Skip to main content

Realitatea Plus, somaţie pentru o dezbatere cu Şoşoacă: "Vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie"

 
Realitatea Plus, somaţie pentru o dezbatere cu Şoşoacă: "Vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie"

Somaţie pentru Realitatea Plus. Postul a primit o somaţie de la Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru lipsa de imparţialitate în dezbaterea cu privire la efectele vaccinului. În cele două emisiuni s-a vorbit despre efectele adverse, despre posibilele afecţiuni pe care le provoacă. 

Publicitate

În emisiunile Culisele statului paralel, moderate de jurnalista Anca Alexandrescu, a fost dezbătut subiectul despre efectele vaccinului. Printre invitaţi s-au enumerat Diana Şoşoacă, Răzvan Constantinescu, Gheorghe Piperea.

Printre titlurile afişate pe ecran:

  • "Ies la iveală oficial efectele adverse ale vaccinurilor"
  • "Din ce în ce mai multe reacţii adverse ale vacinării Covid"
  • "Reacţii adverse ale vaccinurilor, ai noştri tac prea tare"
  • "Lista de efecte adverse la vaccin, întinsă pe nouă pagini"

Valentin Jucan, membru CNA:

"În emisiunile legate despre vaccin, deja avem informaţiile necesare. S-au oferit informaţii exclusiv doar dintr-o anumită zonă, doar cu un anumit punct de vedere.

În studio au fost invitate persoane care au mai multă sau mai puţină legătură cu domeniul de specialitate, virusologie şi vaccin, iar punctele de vedere oferite au fost cu precădere cele îndreptate împotriva eficienţei vaccinului.

Publicului i s-a transmis informaţia că există o conspiraţie legată de achiziţia vaccinurilor, legată de modul în care acestea funcţionează, de modul în care au apărut, legate de modul în care, în continuare există anumite grupuri fără ca ele să fie denumite clar, există anumite grupuri care susţin vaccinarea.

Punctele de vedere oferite au fost exclusiv a celor care, de la începutul pandemiei, fără să aibă majoritatea dintre ei o pregătire, doamna Şoşoacă, domnul Simion, toţi cei care au fost enumeraţi în emisiune şi-au exprimat poziţia împotriva vaccinării, şi pentru a-şi susţine ideile respective şi tezele respective, au folosit materiale sau mai bine zis, extrase din fel de fel de materiale din zona de online, care erau reinterpretate sau erau trunchiat prezentat.

În opinia mea, inclusiv în emisiunile legate de vaccinare, nu există diferenţă între fapte şi opinii.

În aceste emisiuni se prezintă doar un anumit punct de vedere critic la adresa vaccinării, dar aici nu este problema că este critic, ci vaccinarea şi toată campania de vaccinare a fost prezentată ca fiind una falsă, care aparţine unor idei de manipulare în masă şi cu un potenţial negativ de îmbolnăvire.

Virusul a fost prezentat nu ca fiind un factor pozitiv, care pe alocuri se poate să aibă efecte secundare, ca de altfel orice medicament, ci vaccinul a fost prezentat ca fiind nociv şi chiar ucigător pentru populaţie."

Cadrul legal invocat:

Articolul 66:

"În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală, trebuie asigurate imparţialitatea şi echilibrul şi să fie favorizată libera formare a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică."

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • MileCelBatran MileCelBatran
    Cea de-a cincea ediție a fost lider absolut de audiență, în intervalul orar 20:28 – 23:55. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 13.9 puncte de rating și 43.6% cotă de piață, față de locul 2 care avea doar 2.7 puncte de audiență și 8.6% share. De-a lungul difuzării, aproape 2.6 milioane de români au simțit emoțiile concurenților care urcau pe scenă, iar în minutul de aur, la ora 22:13, peste 3.1 milioane de telespectatori erau cu ochii pe show.

    Astea audiente, nu ce ne prezinta Goarna Antenei 1. Face vreo data America Express audientele astea? N-ai sa vezi.
  • mile mile
    postacii devastati a trecut vremea lor , atat de multi la emisiuni de doi lei , nu stiu ce sa faca ca nu pot comrnta , mai nou recunosc ca sunt postaci prefera emisiuni false nu sunt capabili sa faca emisiuni ca america express in veci
  • MileCelBatran MileCelBatran
    A fost umilit doar in capul tau, Mile. De fapt, pe targetul care conteaza si pe care Goarna Antenei refuza sa-l publice, ProTV a sters pe jos cu Antena Zero. Ha!
  • Mile Mile
    Survivor umilit iar postaci , nu e ca sezonul trecut , când nu avea concurenta , felicitări antena cea mai cea
  • MileCelBatran MileCelBatran
    Ar trebui sa va numiti Goarna Antenelor, nu Pagina de Media, pentru ca nu sunteti echidistanti, refuzand categoric sa prezentati si audientele pe COMERCIAL NATIONAL 21-54 ESOMAR ABCD, desi este cel mai elocvent target pentru piata de publicitate.
  • Miluta Miluta
    De ce nu dati audientele pe categoria pensionari din Vintu de Jos, ca acolo ProTV a fost lider? Si la cei 53-54 din Suplacul de Barcau ca acolo a fost ProTv lider si este mega important pt Tesla acest target!

    Tu esti Mile postacul ? Ha ha ha ! Hai cu audientele Esomar. Sa vedem acolo public educat. Pro a sters pe jos cu Antenuta Zero aseara.
  • Miluta Miluta
    S postacule, nu conteaza bolovane. Dai audiente pro Pro doar de o zi (vineri) ? La cele pro Antenuta Zero dai de 3 zile (luni, marti, miercuri). Sa nu mai zic si cele de duminica cu Americanii Zero. Deci 4 zile audiente pro Antenuta Zero. Una doar cu Pro ?

    Avem "contract" postac S. Unde sunt audientele de joi ? Cand Pro spulbera Antenuta Zero. Si cele de sambata oare le mai avem ? Cu filme antice peste Umor Sec.
  • Radu Radu
    Antena 1 vrea sa-si ia din nou bataie de la Stirile ProTV de la 17, asa ca l-au mutat si ei la aceeasi ora.
  • jk jk
    @Soby vad ca e un News Romania mai light.Atat ca subiecte cat si ca durata emisiunilor informative/de dezbatere
  • Soby Soby
    @geo, nu doar de Oana Lovin, cică și Bahmuțeanca e la Realitatea Star, dar nu cred că e adevărată, am văzut-o doar la Global News.

    Cât despre Global News, de o săptămână a început să aibe studiourile de la News România pentru a realiza știrile și emisiunile. Oare CNA știe despre Global News că e noul News România?
  • Sabina Sabina
    Las Fierbinți a fost lider absolut de audiență și a înregistrat, în intervalul orar 20:30 – 22:25, un rating mediu de 9.9 puncte și 26.5% cotă de piață, în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 6.8 puncte de rating și 18.2% share. La nivel național, aproape 1.7 milioane de români au urmărit întâmplările prin care au mai trecut simpaticele personaje, iar în minutul de aur, la ora 20:41, peste 2 milioane de telespectatori urmăreau serialul Las Fierbinți.

    Cel de-al doilea episod Șef sub acoperire din acest sezon a fost lider de audiență și a înregistrat aseară, în intervalul 22:26 – 23:55, 6.0 puncte de rating și 22.2% share, în rândul publicului Național 21-54, ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 4.7 puncte de rating și 17.4% cotă de piață.
  • MileCelBatran MileCelBatran
    MileCelIntreMijlociuSiBatran, am explicat mai jos cum sta treaba cu targeturile. Ori esti inregimentat la Pagina de Media, ori la Antenuta Zero, alta explicatie nu gasesc la comentariile tale de 2 lei.
  • geo geo
    B.A.M , nu am, dar am urmarit contul de facebook al numitei. Care, din cand in cand, se lauda ca se duce la Realitatea Star. Iti dai seama ca nu mi-am pierdut vremea sa o intreb daca se uita cineva la Realitatea Star la Realitatea Sportivă ...
  • MileCelIntreMijlociuSiBatran MileCelIntreMijlociuSiBatran
    De ce nu dati audientele pe categoria pensionari din Vintu de Jos, ca acolo ProTV a fost lider? Si la cei 53-54 din Suplacul de Barcau ca acolo a fost ProTv lider si este mega important pt Tesla acest target!
  • B.A.M B.A.M
    @Geo, la ce ești abonat, de ai Realitatea Star?

Trimite un comentariu

sus