Skip to main content

Reacţie virulentă al lui Dan Andronic şi Capital.ro la Paginademedia.ro după articolul cu titluri înselătoare

 
Reacţie virulentă al lui Dan Andronic şi Capital.ro la Paginademedia.ro după articolul cu titluri înselătoare

În loc de prefaţă: "Am aflat că Paginademedia a decis să se retragă din BRAT şi vreau să dau şi eu o ştire şi voiam să-ţi cer şi ţie un punct de vedere" - mesaj primit de la Valentin Vioreanu, redactor-şef Capital, vineri seară, la scurt timp după ce Paginademedia.ro a publicat un material despre derapajele EVZ şi Capital (şi la trei luni de la retragerea din BRAT).

Publicitate

Articolul care urmează îşi propune să fie un exerciţiu de transparenţă, după reacţia virulentă la adresa Paginademedia.ro din partea Capital.ro şi a directorilor Dan Andronic şi Virgil Munteanu.

Vă oferim toate datele, citiţi şi trageţi concluzia.

Faptele, pe scurt:

Vineri, Paginademedia.ro publică materialul: DERAPAJ. Fake sau clickbait? Aici sunt banii dumneavoastră! O colecţie de titluri uluitoare şi de texte care... le demontează. Un articol despre titluri înşelătoare din publicaţiile EVZ şi Capital.

Ca o paranteză, numai în ultimele luni, Paginademedia.ro a relatat despre derapaje din tilturi ca DCNews, Ştirile ProTV, Cancan, Gândul sau Comisarul.ro.

Vineri, la scurt timp, Capital publică materialul: EXCLUSIV: Pagina de Media s-a retras din BRAT. Site-ul a fost contorizat în SATI, deşi trebuia scos din august. PLUS: Instanţa morală a titlurilor din România este, de fapt, agenţie de publicitate

Materialul este distribuit de proprietarul publicaţiei, Dan Andronic şi de directorul executiv Virgil Munteanu, alături de afirmaţii calomnioase la adresa Paginademedia.ro.

Pentru transparenţă, vom detalia fiecare aspect din cele expuse de Dan Andronic şi de Capital.ro. Sunt şi afirmaţii complet false, dar şi afirmaţii care interpretează tendenţios fapte reale.

Le vom lua pe rând:

Dan Andronic: Paginademedia.ro “Are şi tarife premium, vreo 2.500 de euro pe lună de la un trust mega-lăudat…

Afirmaţie calomnioasă, fără nicio legătură cu realitatea. Marile trusturi, ca şi toate celelalte companii, pot confirma.

Dan Andronic: “Ceea ce nu spune acest semi-ziarist este că Pagina de media percepe un tarif de minim 4.500 de lei publicaţiilor care se vor ocolite. O taxă de protecţie sub formă de “publicare comunicate”. Pe care nici nu m-am gândit să o achit vreodată. Sau să iau firma de publicitate pe care o recomandă el."

De "taxă de protecţie" vorbeşte şi directorul executiv Virgil Munteanu, într-un comentariu la postarea pe care a distribuit-o.

Afirmaţii de asemenea fără legătură cu realitatea. Departe de Paginademedia solicitarea vreunei “taxe de protecţie”, nici EVZ, nici altei publicaţii. De asemenea, nu am recomandat vreodată EVZ sau oricărei alte publicaţii o anumită “firmă de publicitate”.

Publicarea de comunicate este un serviciu oferit de Paginademedia.ro (ca şi publicarea de advertoriale sau postarea de bannere publicitare), ca orice altă publicaţie şi este independent de partea editorială. Iar preţul diferă în funcţie de pachet şi este departe de suma vehiculată de Dan Andronic.

Dan Andronic: “A aplicat pentru ajutoarele de la Guvern

Paginademedia.ro a relatat în repetate rânduri despre Ordonanţa Bani pentru presă şi despre sprijinul acordat de Guvern presei. A relatat, dar nu a aplicat pentru banii de la Guvern.

Singura aplicaţie a fost pentru programul IMM Invest (în fapt, credite acordate de bănci, garantate parţial de stat), dar după aplicaţie Paginademedia.ro a renunţat şi nu a mai făcut următorii paşi.

Postarea lui Dan Andronic:

Articolul Capital şi răspunsul la întebarea De ce s-a retras Paginademedia din BRAT?

Articolul Paginademedia.ro, scrie Capital în textul semnat de Valentin Vioreanu, este "deghizat într-un material care se doreşte a fi obiectiv, însă este direcţionat, coincidenţă sau nu, doar către titlurile celor două publicaţii, fără să pomenească absolut nimic despre „clickbait-ul” aproape omniprezent pe site-urile de ştiri din România, practicat inclusiv de site-uri „quality.”

Am notat la început şi reluăm:

Ca o paranteză, numai în ultimele luni, Paginademedia.ro a relatat despre derapaje din tilturi ca DCNews, Ştirile ProTV, Cancan, Gândul sau Comisarul.ro.

Pagina de Media, site-ul deţinut de fostul jurnalist Petrişor Obae, a decis să se retragă din BRAT, începând din luna august”, îşi începe Capital articolul. Este o afirmaţie adevărată.

Ce scrie însă Capital în legătură cu contextul retragerii trebuie clarificat. Paginademedia vă expune situaţia.

Două au fost motivele retragerii Paginademedia.ro:

1.În condiţiile unei pieţe puternic afectată de pandemie, cu reduceri de costuri, argumentul financiar a fost luat în calcul (prezenţa în BRAT presupune şi un cost, câteodată greu de suportat pentru o publicaţie independentă).

2.În condiţiile actualului regulament BRAT, Paginademedia.ro a considerat că, pentru a-şi putea continua activitatea de publicaţie de media mai bine fără a fi membru al asociaţiei. Iar aici voi detalia, pentru că este nevoie de context.

Foarte pe scurt:

La sfârşitul lunii aprilie, Paginademedia.ro a publicat un articol despre o serie de titluri alarmiste date de Capital (multe cu sintagma "război la graniţele României", publicând şi traficul făcut de ştiri cu acele titluri.

Capital a notificat Paginademedia ameninţând cu un proces, dar a a reclamat Paginademedia.ro la BRAT, spunând că, în calitate de membru, site-ul.ro nu avea dreptul să publice acele date.

Până la articolul despre Capital, Paginademedia.ro a publicat în repetate rânduri cifre de trafic, fără ca BRAT să se sesizeze (chiar membrii din conducerea organizaţiei au declarat că, până atunci, nu s-au gândit la acest aspect). După sesizarea Capital, BRAT a pus în discuţie regula, dar nu s-a luat o decizie.

Între a fi membru BRAT (cu imposibilitatea de a publica date relevante pentru public) şi a nu fi membru BRAT (şi a putea face jurnalism media fără restricţiile apartenenţei la o organizaţie) am ales cea de-a doua variantă.

De notat că BRAT este o organizaţie utilă în orice piaţă media, iar rezultatele măsurătorilor sunt mai mult decât necesare industriei de publicitate, dar aici este vorba de altceva.

Care e obiectul de activitate al Paginademedia?

Capital.ro: “Deşi este considerat un site de ştiri din zona media şi care, de cele mai multe ori joacă un autoproclamat rol de instanţă morală a titlurilor din România, rol pe care îl joacă discreţionar şi doar aparent obiectiv, paginademedia.ro este un site deţinut de o agenţie de publicitate.

Mai precis, Pagina de Media SRL, compania care deţine site-ul paginademedia.ro, al cărei acţionar este Petrişor Obae, figurează la ministerul de Finanţe cu obiectul de activitate: „Activităţi ale agenţiilor de publicitate.”

Pagina de Media SRL a fost înregistrată încă de la început având ca obiect de activitate principal “Activităţi de editare a ziarelor - 5813” (nu există un cod CAEN pentru publicaţii online).

Conform regulilor fiscale, în bilanţ se trece sursa veniturilor. Cum contractele unei companii de editare presă sunt pentru servicii de publicitate, apare “publicitate” şi la finanţe, pentru că de acolo au fost veniturile. Este explicaţia dată chiar de contabil.

Obiectul de activitate al companiei este, însă “Activităţi de editare a ziarelor”, după cum se vede în certificatul de înregistrare al companiei:


Referinţe:

Articolul Paginademedia.ro: DERAPAJ. Fake sau clickbait? Aici sunt banii dumneavoastră! O colecţie de titluri uluitoare şi de texte care... le demontează


Articolul Capital: EXCLUSIV: Pagina de Media s-a retras din BRAT. Site-ul a fost contorizat în SATI, deşi trebuia scos din august. PLUS: Instanţa morală a titlurilor din România este, de fapt, agenţie de publicitate


Notificarea Capital din primăvară: Capital.ro notifică Paginademedia.ro, care a scris despre titluri la limita Fake News de pe site


Capital.ro, titlu de Fake-News despre izolarea la domiciliu. Titlul, schimbat ulterior. De la semnul exclamării la semnul întrebării

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nu te scuza Petrisorica. Deci unde sunt audientele de joi cu Las Fierbinti. Audientele de miercuri cu Visuri la cheie si Ferma? Si audientele de aseara cu meciul de fotbal ?
  • Nu te scuza Petrisorica. Deci unde sunt audientele de joi cu Las Fierbinti. Audientele de miercuri cu Visuri la cheie si Ferma? Si audientele de aseara cu meciul de fotbal ?
  • titlul lui sclavone e perfect doar trbuie adaugat ca este vorba despre jurnalismul romanesc
  • Manuela, Ionel Sclavone chiar exista, daca ai fi cercetat. Este jurnalist la un ziar din Vrancea si, probabil, colaborator la publicatiile lui Dan Andronic. Că Obae a vizualizat un articol de-al acestui Sclavone, probabil si datorita numelui interesant, ca sa nu spun altfel, este o altă discuție.
  • Am scris Ionel Sclavone ca asa apare in poza aia pusa chiar de voi. Ce anume ati moderat??? Asa apare in poza: Autor - Ionel Sclavone. Inteleg ca si voua vi se pare o gluma numele ala.
  • Mi-am dat seama ca Capital (cacofonia e intentionata) a ajuns o spalatura de vase cand vezi ca e busit pe Reddit. Care Reddit stim toti ce ultra-spalatura de vase e. Apropo, numele ala din captura foto Ionel *** e clar un pseudonim, la fel ca jumate din numele alea de la redactie.
  • Alt titlu de "calitate" :
    https://evz.ro/presedintele-lovitura-perversa-pentru-iliescu-adio-eroi-si-oameni-de-bine-nu-si-a-demonstrat-utilitatea.html
  • @Petrisor Obae
    Probabil domnul a uitat si de datile cand,pe buna dreptate,erau Antenele atacate,dar mna...
  • @ Minciunosul: Doar câteva articole despre audiențele Pro TV. O simplă navigare prin site arată știri despre toate posturile TV (scriem despre audiențe, indiferent cine este pe prima poziție Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3, România TV etc)

    AUDIENȚE. Masked Singer, lider de audiență cu ediția în care a fost demascată Elena Băsescu. X-Factor coboară pe locul doi după două săptămâni:

    https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-masked-singer-9-oct-elena-basescu/

    AUDIENȚE. Înfrângere pe teren, victorie în audiențe. Pro TV, cifre foarte bune cu meciul Islanda-România:

    https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-meci-islanda-romania-pro-tv/

    Ziua alegerilor pe posturile de știri. Toată ziua, România TV a fost prima în țară, Antena 3 la orașe, iar Digi24 a avut tinerii:

    https://www.paginademedia.ro/2020/09/audiente-alegeri-locale-2020-posturi-stiri/

    AUDIENȚE. Românii, împărțiți între România TV, Antena 3, Pro TV și Antena 1 la ora Exit-Poll-ului. România TV, primul post TV cu dezbaterile: https://www.paginademedia.ro/2020/09/audiente-rezultate-alegeri-exit-poll/
  • Dan Andronic a fost si este orice , numai jurnalist nu. La cate procese si combinatii are, baiatul asta n-ar trebui sa ridice capul din pamant de jena.
  • Andronic nu se lasa:
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158074345489912&id=633024911
  • Apropo,puteti face stire despre titlurile/"stirile" din ultimele ore de la Romania TV?
  • Fostul jurnalist Petrisor Obae?Pai ce e acum?Cel mult fostul jurnalist evz
  • Cui ii pasa ce spune un penal care este acuzat de marturie mincinoasa? Mai bine s-ar ocupa de proces decat de porcariile pe care le face de ani buni. Mogul ratat

Trimite un comentariu

sus