Skip to main content

SINTEZĂ 2010. Anul marilor despărţiri şi vânzări: Spectaculoasa plecare a lui Corneţeanu şi vânzarea EVZ către Bobby Păunescu

 

Două titluri importante au fost în primplan în 2010 în presa scrisă. Chiar de 1 aprilie, Răzvan Corneţeanu s-a despărţit furtunos de Adevărul Holding, după o şedinţă tensionată.

Publicitate

Evenimentul zilei şi-a schimbat proprietarul într-o tranzacţie surprinzătoare, pe care nici ziariştii cotidianului nu au crezut-o până la semnarea contractului: Bobby Păunescu, patron la EVZ.

Paginademedia.ro vă prezintă cele mai importante momente pentru presa scrisă în 2010:

Ianuarie: Schimbări la NewsIn. Jurnalul Naţional renunţă la ediţia de sâmbătă şi la un supliment

  • Pe 14 ianuarie, şefii de la NewsIn - Cosmin Popa (directorul general) şi Adelina Rădulescu (redactor-şef) - şi-au anunţat demisiile, după ce conducerea Realitatea Caţavencu a decis ca agenţia să rămână în grup, sub coordonarea lui Mihnea Vasiliu.
  • Jurnalul Naţional a renunţat, începând cu 16 ianuarie, la ediţia de sâmbătă şi la suplimentul Jurnalul casei.
  • În a doua jumătate a lunii noiembrie, la agenţia NewsIn s-au anunţat o serie de schimbări radicale. NewsIn a renunţat la statutul de agenţie generalistă, la concurenţă cu Mediafax, urmând să pastreze doar câteva dintre produse, printre care fluxul video. Odată cu această decizie s-au anunţat şi disponibilizări masive, din cei peste 100 de oameni aveau să rămână în jur de 20-30 de jurnalişti.

Februarie: Bobby Păunescu a cumpărat Evenimentul Zilei şi Capital

  • Începând din 1 februarie, Gardianul şi Ziua au dispărut şi de pe online, după ce la începutul lunii ianuarie şi-au sistat apariţia pe hârtie.
  • La începutul lunii februarie, Evenimentul zilei a trecut la formatul de tip tabloid dublându-şi numărul de pagini (de la 16 la 32). Tot atunci, cotidianul a mai trecut şi prin alte schimbări precum: ghidul TV a fost inclus în ziar, s-a renunţat la ediţia de duminică, iar pentru sfârşitul de săptămână s-a optat pentru o singură ediţie de weekend.
  • Jurnalistul Cornel Nistorescu a preluat, în prima parte a lunii februarie, site-ul cotidianul.ro în regim de licenţă.
  • Pe 11 februarie a devenit oficială informaţia potrivit căreia Bobby Păunescu (foto), patronul B1TV, a cumpărat cotidianul Evenimentul zilei şi revista Capital de la Ringier. Cele două ziare vor fi conduse de Claudiu Şerban, fostul director general adjunct al Ringier. Claudiu Şerban a primit 10% din noua firmă care operează cele două publicaţii. Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, Bobby Păunescu a cumpărat cele două ziare cu 8 milioane de euro.
  • Ziua de 12 februarie a fost una neagră pentru angajaţii grupului Ringier. După ce au fost anunţaţi că au un nou patron, pe Bobby Păunescu, au aflat că revista Diva se închide, că vor urma reduceri de salarii şi că 100 dintre ei vor trebui să plece acasă.
  • Preluarea Evenimentului zilei de către Bobby Păunescu produce efecte la… Realitatea TV. Pe 15 februarie, Cătălin Popa, şeful Realitatea TV de la momentul respectiv, le-a spus angajaţilor să nu mai citeze informaţii din Evenimentul zilei pentru că nu mai este “o sursă credibiliă”.

Martie: Artene pleacă de la conducerea Cancan pentru un proiect TV

  • Agenţia de presă britanică Reuters a cerut, pe 5 martie, falimentul societăţilor Realitatea Media SA şi NewsIn, care fac parte din trustul de media Realitatea – Caţavencu, prin două acţiuni înregistrate la Tribunalul Bucureşti. La momentul respectiv, Reuters avea de încasat de la Realitatea TV şi NewsIn datorii în valoare totală de 60.000 lei.
  • Pe 15 martie a apărut noua Românie liberă, redesenată de Mario Garcia, unul dintre cei mai buni designeri de presă din lume.
  • La jumătate lunii martie, Adrian Artene a renunţat la funcţia de redactor-şef al tabloidului Cancan, pe care l-a condus încă de la înfiinţare. Va mai rămâne o perioadă la ziar, după care pleacă la conducerea ziarului Naţional.
  • Pe 19 martie, Dinu Patriciu (foto) a a anunţat că toate afacerile sale în media, inclusiv Adevărul Holding, vor fi reunite într-o corporaţie internaţională care se numeşte East European Media. Tot atunci, Peter Imre, confirmă implicarea în grupul de presă. În conducerea grupului de presă patronat de Dinu Patriciu intră şi Andrei Ştefan, fiul vitreg al miliardarului care deţine Adevărul Holding.
  • Ringier AG şi Axel Springer au semnat, pe 24 martie, un parteneriat în care fiecare dintre cele două grupuri de presă deţine jumătate din acţiuni. Noua companie formată se va ocupa de Europa de Est. Operaţiunile din România ale Ringier nu au intrat până în momentul de faţă în acest joint.

Aprilie: Răzvan Corneţeanu şi-a dat demisia de la Adevărul şi Puterea s-a lansat cu Gorbaciov

  • Pe 1 aprilie, Răzvan Corneţeanu (foto) şi-a dat demisia din funcţia de director general al Adevărul Holding, după o şedinţă furtunoasă, de cinci ore. Alţi 10-15 oameni şi-au depus demisiile, după o şedinţă în care Peter Imre a fost la un pas să sară la Răzvan Corneţeanu, iar fiul vitreg al lui Dinu Patriciu l-a invitat afară, ca pentru o confruntare directă, pe managerul de la Adevărul Holding. În aceeaşi zi a fost anunţată noua conducerea a grupului, formată din Dinu Patriciu (preşedinte), Peter Imre (director general) şi Andrei Ştefan - fiul vitreg al lui Patriciu (director general adjunct).
  • Ziarul Puterea s-a lansat pe 14 aprilie, în prezenţa lui Mihail Gorbaciov, fostul preşedinte al URSS. Echipa redacţională a noii publicaţii este condusă de trioul Alecu RacoviceanuVal VâlcuLidia Popeangă, formula care a condus defunctul Gardianul.

Mai: S-a închis fabrica de hârtie de la Letea, iar tabloidele s-au scumpit

  • Fabrica de hârtie de la Letea a fost închisă, la jumătatea lunii mai, după cum a declarat Dumitru Sechelariu pentru paginademedia.ro.
  • La sfârşitul lunii mai, Adrian Artene, fostul redactor şef al tabloidului Cancan, s-a despărţit definitiv de compania care editează ziarul. Plecarea lui Adrian Artene a fost cauzată de renunţarea la proiectul TV în care acesta trebuia să se implice.

Iunie: Presa a fost inclusă în Strategia Naţională de Apărare pe 2010

  • Pe 13 iunie, Adevărul a închis ediţia magazin de duminică, care apărea pe hârtie lucioasă, integral color, în 32 de pagini, împreună cu ziarul generalist. Ediţia pe hârtie de ziar a fost păstrată.
  • În a doua jumătate a lunii iunie, jurnaliştii şi asociaţiile de media au reacţionat dur faţă de includerea presei, la capitolul vulnerabilităţi, în Strategia Naţională de Apărare pe 2010. În documentul CSAT se spune că „Fenomenul campaniilor de presă la comandă” este un pericol pentru siguranţa României.
  • La sfârşitul lunii iunie au apărut primele informaţii despre schimbările care vizau compania de publishing a grupului MediaPro, Publimedia. La momentul respectiv, paginademedia.ro anunţa că directorul Publimedia, Cosmina Noaghea, va fi promovată , în contextul unor schimbări de organizare în cadrul trustului.
  • La începutul lunii august, Mediafax Group, compania care reuneşte afacerile de print, online şi agenţie de presş ale lui Adrian Sârbu în România, a fost autorizată şi înregistrată la Registrul Comertului.

Iulie: Pro Sport şi Gazeta Sporturilor aduc era 3D în România

În primele zile ale lunii iulie Pro Sport şi Gazeta Sporturilor au apărut integral în variantă 3D, o premieră pentru piaţa din România.

August: Răzvan Ionescu a plecat de la Adevărul Holding

  • Răzvan Ionescu, directorul diviziei web Adevărul Holding, a demisionat, pe 18 august, din trustul deţinut de Dinu Patriciu. Aurelian Amurăriţei a fost cel care a preluat conducerea diviziei web a Adevărul Holding.

Septembrie: Adevărul s-a scumpit. Artene, noul director al ziarului Naţional. Click - cel mai citit ziar

  • Începând din 1 septembrie, cotidianul Adevărul s-a scumpit. Fără carte, ziarul costă 2,2 lei, faţă de 1,95 până la 31 august. La acest preţ, Adevărul a devenit cel mai scump ziar generalist. Dintre cotidiene în general, cel mai mult costă Ziarul Financiar – 3 lei (30.000 de lei vechi).
  • Adrian Artene, fostul redactor şef al cotidianului Cancan, a preluat funcţia de director al ziarului Naţional, după cum scria paginademedia.ro, pe 8 septembrie. Misiunea pe care a primit-o acesta era să ducă ziarul la 25.000 de exemplare vândute pe zi, de la câteva mii cât avea la momentul respectiv.
  • Cifrele BRAT pe intervalul 20 iulie 2009-18 iulie 2010, publicate la sfârşitul lunii septembrie, au arătat că tabloidul Click este cel mai citit cotidian, detronând ziarul Libertatea, liderul absolut al ultimilor ani.

Decembrie: Garcea lansează un săptămânal “antitabloid”

  • Mugur Mihăescu a lansat, pe 30 noiembrie, săptămânalul “antitabloid” Ţara lu’ Garcea, într-un tiraj de 35.000 de exemplare, scria Adevărul. Din echipa editorială a publicaţiei fac parte Mugur Mihăescu, Radu Pietreanu, Tudor Potra şi Dragoş Moştenescu. Săptămânalul se vinde la preţul de 1,5 lei.

Surse foto: Money Express, Mediafax foto

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cred ca si astele sunt momente importante:
    Martie: in 12 a aparut revista OK!, in 17 a aparut revista Kamikaze.
    Iulie: Marius Hagger pleaca de la Ringier Romania
    August: Westdeutsche Allgemeine Zeitung pleca din Romania.
    In noiembrie Sorin Rosca Stanescu si Dinu Patriciu au lansat situl corectnews.ro

Trimite un comentariu

sus