
Starea Nației, emisiunea realizată de Dragoș Pătraru pentru TVR 1, este difuzată începând din această săptămână în două părți, pentru prima dată de când programul e pe postul public.
Motivul? Difuzarea emisiunii în două părți permite o pauză de publicitate. Prin lege, TVR 1 nu poate insera reclame decât între emisiuni, fără a le poate întrerupe. Rezultatul: audiențe foarte mici ale calupurilor, dar și un vomul mult mai mic de publicitate (un film de două ore nu poate avea reclamă decât la început și la sfârșit).
Nu este singura emisiune de la TVR care merge pe aces sistem, pentru a putea difuza publicitate. La fel se întâmplă și la România 9, cu Ionuț Cristache (dată, de asemenea, în două părți) sau la emisiuni de divertisment de durată (cum ar fi Vedetă populară, cu Iuliana Tudor).
Difuzarea emisiunii în două părți vine după ce, la sfârșitul lunii decembrie și începutul anului, TVR și Dragoș Pătraru au purtat o serie de negocieri, postul public invocând probleme financiare. Ca atare, s-a ales soluția difuzării în două părți, pentru a atrage mai multă publicitate.
Aseară, de exemplu, prima parte a emisiunii Starea Nației a fost difuzată între orele 22.30 și 22.50. A doua, între 23.00 și 23.20. Ce reclame au fost în calupul de la Dragoș Pătraru?
Potrivit monitorizării Paginademedia.ro, reclamele de aseară au fost:
- Catena
- Blend-a-med (produl al Procter&Gamble)
- Bioflu
- Delikat (de la Unilever)
- Raiffeisen
- Engie
- Oral B
- BRD
Citește și:
Vezi interviul VIDEO acordat de Dragoș Pătraru Paginademedia.ro, în 2016:
Citește și:
-
La ce post revine Dragoș Pătraru cu Starea Nației. Nu la Digi 24
-
GATA? Dragoș Pătraru, pe picior de plecare de la Digi 24: “Deși mai avem doi ani de contract cu această instituție, cred că ne vom despărți aici”
-
INTERVIU Dragoș Pătraru, după emisiune: A-ți pune întrebarea ce va spune șeful te pune în afara interesului public
-
CTP, lecție de jurnalism cu Prelipceanu în direct: Cred că aveți obligația să relatați faptele. Niciun patron și niciun judecător nu vă pot interzice asta
-
Cum s-a comportat Digi 24 în alte cazuri, aici: Digi 24 și cazurile Bendei-RCS-Intact. Numele lui Ioan Bendei, doar în dreptul la replică. Urmărirea penală a managerului Serghei Bulgac, inexistentă
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Pauzele TVR ar trebui sa fie doar din promo-uri, intre emisiuni.