Skip to main content

OOPS. Mască, mască şi iar mască. O mare cacofonie în campania Guvernului

 
OOPS. Mască, mască şi iar mască. O mare cacofonie în campania Guvernului

BANI PENTRU PRESĂ. Reclama Guvernului, varianta care apare în publicaţiile tipărite, conţine o cacofonie vizibilă.

Publicitate

Conceptul machetelor care apar în ziare este acelaşi ca al spoturilor de pe televiziuni: poartă mască. Mai exact, cu ilustraţii şi scurte explicaţii, spune ce Să faci şi ce Să NU faci.

Printre texte s-a strecurat şi o cacofonie. Chiar la capitolul "Ai grijă să NU". O "mască care".

Cacofonia din reclama Guvernul:

Cum arată campania Guvernului pe print:

Citeşte şi: FĂRĂ NUMĂR! UDMR propune dublarea banilor pentru presă: să fie 80 de milioane de euro!


Vor schimbarea radicală. USR propune oficial: banii pentru presă să se ducă la bolnavi. Campania „E o mită mascată”


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?


Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Ce spun despre campania Guvernului Pătraru, Ciutacu, Tolontan, Dobrovolschi sau Alice Iacobescu


Citeşte şi: Dragoş Stanca: Cum se putea ajuta jurnalismul şi cum se putea evita ca banii să ajungă şi la site-uri care fac click-bait?


Citeşte şi: Bani pentru presă. Jurnaliştii locali propun: Banii să meargă la site-urile din ţară în funcţie de mărimea oraşelor despre care scriu

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Că anumiți cititroli se ridică împotriva cacofoniei fiindcă nu sunt în stare să o evite, accept. Dar să se pretindă pseudolingviști sociali și să vină cu motive de genul ”nu este o greșeală gramaticală” sau ”mai există vreo altă limbă în care să se taxeze astfel de alăturări de cuvinte” denotă nu doar slaba educație de care au parte ci și răutatea cu care îi consideră *** pe ceilalți. Da, toate popoarele taxează cacofonia în vorbire iar ea se referă nu la gramatică ci la ESTETICA FONETICĂ, fiind similară cu disonanța din muzică.
    Campania în forma ei audio conține și versiuni prescurtate fără cacofonie. Kiss FM difuzează destul de des varianta întreagă, deși oamenii de la radio obișnuiau să le semnaleze autorilor greșelile din reclame și chiar să le refuze până la modificarea și reînregistrarea textului. Dincolo de faptul că lanțul de oameni cu răspundere în realizarea campaniei au tăcut mâlc, mesajul conține și reclamă mincinoasă care ar fi adus unui comerciant privat neplăceri din partea Protecției Consumatorilor la solicitarea concurenților. Dar cine să îi taxeze pe strategi?
  • Adevarat,Alexandruleeeeee >:(((((((((((((((( ABIUABIUABIUABUI NU MAI S U P O R T . P O O N C T . PoArTa MaScA,ArAtA Ca ItI pAsA. ***. Romania TV are o obsesie cu aceasta reclamaaAAAaaa!!!!!!!!!!!!
  • Toată ziua se dă la TV reclama asta. Dacă aș înnumăra de câte ori o dă, cred că o difuzează de 4.556.234 de mii de ori
  • Cacofonia nu este o greșeală, evitarea ei poate duce la acrobații lexico-gramaticale inutile.
  • Obsesia românilor cu „cacofoniile” e una dementă. Pe lângă faptul că conceptul (vedeți ce-am făcut?) de urâțenie („caco-”) e unul total subiectiv, evitarea cacofoniilor poate deveni anevoioasă, după caz, iar unii preferă „scurtătura” (greșită gramatical) de a pune virgulă.
    Limba română trebuie să fie o limbă FUNCȚIONALĂ, nu să lucreze împotriva vorbitorului.
  • ce mai articol dement. cacofonia nu este greseala si nu inseamna doar alaturarea asta, vezi ca poate nu e singura, ti-o fi scapat vreuna
  • Cacofonia nu este o greșeală gramaticală. Mai există vreo altă limbă în care să se taxeze astfel de alăturări de cuvinte? Cacofonia din limba română e un simptom al ipocriziei și al pudibonderiei. Este un lucru trist că se învață în școli și oamenii se chinuie să o evite.

Trimite un comentariu

sus