Skip to main content

Cât a cheltuit Primăria Bucureștiului pe publicitate, în mandatul Gabrielei Firea? Zece milioane de euro. Prin ce firme

 
Cât a cheltuit Primăria Bucureștiului pe publicitate, în mandatul Gabrielei Firea? Zece milioane de euro. Prin ce firme
Foto | Libertatea

Au început să iasă la iveală sumele cheltuite pe publicitate în mandatul de primar general al Gabrielei Firea. Aproximativ 40 de milioane de lei a cheltuit Primăria Bucureștiului pentru publicitate, scriu Libertatea și G4Media.

Din această sumă, aproape jumătate au mers către Compania Municipală Publicitate și Afișaj doar anul acesta, notează sursa citată.

Publicitate

Ar fi vorba, în total, despre aproximativ 7,5 milioane de euro (36 de milioane de lei), bani publici din care s-au plătit, în perioada 2016-2020, broșuri, pliante, reclame la TV și la metrou, mesh-uri și panouri publicitare despre consolidarea unor clădiri, despre lucrări la poduri și pasaje, reclame la târguri, festivaluri și concursuri.

În afară de cele 7,5 milioane de euro se adaugă contractele de publicitate ale teatrelor, ale ARCUB, PROEDUS ȘI ale Circului Metropolitan.

Conform G4Media, Arcub a încheiat 9 contracte cu mai multe companii, Circul Metropolitan a încheiat 4 contracte, Compania Municipală Întreținerea Arborilor și Spatiului Verde a contractat servicii de publicitate cu patru firme. De asemenea, Compania Municipală Parking a încheiat mai multe contracte cu diverse companii, a făcut inclusiv multă publicitate prin Google.


Citește mai multe pe Libertatea


Citește mai multe pe G4Media


Sumele plătite de Primăria Generală, în perioada 2016-2020, via Libertatea:

- Doar în 2020, Primăria Capitalei și instituțiile din subordinea sa au investit peste 18,6 milioane de lei, adică peste 3,8 milioane de euro, în publicitate. Toți acești bani au intrat în conturile Companiei Municipale Publicitate și Afișaj

- Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale (ASSMB) – peste 10,5 milioane de lei;

- Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic – peste 9,7 milioane de lei;

- Direcția Generală de Asistență Socială – 7,1 milioane de lei;

- STB – 5,2 milioane de lei;

- CREART (organizează festivaluri, concursuri, ateliere de creație, târguri; organizează și târgul anual de Crăciun) – 5,5 milioane de lei

- Centrul pentru Seniori – aproape 1,9 milioane de lei.

- Primăria Capitalei – aproape 2,3 milioane de lei pe zece contracte.

- 1,8 milioane de lei au fost alocate Companiei Municipale Publicitate și Afișaj în acest an. Este vorba despre o campanie de publicitate cu spoturi difuzate pe Antena 3, B1TV, Digi 24, Realitatea Plus și România TV, care s-a încheiat chiar în ziua alegerilor locale.

Sumele plătite de Primăria Generală, în ultimii ani, via G4Media:

Arcub – 9 contracte încheiate cu următoarele companii:

– STAR – TIC TAC MELODY SRL – 2016 – 62.000 lei, 2018 – 28.728 lei, 2019 – 4635 lei.
– ALL MEDIA COMEDY SRL, 2017 – 590.000 lei.
– COMPANIA MUNICIPALĂ PUBLICITATE ȘI AFIȘAJ – 2018 – 3.988.218,42 lei, 2019 – 383.862 lei.
– EUROMEDIA GROUP SRL – 2016 – 3942,16 lei, 2017 – 3751.47 lei, 2019 – 100.825,46 lei
– PRIME ROAD MEDIA SRL – 2017 – 14.850 lei
– UNITED MEDIA SRL – 2017 – 20.634,58 lei
– SEDICA VISION SRL – 2018 – 3680 lei, 2019 – 98,000 lei, 2020 – 66.669 lei.
– MESSAGES TO OUT THERE SRL, COCOR S.A. – 2020 – 19.800 lei (nu au fost transmise contractele).

Compania Municipală Sport Pentru Toți a derulat următoarele contracte:

– 18.06.2018 – Compania Municipală Publicitate și Afișaj – 5565 ron
– 14.06.2018 – Global Media Expert SRL- 1788.61 ron
– 14.06.2018 – Regie Radio Music SRL – 19206.60 ron
– 18.06.2018 – Societatea Română de Televiziune – 55476.61 ron
– 04.09.2018 – SC Media Grup Services International – 11907.54 ron
– 25.10.2018 Fotbal Club MetaloGlobus Bucuresti SA – 5000 ron

Compania Municipală Întreținerea Arborilor și Spatiului Verde a contractat servicii de publicitate:

– Anunț ziarul Bursa – SC META RING SRL – 1.110,578 lei cu TVA
– THETA PROFICIENCY SRL – 1.158 lei cu tVA
– Anunț ziarul Bursa – SC META RING SRL – 180,50 lei cu TVA
– THETA PROFICIENCY SRL – 200 lei cu TVA

Compania Municipală Parking a înregistrat următoarele cheltuieli pentru promovarea aplicației Parking București:

– 18.10.2018 – Flyere – Graficisme SRL – 471,94 lei
– 25.10.2018 – Anunț de angajare – Anunțul telefonic SRL 360 lei
– 01.06.2019 – Publicitate – Google – 851,82 lei
– 12.06.2019 – Publicitate – Kondiment Worldwide SRL – 4.718 lei
– 01.07.2019 – Publicitate – Kondiment Worldwide SRL – 4.718 lei
– 02.08.2019 – Publicitate – Kondiment Worldwide SRL – 4.717, 98 lei
– 02.08.2019 – Publicitate – Google – 1.790, 18 lei
– 05.09.2019 – Publicitate – Kondiment Worldwide SRL – 4.718 lei
– 19.09.2019 – Publicitate – Google – 3.671, 81 lei
– 17.10.2019 – Publicitate – Graficisme SRL – 1.584 lei
– 20.10.2019 – Publicitate – Google – 4.464, 72 lei
– 21.10.2019 – Publicitate – Kondiment Worldwide SRL – 900 lei
– 23.10.2019 – Flyere – Graficisme SRL – 46 lei
– 30.10.2019 – Anunț selecție membri CA – Media Press Publishing SRL – 2.898 lei
– 03.11.2019 – Publicitate – Google – 566,66 lei
– 13.12.2019 – Anunț selecție membri CA – Media Press Publishing SRL – 2.898 lei
– 17.12.2019 – Publicitate – Google – 386,25 lei
– 10.01.2020 – Publicitate – Google – 164,52 lei
– 03.02.2020 – Publicitate – Google – 348,81 lei
– 21.02.2020 – Flyere – Graficisme SRL – 96 lei
– 02.03.2020 – Publicitate – Google – 395,98 lei
– 02.09.2020 – Publicitate – Google – 314,96 lei
– 02.10.2020 – Publicitate – Google – 512,33 lei.


Citește și: Peste 5.000 de reclame ale Primăriei Capitalei pe posturile TV. Cum s-au împărțit pe televiziuni


Citește și: Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri și cine s-a ocupat. Nume și cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citește și: În plină campanie: Antena 3, Digi24, B1 TV, Realitatea Plus și România TV, peste 600 de spoturi cu Primăria Capitalei. Ce spune legea?


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu