Skip to main content

Chiar dacă s-a schimbat şefa, procesele cu MediaSind continuă. TVR, apel într-o speţă de pe vremea Doinei Gradea

 
Chiar dacă s-a schimbat şefa, procesele cu MediaSind continuă. TVR, apel într-o speţă de pe vremea Doinei Gradea

Chiar dacă s-a schimbat şefa Televiziunii Române, procesele cu MediaSind continuă. TVR a făcut apel într-o speţă deschisă pe vremea Doinei Gradea, pe care a pierdut-o în primă instanţă

Publicitate

„Noua şefă a TVR, Ramona Săseanu, a făcut  apel la Hotărârea Judecătoriei sectorului 1 Bucureşti prin care se declara respinsă cererea Societăţii Române de Televiziune - SRTV de a primi daune morale în cuantum de 1 euro  din partea Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind” anunţă sindicaliştii. 

Reamintim că este vorba despre acţiunea în care reprezentanţii MediaSind susţin că au fost daţi în judecată din cauza „comunicatelor şi reacţiilor publice pe care organizaţia le-a avut”, după cum Paginademedia.ro relata în urmă cu câteva luni

Aceştia acuză că TVR ar fi plătit 18.000 lei unor avocaţi din afara TVR, pentru a reprezenta instituţia în proces. MediaSind susţine că o ordonanţă de urgenţă a Guvernului interzice instituţiilor publice care deja au departament juridic propriu (cum e şi cazul TVR) să cumpere servicii juridice de consultanţă din exterior.

De-a lungul ultimilor ani, MediaSind şi TVR au dus o adevărat luptă în instanţă, cu multe procese deschise intentate de fiecare dintre părţi. De pildă, Curtea de Apel a dat câştig de cauză sindicaliştilor în procesul în care instituţia era acuzată că nu a dat informaţii de interes public. În altă speţă, Tribunalul Bucureşti a respins o acţiune a SRTV prin care se contesta legitimitatea MediaSind.

Un alt exemplu: TVR a fost obligată de instanţă să publice lista colaboratorilor din ultimii ani.

Remintim că postul public are un nou preşedinte interimar. Ramona Săseanu (propunerea PNL) a devenit noul preşedinte intermeriar al TVR la începutul lunii mai, după ce Doina Gradea a fost demisă. 

TVR, zeci mii de euro plătiţi avocaţilor în ultimii ani

În urmă cu două luni, au ieşit la iveală banii cheltuiţi de TVR pentru avocaţi, în ultimii ani. Chiar sindicatul din TVR a publicat sumele de bani plătite în ultimii ani de postul public unor case de avocatură angajate să reprezinte instituţia în instanţă.

De departe, cele mai mari sume cumulate au fost încasate, în perioada 2017-2021, de Casa de avocatură Zamfirescu Racoti&Partners. Pentru mai multe procese în care au apărat TVR, avocaţii au încasat peste 200.000 de lei (aproximativ 40.000 de euro) în aproape patru ani. 


Totul, pe larg, AICI: TVR a rupt contractul cu cel care a consiliat-o juridic pe Doina Gradea. Zeci mii de euro plătiţi avocaţilor în ultimii ani


TVR, război cu MediaSind. A angajat o casă de avocatură prin care se luptă cu un sindicat. Primul pas: Un proces


MediaSind: TVR, obligată de instanţă să publice colaboratorii din ultimii ani. Suma cheltuită cu ei: Trei milioane de euro


Nou proces TVR-MediaSind. Acum, sindicatul e cel care dă în judecată: TVR trebuie să explice cum a cheltuit trei milioane de euro


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • E de sperat ca transmisiile nu vor fi comentate de Liana Stanciu sau de noul protejat Dorin Chiotea. A, vad ca Liana Stanciu e un fel de Zoe Dumitrescu - Busulenga a TVR. A ajuns mare specialista în sănătate. Alta care cade veșnic în picioare.
  • Saseanu cred ca e doar director general interimar, tvr nu mai are consiliu de administratie si implicit nici presedinte de consiliu, dupa ce gradea a fost data afara.

Trimite un comentariu

sus