Skip to main content

BANI PENTRU PRESĂ. Ce spun despre campania Guvernului Pătraru, Ciutacu, Tolontan, Dobrovolschi sau Alice Iacobescu

 
BANI PENTRU PRESĂ. Ce spun despre campania Guvernului Pătraru, Ciutacu, Tolontan, Dobrovolschi sau Alice Iacobescu

VIDEO. Este bună pentru presă campania Guvernului? Cum ajută, dacă ajută?

Ieri, Paginademedia.ro a publicat lista cu instituțiile media pentru care s-au aprobat bugetele estimate (pentru că plata lor ține de rezultate).

Azi, trecem în revistă ce spuneau despre campania Guvernului, după ce a fost anunțată, Dragoș Pătraru, Victor Ciutacu, Mihai Dobrovolschi, Alice Iacobescu, Cătălin Tolontan. Materiale video realizate de Paginademedia.ro într-o dezbatere imediat după ce Guvernul și-a anunțat intenția de a sprijini presa sub forma unei campanii de informare.

"Banii ajung la corporații, nu la jurnaliști", a fost una dintre concluzii.

Publicitate

Înainte de părerile lor, pe larg, pe scurt, pentru cine s-au aprobat cele mai mari bugete:

Grupul Intact va lua cea mai mare "felie" din campania de informare prin care Guvernul sprijină presa: peste 3,3 milioane de euro buget estimat pe durata celor patru luni de campanie, prin Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Radio ZU, dar și prin Jurnalul Național și site-urile grupului.

Grupul Pro TV (TV plus online) are în jur de 1,8 milioane.

La online, cei mai mulți bani - jumătate de milion de euro pentru cele patru luni - se duc către grupul lui Radu Budeanu (prin două firme), care are site-urile prosport.ro (cu secțiunea tacataca.ro, axată pe generarea de clickuri), gândul și cancan.ro. Capital.ro și DCNews sunt, de asemenea, în top. Au fost admise și site-uri precum Comisarul.ro, PaginiAurii sau suntmamică.ro.

Lista completă, aici: Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?

Ce spuneau jurnaliștii despre campania Guvernului?

Alice Iacobescu: „Este o campanie care nu are nicio legătură cu prestația jurnaliștilor”

"Banii sunt alocați unor canale, nu jurnaliștilor, nu presei", spunea Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM.

  • „Nu este nicio legătură între a difuza niște spoturi în funcție cota de piață și specificul jurnalistic al unui canal de comunicare în masă. Cea mai mare cotă de piață o au canalele generaliste, care nu difuzează programe de știri în cea mai mare parte a timpului de emisie.
  • „Dacă ar fi fost o campanie pentru presă, atunci banii ar fi trebuit distribuiți pe niște criterii care au legătură cu jurnalismul”
  • Eu nu văd acești bani ca fiind pentru presă. Nu sunt bani pentru presă, ci este o campanie care a venit la un apel lansat de organizația care reunește majoritatea televiziunilor și radiourilor.

Complet, aici: Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM: „Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei”

Dragoș Pătraru: "Sunt ajutate companiile de media, nu jurnaliștii"

"Problema noastră este că s-a ales această modalitate prin care sunt ajutate niște corporații, niște firme, fără să se țină cont de alte criterii. Practic nu e nicio diferență între o companie de presă și un atelier de sculărie", zicea Dragoș Pătraru, realizator Starea Nației (Prima TV).

Principalele idei ale lui Pătraru:

  • Sprijinul pentru presă trebuia să existe. Modalitatea aceasta, în opinia mea, nu doar că lasă loc la multe interpretări, dar nu ajută presa privind lucrurile din punctul de vedere al interesului public.
  • „Campania de informare” este o modalitate tâmpită, pentru că e și sub prețul pieței.
  • Companiile media ar trebui să arate publicului ce au făcut cu banii, astfel ca oamenii să știe dacă s-au investit în calitatea jurnalismului.

Complet, aici: VIDEO. Dragoș Pătraru despre banii pentru presă: "Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști"

VIDEO. Dragos Patraru: E bine sau nu sa dea Guvernul bani pentru presa 

Victor Ciutacu: E o variantă mult mai bună cu campania de comunicare, decât să faci contracte pe blat cu ministerele

"Mesajele astea de interes public sunt lucruri care ar trebui să intereseze pe toată lumea și ar trebui să le vadă cât mai multă lume. De aceea, mi se pare corect să fie și plătite, în definitiv plătim un serviciu", e de părere Victor Ciutacu, de la România TV.

  • "E o variantă mult mai bună cu campania de comunicare, decât să faci contracte pe blat cu ministerele, așa-zis contracte de PR, și, de fapt, să te comporți ca și cum ai practica o taxă de protecție, nu dăm pe post, cât nu-l atacăm pe ministrul X"
  • Faptul că Guvernul decide să aloce niște bani, iar eu nu am nici cea mai mică umbră de simpatie pentru Guvernul acesta, mi se pare un act de curaj, dar și un act de interes (încearcă să-și obțină dacă nu favorabilitate, măcar neutralitatea presei, într-un an cu campanie electorală). Acest lucru nu o să-i iasă, dacă mă întrebi pe mine."

Complet, aici: Ciutacu: Mesajele vor rula pe post, iar ce zic eu la adresa Guvernului e treaba mea. Să văd daca poate cineva să îmi inchidă gura

VIDEO. Victor Ciutacu, cu cărțile pe masă despre banii de la Guvern și tabloidul Romania TV

Cătălin Tolontan: „Intenția este bună, forma cu publicitatea este discutabilă”

"În ceea ce ne privește, la Ringier, am refuzat în ultimii ani numeroase bugete de la primării sau de la alte foruri publice", spune Cătălin Tolontan.

"Acum însă, managementul înțeleg că a judecat așa și sunt de acord cu ei: e o operațiune globală de ajutorare a presei, Guvernul României face ce face și cel britanic, de pildă, oamenii au posibilitatea să înțeleagă că fondurile sunt nedicriminatorii și adresate întregii prese", continuă el.

  • Intenția este bună, forma de publicitatea este discutabilă și efectul va fi nul în cazul în care guvernul s-a gândit să obțină bunăvoință de la presă. Cine a fost pro Guvern va rămâne așa și cine a fost anti sau echidistant, cred că-și va păstra atitudinea. Nu am sentimentul că PNL va obține mare lucru din această campanie și e bine că nu va obține.
  • Nu am nici o simpatie pentru Guvernul Orban, dar pot să observ că în timp ce el a derulat transparent un program de ajutorare a presei, realmente a întregii prese, primăriile dau bani doar la lăudători.

Complet, aici: Tolontan: „Intenția e bună, forma discutabilă”. Va fi influențată presa de banii primiți? - „Judecați-ne după ce citiți”


Mihai Dobrovolschi: "E o măsură discutabilă, dar nu e neapărat rea"

"Presa, dacă moare cu dreptatea în mână, nu a făcut nimic pentru dreptate", spunea Mihai Dobrovoschi, unul dintre fondatorii Radio Guerrilla.

Ideea principală: "Este o măsură discutabilă, dar nu e neapărat rea".

Complet, aici: Cu Dobrovolschi - Radio Guerrilla despre Radio în vreme de pandemie. Este bine sau nu ca Guvernul să susțină presa?

VIDEO. Mihai Dobrovolschi, Radio Guerrilla, despre Bani pentru Presă:

Citește și: Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?

Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM: „Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei”


BANI PENTRU PRESĂ. Dragoș Pătraru despre banii pentru presă: "Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști" 


BANI PENTRU PRESĂ. Tolontan: „Intenția e bună, forma discutabilă”. Va fi influențată presa de banii primiți? - „Judecați-ne după ce citiți”


BANI PENTRU PRESĂ. S-a lansat platforma unde televiziunile, presa și site-urile pot lua bani de la Guvern


BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV și Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câți bani pot încasa televiziunile?


BANI PENTRU PRESĂ. Dobrovolschi: "E o măsură discutabilă, dar nu e neapărat rea" 


 

 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu