Skip to main content

EXCLUSIV. Câți bani se duc de la Guvern către site-uri. Peste 1,3 milioane doar la site-urile Pro TV, site-urile Realității și compania lui Radu Budeanu

 
EXCLUSIV. Câți bani se duc de la Guvern către site-uri. Peste 1,3 milioane doar la site-urile Pro TV, site-urile Realității și compania lui Radu Budeanu

EXCLUSIV Paginademedia.ro. Câți bani încasează publicațiile online după campania Guvernului de anul trecut? Paginademedia.ro vă prezintă, în exclusivitate, sumele care le revin site-urilor din campania BANI pentru PRESĂ.

Publicitate

În total, aproximativ 5 milioane de euro se duc către site-urile din România dinspre Guvern. Parte din bani au fost plătiți deja. Ce publicații online sunt în top?

Site-urile Pro TV (sport.ro, yoda.ro, stirileprotv.ro) conduc topul: 460.000 de euro este valoarea serviciilor derulate în campania online. Foarte aproape sunt site-urile Realitatea TV: 450.000 de euro pentru Realitatea.net și "salba" de peste 40 de publicații online locale.

Top trei este completat de Radu Budeanu: prin cele două companii (Web Editing și Titluri quality), va primi de la Guvern 430.000 de euro, pentru bannerele puse pe Gândul, Cancan, ProSport, Descoperă sau Go4It.

Site-urile Antena Group au atras 400.000 de euro, iar cele ale Ringier și Adevărul, în jur de 310.000 de euro. Ringier a atras alți 150.000 de euro pentru GSP, site care este operat pe o altă firmă, Ringier Sportal.

În foarte multe dintre cazuri, sumele sunt mult peste contractele inițiale făcute cu Guvernul. De ce? Vom explica în continuare.

Înainte, o notă importantă. Paginademedia.ro a pornit în această prezentare de la sumele făcute campaniei, făcute publice de Secretariatul General al Guvernului (care a publicat valoarea contractelor inițiale și cât s-a facturat până acum. Paginademedia.ro adaugă și sumele care mai sunt de plătit).

După documentarea Paginademedia.ro, vă prezentăm, în exclusivitate, situația completă a sumelor TOTALE pe care publicațiile online le iau de la Guvern.

Și o altă notă: sumele prezentate de Paginademedia.ro conțin TVA.

Înainte de alte concluzii, de ce sunt sumele mai mari, în unele cazuri decât în contractele inițiale?

1. Contractele inițiale au fost făcute pe patru luni, cât spunea Ordonanța că va dura campania. Regulile au fost modificate în Parlament (după discuții inițiate de senatorul PSD Lucian Romașcanu), astfel că durata campaniei s-a dus la șase luni (până la finalul lui 2020).

2. După primele trei luni de campanie, a intrat în vigoare legea care schimba regulile, astfel că prețul pe mia de afișări putea ajunge în anumite condiții, de la 5 lei inițial, la 15 lei plus TVA (adică peste 3 euro). Ca atare, mulți dintre publisheri și-au modificat contractele, iar sumele au crescut considerabil.

Din concluziile și observațiile Paginademedia.ro:

  • Evenimentul zilei și Capital au un total de aproape 220.000 de euro. Suma este sub cei aproape 300.000 de euro pe care îi estimaseră inițial în contract.
  • Fanatik.ro a sărit de 200.000 de euro, cu 50.000 peste cât estima inițial, conform contractului de la început.
  • Digi24.ro a plecat de la un contract de aproape 80.000 de euro și a ajuns la o valoare de 180.000 de euro. A stat cel mai bine dintre publicațiile online ale televiziunilor informative. Dintre site-urile de știri: 75.000 de euro la Antena3.ro, 37.000 la RomaniaTV (inclusiv economica.net) și 15.000 de euro la B1TV.
  • În cazul site-urilor Dogan (wowbiz, stirile kanald), situația a fost inversă: au estimat 230.000 de euro, dar au livrat afișări doar pentru 80.000 de euro.
  • Playtech și Impact, parte a aceluiași grup, totalizează în jur de 220.000 de euro, sumă foarte apropiată de estimările din contractul inițial. 
  • Site-urile DCNews, ale lui Bogdan Chirieac și Val Vâlcu, au depășit pragul de 200.000 de euro de la Guvern. Este sub cât estimau inițial, dar sunt în top 10 în campania plătită de Guvern.
  • Spre știripesurse și bugetul.ro se duc peste 130.000 de euro din afișările campaniei de prevenire a răspândirii COVID.
  • Din campania finanțată de Guvern, Hotnews se alege cu 53.000 de euro (la jumătate față de cât estima)
  • În jur de 40.000 de euro pentru site-ul de business Profit.ro, din portofoliul Clever.
  • Comisarul.ro, site care s-a remarcat anul trecut și prin titluri vulgare alături de bannere ale campaniei (despre care Paginademedia.ro a scris AICI), încasează și el în jur de 10.000 de euro.
  • Sunt în topul campaniei plătite Guvern și câteva publicații online locale: Monitorulsv (30.000 de euro), Kronikaonline (20.000), bizbrasov (14.000) și alții.

O situația specială la EaD Interactive: compania a atras bugete separate pentru mai multe site-uri pe care le reprezintă: 170.000 pentru eva.ro și automarket, aproape 40.000 pentru telekomsport, 12.500 de euro pentru news.ro.

Grigore Cartianu și Laurențiu Ciocăzanu sunt în zona de jos a listei, dar tot au luat ceva de la Guvern: aproape 6.000 de euro pentru ziariștii.com, chiar dacă inițial au estimat 17.000 de euro.

În câteva cazuri, publisherii trebuie să dea bani înapoi, pentru că nu au realizat nici cât avansul luat pentru prima lună de campanie. Două exemple: vice.com, care trebuie să dea înapoi 5.600 de euro (a estimat că expune bannere de aproape 50.000 de euro și abia a ajuns la 8.000) și Pagina Ciudatului, care are de returnat cea mai mare sumă.

Pentru opt site-uri, printre care ziardecluj, ziardehunedoara și ziardearada, Pagina Ciudatului (Liviu Alexa) a estimat în jur de 120.000 de euro, dar a livrat afișări pentru aproximativ 5.000 de euro. Trebuie să returneze parte din avansul luat în prima lună de contract, adică în jur de 30.000 de euro.

Cât a costat creația pentru campania Guvernului și ce agenții de publicitate au lucrat, AICI

Cum s-au împărțit banii între televiziuni, într-o analiză Paginademedia.ro, AICI

EXCLUSIV Paginademedia.ro - Sumele din contractele inițiale și sumele pe care le încasează publisherii online de la Guvern:

  Publisher   Contract initial   TOTAL realizat de platit  
1 PRO TV - sport, yoda, stirileprotv 298.000 460.000
2 PRESTIGE MEDIA - Realitatea.net, 40 de site-uri locale, tabu, highlife, voxpublica 182.000 450.000
3 ANTENA TV GROUP - spy, observatornews, a1.ro 228.000 400.000
4 RINGIER ROMANIA - libertatea, avantaje, unica 193.000 319.000
5 ADEVARUL HOLDING - adevarul, click, okmagazine, historia, dilemaveche 269.000 311.000
6 WEB EDITING DEVELOPMENT - prosport, cancan 298.000 242.000
7 EDITURA EVENIMENTUL SI CAPITAL 298.000 217.000
8 FANATIK ONLINE 149.000 209.000
9 PRESS MEDIA ELECTRONIC - dcnews 226.000 202.000
10 TITLURI QUALITY - gandul, descopera, csid, go4it 238.000 189.000
11 CAMPUS MEDIA - digi24 74.400 179.000
12 EAD.RO INTERACTIVE pentru IMEDIA - eva, automarket, cinemagia 228.000 169.000
13 ROOM 12 MANAGEMENT - playtech 149.000 149.000
14 RINGIER SPORTAL - gsp 74.400 148.000
15 INFORM MEDIA PRESS - tion,aradon,bihon,erdon 33.300 146.000
16 EUROPEAN BUSINESS ENVIRONMENT - stiripesurse, bugetul 122.000 134.000
17 RCS&RDS S.A. - profm, digisport 52.100 95.300
18 DOGAN MEDIA - wowbiz, kfetele, stirilekanal d, kanald 232.000 80.800
19 ANDREI LASLAU MEDIA - fabricatinromania 149.000 76.300
20 ANTENA 3 S.A. 149.000 75.600
21 WELL WIDE WEB - impact 64.500 71.700
22 DOT SOCIAL MEDIA - redactia 24.800 67.300
23 MEDIA BIT SOFTWARE - hotnews 99.200 52.900
24 MediaNet - ziarul de iasi 39.700 50.700
25 Clever Media Network - profit 45.800 43.400
26 INTERNET CORP - wallstreet, kudika, 9am, garbo 77.400 43.100
27 EAD.RO INTERACTIVE pentru TELEKOM - telekomsport 64.400 38.200
28 RTV PROPERTIES - economica, romaniatv 99.200 36.800
29 SFATUL MEDICULUI.RO S.A. 49.600 34.400
30 AIR24 GATE - huff.ro 62.000 31.500
31 Interpress monitorulsv 34.700 30.900
32 GLOBAL IMPEX DISTRIBUTION - bzi 59.500 28.500
33 UNIREA PRES Ziarulunirea 12.400 23.700
34 INTELIGO MEDIA S.A. - avocatnet 89.300 23.500
35 MEDIA SUD EUROPA S.A. - gds 18.600 22.700
36 ASOCIATIA AGROINTELIGENTA - agrointel 31.200 21.600
37 PRIMA PRESS Kronikaonline 15.100 19.300
38 WIN MEDIA: WMD - botosaninews, jurnalmm, gorjeanul 14.000 19.300
39 ROMEDIC.RO 19.800 18.700
40 EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL - europafm 49.100 16.600
41 ANCORE MEDIA - b1 29.800 15.100
42 RENTROP & STRATON - manager.ro 17.400 14.900
43 News Portal - zcj 14.900 14.500
44 Biz Afaceri Media - bizbrasov 29.800 14.400
45 EAD.RO INTERACTIVE pentru N.RO AGENTIA DE STIRI - news.ro 25.300 12.600
46 Fax Media Info - observator PH 24.800 12.500
47 FUNDATIA PROGRESS - maszol 24.800 12.500
48 MANGO RECORDS - mgnews 74.400 11.900
49 DINAMIC SOFT - comisarul 24.800 10.300
50 INDEPENDENT - alba24 13.400 8.300
51 WHITE SPOT PRODUCTION - doctorulzilei 24.800 6.000
52 Aratacataca - ziaristii 16.900 5.800

*sumele conțin TVA 

Citește și: McCann, GMP și Lion au luat aproape 300.000 de euro de la Guvern pentru campania Poartă Mască


Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. 15 milioane de euro de la Guvern pentru televiziuni. Intact, 5 milioane de euro. Pro TV - patru milioane. Cât au luat deja posturile TV?  


DERAPAJ. Fake sau clickbait? Aici sunt banii dumneavoastră! O colecție de titluri uluitoare și de texte care... le demontează


Citește și: Aici sunt banii dumneavoastră! Campania Guvernului, pe un site cu titluri vulgare


Citește și: Click-bait! Este Gina Pistol grav bolnavă? Nu, dar asta sugerează EVZ și Cancan


Citește și: sus masca, jos chiloții. Pentru Guvern facem afișări și fără chiloți. DC News și un click-bait de zile mari, chiar lângă campania Guvernului


CLICK-BAIT. Un interviu cu Esca, vechi de patru ani, reînviat de Evz: „Andreea Esca l-a cunoscut bine pe Ceauşescu” - Chiar l-a cunoscut?


Titluri pentru trafic. Corona Click-Bait de la Știrile ProTV: COVID nu există? Are liderul PSD COVID


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu