Skip to main content

SINTEZĂ 2010. An zbuciumat pentru televiziuni: şefi noi, probleme economice şi excursii ale mogulilor la DNA

 

Posturile TV au trecut prin mari frământări în 2010. Confruntată cu o luptă pe de o parte politică (cu preşedintele Traian Băsescu), pe de altă parte economică (cu fiscul) Realitatea TV a pierdut mai multe vedete şi a avut probleme cu plata salariilor. Soluţia a fost Sebastian Ghiţă.

Publicitate

TVR şi-a schimbat directorul. Alexandru Sassu a plecat la Adevărul, Andi Lăzescu a preluat frâiele postului public. Dan Diaconescu a pierdut şirul vizitelor la DNA.

Paginademedia.ro vă prezintă filmul evenimentelor de pe piaţa TV:

Ianuarie: N24 a devenit televiziune generalistă. Schimbări în conducerea Kanal D

  • Începând din 7 ianuarie, N24 s-a transformat din televiziune de ştiri în televiziune generalistă cu specific românesc. Odată cu această schimbare a primit şi o nouă denumire: N24 Plus.
  • Pe 14 Ianuarie, Sorin Ovidiu Vîntu a declarat pentru paginademedia.ro că board-ul editorial al grupului Realitatea-Caţavencu nu va mai avea atribuţii de business, ci doar editoriale. “A fost o greşeală din partea mea să pun jurnalişti să facă afaceri“, spunea Sorin Ovidiu Vîntu pentru paginademedia.ro.
  • Pe 20 Ianuarie, ANAF a blocat conturile Realitatea Media, deschise la opt bănci, pentru obligaţii fiscale restante ajunse la scadenţă şi neachitate în valoare de 4,89 milioane de lei, reprezentând în principal contribuţii neplătite la bugetul asigurărilor sociale, declarau pentru Mediafax surse ANAF.
  • La începutul lunii februarie, Pavel Stanchev (CEO Kanal D) a plecat de la conducerea postului deţinut de trustul Dogan în România. Locul lui a fost luat de Haluk Kurcer, membru al boardului Dogan în România.

Februarie: Măsuri de criză la OTV. Augusta Lazarov vine la Antena1

  • Pe 17 februarie, Antena1 a anunţatAugusta Lazarov este nou şef al divertismentului la Antena 1.

Martie: Sorin Alexandrescu este noul director executiv al Antenei1. Parlamentul l-a demis pe Alexandru Sassu, prşedintele TVR

  • Pe 4 martie, echipa Realitatea a fost anunţatăSergiu Toader îşi reia atribuţile de director editorial, continuând să se ocupe de lansarea staţiei din Republica Moldova.
  • La jumătatea lunii martie, Sorin Alexandrescu, director executiv al Antenei 1, a fost numit director general al postului de televiziune deţinut de familia Voiculescu.
  • Pe 30 martie, Parlamentul a respins raportul de activitate al televiziunii publice, fapt care echivalează cu demiterea întregului Consiliu de Administraţie al instituţiei, în frunte cu preşedintele, Alexandru Sassu.

Aprilie: S-a lansat Publika TV

  • Pe 7 aprilie, Publika TV - postul lui Sorin Ovidiu Vîntu din Republica Moldova – a început să emită.

Mai: Gâdea preia conducerea Antena3. Sorin Freciu este noul director al Consiliului de Administraţie al Realitatea Caţavencu

  • Pe 14 mai, trustul Intact a anunţatMihai Gadea preia conducerea postului Antena 3, iar Sorin Oancea îşi incheie mandatul de director general al postului. Câteva luni mai târziu, Oancea va prelua conducerea B1 TV, unde va intra şi ca acţionar.
  • Pe 27 mai, Sorin Freciu îl înlocuieşte pe Liviu Luca la conducerea Consiliului de Administraţie al grupului Realitatea Caţavencu.

Iunie: Alexandru Lăzescu este noul preşedinte al TVR. Adrian Sârbu a ieşit complet din acţionariatul Pro TV

  • La începutul lunii iunie, Daniel Apostol a fost numit director executiv al postului The Money Channel.
  • Pe 3 iunie, CNA a decis să întrerupă cu 10 minute emisia postului Antena1 pentru derapajele din emisiunea lui Mădălin Ionescu, Acces direct. A fost pentru prima oară când postul trustului Intact a primit o astfel de sancţiune.
  • Din 15 iunie, Alin Romaşcan a preluat şefia ştirilor de la Antena 1 şi Antena 3, ocupând o poziţie nou înfiinţată, aceea de Head of News.
  • În a doua jumătate a lunii iunie, Intact a rupt contractul cu britanicii de la ITN, care se ocupau de Observator. ITN este compania responsabilă pentru înlocuirea cuplului Sandra StoicescuLucian Mândruţă cu Alina Petrescu la principalul Observator al Antenei 1.
  • Pe 22 iunie, Dan Diaconescu, patronul OTV, şi “clarvăzătorul” Doru Pârv au fost reţinuţi de procurorii DNA pentru 24 de ore. Cei doi erau acuzaţi ca ar fi cerut 200.000 de euro de la primarul comunei Zarand, Ion Moţ, pentru a nu difuza pe OTV un film cu averea presupus ilicită a edilului.
  • Pe 23 iunie, Ada Roseti, director pe România a canalelor Discovery, a fost promovată Channel Director pentru România, Ungaria, Cehia şi Slovacia.
  • În aceeaşi zi, patronul OTV, Dan Diaconescu, şi realizatorul TV Doru Pârv, au fost arestaţi preventiv pentru 29 de zile.
  • Tot în iunei, Alexandru Sassu, preşedintele demis al TVR, se mută la Adevărul Holding pentru a se ocupa de divizia de TV a grupului de presă deţinut de Dinu Patriciu.
  • La sfârşitul lunii aprilie, Adrian Sârbu (CEO şi preşedinte al CME) a ieşit complet din acţionariatul companiei Pro TV SA din România, afacere din care mai deţinea doar 5%. .
  • Pe 29 aprilie, plenul Parlamentului l-a validat pe Alexandru Lăzescu în funcţia de preşedinte al televiziunii publice. Noul şef al TVR, propus de preşedinţie, i-a luat locul PSD-istului Alexandru Sassu.

Iulie: Aura Ţiţirigă părăseşte ştirile Antenei3

  • Începând cu 1 iulie, Cristina Hanganu a devenit directorul de comunicare al Intact Media Group. Până la acel moment Hanganu a ocupat aceeaşi funcţie în cadrul agenţiei de publicitate Odyssey.
  • Pe 14 iulie, Aura Ţiţirigă şi-a dat demisia din funcţia de redactor-şef al ştirilor Antena 3.
  • La jumătatea lunii iulie, jurnalistul Radu Tudor a fost numit consilier editorial al lui Mihai Gâdea, directorul general al postului de ştiri Antena3.

August: Sassu şi Lăzescu îşi aleg consilierii. Romtelecom a lansat Dolce Sport

  • Pe 2 august, Tribunalul Bucureşti a dispus, la cerere, intrarea în faliment a societăţii Telesport Intermedia SRL.

În aceaşi zi, Bogdan Stratulă, fostul director general al Radio ZU, s-a alăturat echipei Antena1 pentru a se ocupa de coordonarea şi dezvoltarea programelor.

  • La începutul lunii august, Mioara Negescu (Director al Departamentului Divertisment din TVR), şi Mura Frânculescu (coordonator TVR3) şi-au dat demisia din funcţiile pe care le ocupau la televiziunea publică pentru a merge la Divizia TV a Adevărul Holding, condusă de Alexandru Sassu, fostul director al Televiziunii Române.
  • În aceaşi perioadă, Alexandru Lăzescu l-a adus pe Dan Radu pentru a-i fi consilier la TVR. Tot în calitate de consilieri au mai venit la televiziunea publică Anca Gheorghe, Mona Dîrţu şi Larisa Ghiţulescu.
  • Mai bine de 70% din jurnaliştii postului sportiv Telesport au luat calea Dolce Sport, postul de televiziune al Romtelecom. Televiziunea a început să emită, pe 13 august, cu Vlad Enăchescu director general.

Septembrie: Vîntu a fost reţinut şi audiat în dosarul Nicolae Popa. Stelian Tănase este noul director al Realitatea TV

  • Pe 9 septembrie, Sorin Ovidiu Vîntu, patronul trustului Realitatea Caţavencu, a fost reţinut şi audiat de procurorii DIICOT, în dosarul fugii din România a lui Nicolae Popa, fostul director al Gelsor. Şapte zile mai târziu, acesta a fost pus în libertate cu condiţia să nu părăsească ţara timp de 30 de zile.
  • Pe 29 septembrie, Cătălin Popa, directorul general al Realitatea TV, a fost schimbat din funcţie, iar locul lui a fost luat de Stelian Tănase, începând cu 1 octombrie. În aceeaşi zi, Anamaria Lembrău (director editorial The Money Channel) a fost numită director editorial al postului de ştiri.
  • La sfârşitul lunii septembrie, Carmen Avram a trecut în trustul Intact şi ulterior a demarat, din poziţia de producător, campania "Împreună dăm viaţă poveştilor"

Octombrie: Schimbări majore de management la Realitatea - Asesoft a preluat managementul Realitatea TV pe cinci ani

  • Pe 1 octombrie, Cătălin Popa s-a întors la şefia Realitatea TV, la presiunea redacţiei, însă pe poziţia de director editorial. Anamaria Lembrău a renunţat la funcţie.
  • Din 3 octombrie, postul de televiziune Hallmark s-a transformat în Diva Universal, ca urmare a unei campanii globale de rebranding.
  • Pe 12 octombrie, Emil Hurezeanu a demisionat din poziţia de preşedinte al postului Realitatea TV, scria Adelin Petrişor. Hurezeanu şi-a anunţat astăzi decizia printr-un mesaj către angajaţii postului. Hurezeanu a rămas totuşi realizator TV şi invitat al emisiunilor staţiei.
  • La jumătatea lunii octombrie, televiziunea grupului Adevărul Holding a obţinut licenţa de emisie de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, urmând să funcţioneze pentru început pe internet.
  • Pe 25 octombrie, Realitatea a semnat un contract de management, pe cinci ani, cu divizia de media a grupului Asesoft, patronată de omul de afaceri ploieştean Sebastian Ghiţă. În urma acestei înţelegeri, Sorin Ovidiu Vîntu rămâne acţionar la grupul Realitatea. Cota de participare la profit în contractul de management Realitatea Media-Sebastian Ghiţă este de 80% Asesoft-20% Realitatea, după cum a declarat pentru paginademedia.ro Sorin Ovidiu Vîntu.

Noiembrie: Mutări importante la B1TV – vine Oancea, pleacă Moraru

  • Pe 2 noiembrie, Adevărul.ro a difuzat primul jurnal de ştiri online.
  • Regia ArboMedia a lansat, pe 3 noiembrie, proiectul ArboTV, un serviciu de vânzare a spaţiului de publicitate pentru posturile de televiziune locale.
  • Pe 4 noiembrie, Luis Lazarus, fostul realizator de la Kanal D, a anunţat că a cumpărat postul de televiziune Canal Teleshop pentru a-l transforma într-un canal generalist, ce va purta numele Zeus TV.
  • Discovery Networks a anunţat, pe 9 noiembrie, că lansează în România postul TLC, un canal dedicat femeilor. Televiziunea va fi disponibilă din 20 ianuarie, în pachetele de bază ale operatorului de cablu UPC.
  • La jumătatea lunii noiembrie, Sorin Oancea şi-a dat demisia din poziţiile de conducere pe care le deţinea în trustul Intact, pentru a-i deveni partener lui Bobby Păunescu la B1 TV. Totodată, el va fi cel care se va ocupa de conducerea postului de televiziune.
  • O altă mutare importantă, anunţată în aceeaşi perioadă, a fost plecarea lui Radu Moraru la postul de televiziune generalist care urma să fie lansat de RCS & RDS.
  • Aura Ţiţirigă, fost redactor şef al ştirilor Antena 3, vine să conducă echipa de ştiri a postului B1TV.
  • Pe 16 noiembrie, Luis Lazarus a obţinut de la CNA aprobările necesare pentru a transforma Canal Teleshop într-un post generalist, numit Zeus TV.

Decembrie: S-au lansat posturile România ta şi 10 TV

  • Pe 1 decembrie, familia Prigoană a lansat televiziunea de ştiri România Ta. La momentul lansării postul a fost disponibil unui număr de circa 600.000 de abonaţi ai platformei digitale AKTA şi ai unor operatori de cablu mici din ţară, scria Mediafax.
  • Pe 7 decembrie, postul 10 TV a obţinut licenţa de la CNA, urmând să emită din 10 decembrie.
  • Începând din 8 decembrie, Emil Hurezeanu, fostul preşedinte al Realitatea Media, este noul director editorial al The Money Channel şi al publicaţiei de business Money Express.
  • Pe 12 decembrie, a început să emită AgroChannel TV, un post dedicat agriculturii şi satului românesc.

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus