un limbaj pe înţelesul copiilor, creând astfel o poveste bazată pe fapte reale.

Echipa creativă este formată din: Miruna Spătaru - Copywriter; Bruce Lee - Art Director, Andrei Tripşa - Creative Director.

VIDEO. Ştirile din lumea cu imaginatie - 2020, prima saptamana din Martie | Noriel

Libertatea - E altfel decât credeai - este o campanie realizată de Headvertising are menţiune în categoria Digital.

Proiectul a pleacat de la stereotipul „fata de la pagina 5”, care nu mai există în publicaţia Libertatea, iar brandul îşi continuă activitatea axându-se pe noi valori.

Echipa este formată din: Ovidiu Lupşa - Art Director; Şerban Alexandrescu - Copywriter.

Anais - Izolează Violenţa – este un proiect realizat de Centrade | Cheil şi vorbeşte despre nevoia de a conştientiza faptul că măsurile luate în contextul pandemiei Covid-19 pot avea şi o consecinţă drastică, asupra căreia trebuie găsite soluţii, şi anume creşterea cazurilor de violenţă domestică.

Echipa este formată din: Victor Trifan - Art Director, Marijus Pudar - 3D Designer & Robert Ghiţă, Alexandru Iliescu - Copywriters, Roxana Niţă - Group Creative Director şi Mihai Gongu - Executive Creative Director.


TV - Medlife şi Atlasul Bolilor născute din dragoste, primul loc


Primul loc în categoria TV merge către proiectul Atlasul Bolilor născute din dragoste, semnat de agenţia Jazz Communication pentru MedLife.

Proiectul vorbeşte despre felul în care oamenii sunt greu de cuprins într-un atlas stiinţific de anatomie, deoarece acolo nu s-ar putea observa efectele pe care activităţile zilnice, făcute cu dragoste şi perseverenţă, le au asupra corpului uman.

Echipa creativă: Felicia Stoica - Copywriter; Corneliu Dobrea - Art Director.

VIDEO. Atlasul bolilor nascute din dragoste

Menţiune în categoria TV are proiectul Mamă, îţi fac statuie, realizat de agenţia McCann Worldgroup România pentru Vodafone în contextul sărbătoririi zilei de 8 martie – Ziua mamei.

Campania îşi propune să fie un gest mulţumire pentru toate mamele care s-au dedicat constant creşterii copiilor lor şi le ridică acestora câte o statuie – hologramă.

Echipa creativă: Iulia Bold, Wanda Hutira| Art Directors; Mircea Tara, Dragoş Raicu| Copywriters.

VIDEO. Vodafone - Statuie hologramă

Menţiune are şi OSKAR SuperWeiss pentru campania Îl iei acum, îţi mulţumeşti mai târziu realizată de Next Advertising. Spotul prezintă faptul că folosirea Oskar SuperWeiss devine în timp o decizie atât de bună, încât te întorci din viitor să-ţi mulţumeşti.

VIDEO. Oskar SuperWeiss – Îl iei acum, îţi mulţumeşti mai târziu!

Echipa creativă: Vasile Petrescu, Petra Martin - Art Directors; Bogdan Tudosie - Senior Copywriter, Andrei Tripşa - Creative Director.


Radio


Libertatea - E altfel decât credeai are Menţiune şi în categoria Radio.


Outdoor


Pe primul loc al categoriei Outdoor este proiectul #StaiAcasă, creat de Initiative şi MullenLowe Profero pentru a atrage atenţia românilor asupra faptului că statul acasă este o măsură absolut necesară în contextul actual pentru protejarea fiecărui om în parte.

Echipa creativă este formată din: Cătălin Florea - Head of Product, Initiative România; Florian Langa - Senior Copywriter, MullenLowe Profero.

Libertatea şi Headvertising au Menţiune pentru campania E altfel decat credeai şi în categoria Outdoor.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cică ”au afișat mesajul #stă***ă direct pe ecranele telefoanelor, alături de informațiile despre rețea”. Pe bune ? Nu am remarcat asta !

Trimite un comentariu

sus