Skip to main content

Stanca: Pierderi masive pentru media. Aproape 40 de milioane de euro „au dispărut” din piață, în cele trei luni de pandemie

 
Stanca: Pierderi masive pentru media. Aproape 40 de milioane de euro „au dispărut” din piață, în cele trei luni de pandemie
Sursa foto: Pexels.com

Pierderi mari pentru piața de publicitate din România. Aproape 40 de milioane de euro „au dispărut” în cele trei luni de pandemie, scrie Dragoș Stanca (fondator Upgrade100, om de radio și președinte BRAT) care citează mai multe studii din industrie. 

Banii reprezintă pierderile suferite de publisheri, practic investițiile care nu s-au mai făcut în publicitate în perioada crizei Covid-19. 

Publicitate

Scăderile au debutat în martie și au afectat toate mediile: TV, Radio, Outdoor, Display și cât a mai rămas din Print. 

Cât a pierdut fiecare? 

  • Televiziunea a înregistrat un minus, față de 2019, de aproximativ 25 de milioane de euro. A avut o pierdere de 1,5 milioane în martie, pierdere care a „explodat” și ajuns la 12 milioane de euro - în aprilie și mai
  • Radiourile au pierdut circa 3,4 milioane de euro, cu un vârf de 1,7 milioane în aprilie.
  • Din online au dispărut, în aceeași perioadă aproximativ 500.000 de euro (din piața monitorizată) și aproximativ 3,5 milioane de euro din piața nemonitorizată (campaniile prin Google sau Facebook).
  • Monitorizările citate de Stanca arată că printul și outdoor-ul au fost cele mai afectate. Au fost „pe minus” cu aproximativ 5,5 milioane euro (pierderea companiilor de panotaj si digital) și 1 milion de euro pentru ziare și reviste. De notat că multe ziare și reviste au fost suspendate o perioadă din print sau au avut tirajele reduse, după cum Paginademedia.ro a relatat la vremea respectivă (Vezi mai multe detalii la finalul materialului). 

Una dintre principalele concluzii trase de Dragoș Stanca, privind situația în viitor, este următoarea: 

„Cel mai probabil, trendul actual – nu tocmai fericit pentru industria de media și publicitate – se va menține în iunie iar evoluția din iulie și restul anului va depinde de efectele pe termen lung ale crizei economice și mai ales de evoluția pandemiei”, punctează fondatorul Upgrade100. 

De asemenea, face și o paralele cu situația crizei din 2008-2009. 


Citește pe larg analiza lui Dragoș Stanca, pe Upgrade100.com


Citește și: 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu