Skip to main content

Informaţii „false şi nedovedite”. Primarul Băluţă la CNA, despre „România, te iubesc”. Fosta şefă a forului a criticat reportajul Pro TV

 
Foto - Hepta
Foto - Hepta

Băluţă „loveşte” şi la CNA. Primarul Sectorului 4 a reclamat o ediţie „România, te iubesc!”. Edilul a susţinut în peţitie că jurnaliştii Pro TV au prezentat informaţii „false şi nedovedite” despre el şi, mai mult, că nu i-a fost prezentat punctul de vedere.

Publicitate

În timp ce fosta şefă a CNA - Monica Gubernat -  a criticat şi ea reportajul de pe Pro TV şi chiar a propus o somaţie, un alt membru CNA, Dorina Rusu a apreciat materialul jurnalistic.

Totodată, Dorina Rusu a punctat că Este gravă campania declanşată de Băluţă contra ziariştilor".

Au emis nişte informaţii ca fiind sigure, dar fără să demonstreze relaţia de cauzalitate între edil şi grupurile interlope”, a spus Monica Gubernat, fosta şefă a Consiliului Naţional al Audiovizualului

„Mi s-a părut o emisiune bună", a replicat Dorina Rusu, membru CNA. „Poate că sunt anumite lucruri sunt imprecise, dar ei au încercat să ia legătura cu toţi. A fost vizibil", a mai spus. 

Până la urmă, CNA a stabilit că emisiunea de pe Pro TV nu a încălcat legea. Asta şi după ce Mircea Toma a sesizat un neadevăr în plângerea lui Băluţă: primarul a spus că nu i-a fost luată opinia în considerare, dar în emisiune Băluţă a fost sunat, iar răspunsurile lui date întocmai. 

Printre altele, Băluţă a reclamat că:

  • „informaţiile sunt prezentate cu scopul de a denigra”
  • „aduc în atenţia publicului o serie de informaţii false şi nedovedite”

  • „în mintea telespectatorului se naşte şi rămâne ideea că actualul primar a preluat şi este implicat în acest sistem de spăgi şi corupţie

  • „opinia scrisă a Petentului nu a fost luată în considerare

„Rea-voinţă din partea petenţilor şi bună-credinţă din partea jurnaliştilor”

Membrii forului au stabilit că ediţia „România, te iubesc!”, realizată de Cosmin Savu, nu a încălcat legislaţia audiovizuală.

În urma vizionării unor fragmente din emisiune s-a tras şi concluzia că Băluţă a fost sunat pentru un punct de vedere. Mai mult, s-a constatat că i-au fost citate şi răspunsurile date în scris postului TV.

Inclusiv Mircea Toma, membru CNA, a remarcat acest aspect:

„Aş vrea să adaug că plângerea dezinformează. Am urmărit să văd dacă răspunsurile au fost reinterpretate sau prezentate tendenţios şi nu se pune problema. Au fost prezentate întocmai.

Este rea-voinţă din partea petenţilor şi bună-credinţă din partea junaliştilor”, a spus Mircea Toma în şedinţă.

Cosmin Savu a adus, în luna aprilie, o anchetă despre lumea interlopă bucureşteană, sub titlul „Gruparea criminală - brand de Capitală”

Alături de Băluţă, au trimis reclamaţii similare Marian Goleac (fostul şef de la ADP Sector 4), fiul acestuia Antonio Goleac, dar şi Matilda Goleac.

Fosta şefă a CNA, critici la adresa Pro TV: Decide judecătorul, nu presa

Monica Gubernat, fosta şefă a CNA, a criticat reportajul de pe Pro TV:

„Eu aş avea ceva rezerve nu legate de buna-credinţă, ci de imparţialitatea cu care au realizat acest reportaj", a spus fosta şefă a CNA. A continuat:

„Dânşii au emis nişte informaţii ca fiind sigure, dar fără să demonstreze relaţia de cauzalitate între edil şi grupurile interlope.

Dacă tot vorbim de sesizările primarului Băluţă, vă reamintesc că exact aceste informaţii au fost scoase de pe site-ul Realitatea pentru că instanţa a spus că nu există o relaţie de cauzalitate între ce spun oamenii aceia în articol şi realitate”

Gubernat a propus apoi somaţie. De ce?

Monica Gubernat: „Propun o somaţie şi reţin imparţialitatea. Avem un caz, chiar de săptămâna trecută, când un post local din Satu Mare a spus despre UDMR că este grup infracţional organizat. A primit o somaţie.

Exact acelaşi lucru a spus şi Pro TV, că există acolo un grup infracţional organizat, fără să demonstreze”, după cum a punctat în şedinţă.

A intervenit Dorina Rusu: În legătură cu asta au apărut multe articole în presă, în ultimii zece ani…

Răspunsul fostei şefe CNA?

Monica Gubernat: „Absolut, dar nicio anchetă şi nici un rezultat al unei anchete. Cel care decide ce se întâmplă este judecătorul, nu presa. 

Nu pot să nu îmi amintesc de speţe ca Clotilde Armand sau Ciprian Ciucu, când radiodifuzorii au dat şi imagini, dar au fost sancţionaţi pentru că n-au fost imparţiali şi de bună-credinţă. Lăsăm opiniile personale să afecteze aplicarea legii”, a conchis aceasta.

„Mi s-a părut o emisiune bună”. „Este gravă campania lui Băluţă împotriva jurnaliştilor"

Reportajul de pe Pro TV a fost apreciat de Dorina Rusu. Totodată, membrul CNA a punctat că acţiunile lui Băluţă împotriva jurnaliştilor sunt „grave".

„Mi s-a părut o emisiune bună", a spus Dorina Rusu, membru CNA.

Dorina Rusu: Poate că sunt anumite lucruri sunt imprecise, dar ei au încercat să ia legătura cu toţi. A fost vizibil.

Cred că emisiunea „România, te iubesc!” este printre cele vizate de plângerea la DIICOT făcută de primarul Băluţă.

Din câte ştiu, DIICOT chiar a spus că nu există elemente care să confirme plângerile primarului.

Este gravă campania declanşată de Băluţă contra ziariştilor. Sigur, te poţi judeca, poţi da drept la replică, dar să duci o astfel de campanie mi se pare grav.

„Nu mi se pare în regulă nici ca noi să fim folosiţi ca un instrument de intimidare", a mai spus în şedinţa CNA Dorina Rusu.

Băluţă, război şi cu ziarul Libertatea, Newsweek şi Cosmin Savu. S-a plâns la DIICOT şi DNA

Primarul a deschis multe acţiuni în instanţă contra jurnaliştilor de la Libertatea. Cătălin Tolontan chiar a fost audiat la DNA şi DIICOT, ca urmare a plângerilor făcute de primarul Daniel Băluţă.

Dosarul, în care jurnaliştii Newsweek şi Libertatea erau acuzaţi de primarul Băluţă de „constituirea unui grup infracţional organizat”, a fost clasat.

De asemenea, Băluţă s-a plâns în faţa procurorului DIICOT că „este timorat” de mai mulţi juralişti, inclusiv de Cosmin Savu (de la Pro TV) şi de Sidonia Bogdan (colaborator Libertatea).

A cerut şi ştergerea unui articol de opinie care-l viza, dar a mai cerut şi ca Libertatea să nu mai scrie despre el. Primarul ceruse în instanţă ştergerea unui articol scris de Cătălin Tolontan (care este un text de opinie), dar mai ceruse şi altceva:

Libertatea şi publicaţiile Ringier să nu mai scrie nimic despre el! Nici ştiri, nici investigaţii, nici opinii! De asemenea, edilul de la Sectorul 4 a deschis nu mai puţin de cinci procese contra jurnaliştilor de la Libertatea, în doar câteva zile.


CITEŞTE ŞI: Instanţa a respins cererea Primarului Băluţă. A vrut ştergerea unui articol semnat de Tolontan! Tolo: În societăţile totalitare, acest proces se numeşte „controlul adevărului”


CITEŞTE ŞI: Presa la DIICOT. A fost clasat dosarul în care Băluţă îi acuza pe Tolontan şi jurnaliştii Newsweek de „constituirea unui grup infracţional organizat”


CITEŞTE ŞI: „Jurnaliştii nu trebuie reduşi la tăcere”. Reporteri Fără Frontiere, reacţie după ce primarul Băluţă a reclamat Libertatea la DIICOT


CITEŞTE ŞI: Deutsche Welle şi cazul Libertatea-Băluţă: În România, cenzurarea jurnaliştilor se face şi cu instituţiile statului


CITEŞTE ŞI: Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, plângere la DIICOT împotriva jurnaliştilor Tolontan şi Toma de la Libertatea. Răspunsul ziarului


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus