Skip to main content

OOPS. Mască, mască și iar mască. O mare cacofonie în campania Guvernului

 
OOPS. Mască, mască și iar mască. O mare cacofonie în campania Guvernului

BANI PENTRU PRESĂ. Reclama Guvernului, varianta care apare în publicațiile tipărite, conține o cacofonie vizibilă.

Conceptul machetelor care apar în ziare este același ca al spoturilor de pe televiziuni: poartă mască. Mai exact, cu ilustrații și scurte explicații, spune ce Să faci și ce Să NU faci.

Publicitate

Printre texte s-a strecurat și o cacofonie. Chiar la capitolul "Ai grijă să NU". O "mască care".

Cacofonia din reclama Guvernul:

Cum arată campania Guvernului pe print:

Citește și: FĂRĂ NUMĂR! UDMR propune dublarea banilor pentru presă: să fie 80 de milioane de euro!


Vor schimbarea radicală. USR propune oficial: banii pentru presă să se ducă la bolnavi. Campania „E o mită mascată”


Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?


Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Ce spun despre campania Guvernului Pătraru, Ciutacu, Tolontan, Dobrovolschi sau Alice Iacobescu


Citește și: Dragoș Stanca: Cum se putea ajuta jurnalismul și cum se putea evita ca banii să ajungă și la site-uri care fac click-bait?


Citește și: Bani pentru presă. Jurnaliștii locali propun: Banii să meargă la site-urile din țară în funcție de mărimea orașelor despre care scriu

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Că anumiți cititroli se ridică împotriva cacofoniei fiindcă nu sunt în stare să o evite, accept. Dar să se pretindă pseudolingviști sociali și să vină cu motive de genul ”nu este o greșeală gramaticală” sau ”mai există vreo altă limbă în care să se taxeze astfel de alăturări de cuvinte” denotă nu doar slaba educație de care au parte ci și răutatea cu care îi consideră *** pe ceilalți. Da, toate popoarele taxează cacofonia în vorbire iar ea se referă nu la gramatică ci la ESTETICA FONETICĂ, fiind similară cu disonanța din muzică.
    Campania în forma ei audio conține și versiuni prescurtate fără cacofonie. Kiss FM difuzează destul de des varianta întreagă, deși oamenii de la radio obișnuiau să le semnaleze autorilor greșelile din reclame și chiar să le refuze până la modificarea și reînregistrarea textului. Dincolo de faptul că lanțul de oameni cu răspundere în realizarea campaniei au tăcut mâlc, mesajul conține și reclamă mincinoasă care ar fi adus unui comerciant privat neplăceri din partea Protecției Consumatorilor la solicitarea concurenților. Dar cine să îi taxeze pe strategi?
  • Adevarat,Alexandruleeeeee >:(((((((((((((((( ABIUABIUABIUABUI NU MAI S U P O R T . P O O N C T . PoArTa MaScA,ArAtA Ca ItI pAsA. ***. Romania TV are o obsesie cu aceasta reclamaaAAAaaa!!!!!!!!!!!!
  • Obsesia românilor cu „cacofoniile” e una dementă. Pe lângă faptul că conceptul (vedeți ce-am făcut?) de urâțenie („caco-”) e unul total subiectiv, evitarea cacofoniilor poate deveni anevoioasă, după caz, iar unii preferă „scurtătura” (greșită gramatical) de a pune virgulă.
    Limba română trebuie să fie o limbă FUNCȚIONALĂ, nu să lucreze împotriva vorbitorului.
  • ce mai articol dement. cacofonia nu este greseala si nu inseamna doar alaturarea asta, vezi ca poate nu e singura, ti-o fi scapat vreuna
  • Cacofonia nu este o greșeală gramaticală. Mai există vreo altă limbă în care să se taxeze astfel de alăturări de cuvinte? Cacofonia din limba română e un simptom al ipocriziei și al pudibonderiei. Este un lucru trist că se învață în școli și oamenii se chinuie să o evite.

Trimite un comentariu