Skip to main content

FACEM ROMÂNIA BINE. Promovează România pe Instagram: "M-am hotărât să o fac într-o perioadă în care mulți dintre cunoscuții mei voiau să plece la un trai mai bun" - Dan Posea

 
FACEM ROMÂNIA BINE. Promovează România pe Instagram: "M-am hotărât să o fac într-o perioadă în care mulți dintre cunoscuții mei voiau să plece la un trai mai bun" - Dan Posea
Dan Posea

FACEM ROMÂNIA BINE. Se recomandă drept unul dintre puținii oameni care promovează România zi de zi. Nu doar de 1 decembrie. Iar fotografiile postate pe Instagram – unele făcute de el, altele preluate de la alți „instagrammeri”, ajung la peste 41.000 de foloweri.

Dan Posea e un tânăr carismatic cu mult spirit antreprenorial are a decis să lupte cu “valul de hate pe România”, cum denumește el situația de acum 3 ani, când toți cunoscuții lui voiau să emigreze în căutarea unui nivel de viață crescut.

Publicitate

Promovez România a apărut în 2015, atunci când mă aflam la Sibiu și mă documentam cu privire la lucrarea mea de licență. În acea perioadă m-am hotărât să lupt împotriva vântului și să promovez România prin intermediul fotografiei, fără să urăsc țara în care m-am născut și în care m-am dezvoltat.

Îl găsești mereu cu telefonul în mână, în căutarea locurilor pe care merită să le vizitezi în România. Cei 41 de mii de urmăritori pe care îi are pe contul de Instagram sunt dovada faptului că proiectul funcționează.

Într-o perioadă în care România devine o destinație turistică din ce în ce mai interesantă pentru turiștii străini - doar în 2018 aproape două milioane de turiști străini au vizitat țara - metoda de promovare aleasă de Dan Posea este în trend.

#promovezromania s-a transformat într-un adevărat ghid interactiv de recomandări de călătorie fiind folosit atât de cei care postează imagini din țară, cât și de turiștii interesați de destinații de neratat.

#promovezromania a fost folosit în aproximativ 100 000 de postări. Acest lucru mă bucură enorm. Din țările pe care le-am vizitat în ultimii 10 ani, pot spune că țara asta are un potențial fantastic și sunt destul de multe zone virgine. Nu degeaba ambasadorul oficial al turismului transilvănean este Prințul Charles.

Contul de instragram gestionat de Dan Posea funcționează ca un adevărat barometru din care putem afla zonele de interes pentru străinii care vor să ne descopere țara. Este bine cunoscut faptul că România este în principal o destinație de business și turism dentar, așa se explică și faptul că în topul orașelor vizitate de străini se află capitala, dar Delta Dunării câștigă din ce în ce mai mult teren.

"Din pozele noastre și mesajele pe care le primim constant de la străini, am realizat că sunt câteva destinații pe care le preferă aceștia: București, Brașov, Sighișoara, Sibiu, Cluj și celebrele mănăstiri din zona Moldovei. În ultima perioadă s-a manifestat interesul și pentru Delta Dunării", spune Posea.

Când îl întrebi care e regiunea care îi place cel mai mult, tânărul absolvent de Geografie pune degetul pe hartă în dreptul Transilvaniei.

Dan Posea: "Mă pasionează foarte mult arhitectura, bisericile fortificate și viața sașilor din această zonă. Mergând prin celebrele practici ale facultății prin țară, am deprins acest gust fain de a descoperi locuri noi și mai puțin exploatate."

Paginademedia.ro vă prezintă interviul cu Dan Posea în cadrul proiectului editorial FACEM ROMÂNIA BINE. Într-o perioadă în unul dintre cele mai prestigioase ghiduri turistice din lume - "Lonely Planet" - clasifică România drept destinaţia perfectă de vacanţă, românii încep să redescopere țara prin intermediul unui cont de Instagram.

Despre #PromoveazăRomânia, contul de Instagram pe care turiștii descoperă și recomandă destinații de neratat din țară, am vorbit cu un absolvent de geografie care crede cu tărie că nu trebuie să fim mândri de România doar de 1 decembrie, ci în fiecare zi.

Un proiect editorial Paginademedia.ro susținut de MedLife.

Cum a apărut ideea acestui proiect? A început inițial pe Facebook, Instagram și ați avut și un site, dar de la un timp sunteți focusați pe Instagram. Cum faceți content?

Dan Posea: Ideea acestui proiect a apărut în anul 2015, atunci când mă aflam la Sibiu și mă documentam cu privire la lucrarea mea de licență. În acea perioadă era foarte mare hate-ul pe România, mulți dintre cunoscuții mei voiau să plece la un trai mai bun și cu toate astea m-am hotărât să lupt împotriva vântului: și anume să promovez România prin intermediul fotografiei, fără să urăsc țara în care m-am născut și în care m-am dezvoltat.

Încă de la începutul proiectului, am ales ca toată energia să ne-o canalizăm pe Instagram deoarece erau conturi mari pe Facebook care promovau zone din România. Pot spune că a fost o decizie înțeleaptă ascultându-mi instinctul, iar asta se poate observa și pe Instagram. Ne urmăresc aproximativ 41 000 de oameni și hashtag-ul #promovezromania a fost folosit în aproximativ 100 000 de postări. Acest lucru mă bucură enorm.

Cum alegeți fotografiile pe care le repostați?

Dan Posea: Fotografiile le alegem în funcție de compoziție și dacă nu a fost expus de prea mult loc acel loc/peisaj în online. Scopul din start a fost acela de a fi un pagină care să shareuiească fotografiile românilor și străinilor deoarece am realizat că nu pot merge eu zi de zi prin țară să descopăr locuri și să le fotografiez.

În ultima perioadă am călătorit mai mult și am ales să postez conținutul meu propriu."

De ce consideri că trebuie promovată România?

Dan Posea: Din țările pe care le-am vizitat în ultimii 10 ani, pot spune că țara asta are un potențial fantastic și sunt destul de multe zone virgine. Nu degeaba ambasadorul oficial al turismului transilvănean este Prințul Charles. Asta spune destul de multe despre noi ca popor.

Romania devine o destinatie din ce in ce mai interesanta pentru turistii straini. Datele arata ca aproape 13 milioane de turisti straini au vizitat Romania anul trecut. Din pozele voastre ce zone reies ca ar fi de neratat?

Dan Posea: Din pozele noastre și mesajele pe care le primim constant de la străini, am realizat că sunt câteva destinații pe care le preferă aceștia: București, Brașov, Sighișoara, Sibiu, Cluj și celebrele mănăstiri din zona Moldovei. În ultima perioadă s-a manifestat interesul și pentru Delta Dunării.

V-ați gândit să vă orientați spre zona de turiști străini? Să duceți mai departe pagina la nivel de informații, tips& tricks?

Dan Posea: Da, pot spune că ne-am gândit la acest lucru și facem într-un fel partea asta cu cei care ne trimit mesaje. Din punctul meu de vedere, pentru a duce contul la next level, trebuie făcute câteva investiții serioase într-un site și marketing. Momentan nu suntem dispuși la asemenea investiții, dar luăm în calcul să facem un upgrade proiectului.

Ai terminat facultatea de geografie, de aici pasiunea pentru România?

Dan Posea: În proporție de 90% răspunsul meu este da. Mergând prin celebrele practici ale facultății prin țară, am deprins acest gust fain de a descoperi locuri noi și mai puțin exploatate.

Promovez Romania este un proiect fotografic și tu ești un instagrammer cunoscut în comunitate. Ce tips & tricks le poți oferi celor care fac fotografii cu telefonul?

Dan Posea: Nu pot spune că sunt un instagrammer cunoscut. Însă știu sigur că mulți au auzit de contul @promovezromania. Eu le recomand înainte de a investi într-un telefon scump, să testeze mai întâi dispozitivele prietenilor și apropiaților lor. Făcând acest lucru, își pot da seama dacă îi atrage și pasionează această zonă de Instagram.

După acest pas, le recomand să testeze aplicații de editat fotografii și să investească bani pentru a beneficia de cele mai bune feature-uri pe care aplicația le are. Făcând acești 2 pași, își pot crește contul organic și pot face campanii plătite cu branduri.

Cum ați reușit să creșteți comunitatea? Ce proiecte si colaborari s-au dezvoltat din Promovez Romania?

Dan Posea: Comunitatea noastră a crescut organic în utimii 3 ani. Am avut numeroase colaborări cu start-up-uri, branduri, linii aeriene și unități de cazare. În acest fel am cunoscut oameni faini cu care m-am și împrieteni.

Printre colaborările mele preferate se află proiectele pe care le am cu Samsung, Casa Savri, Nayino Resort Hotel și instameet-urile în care mă implic constant cu Adrian Dan și Radu Niță.

Care este locul tău preferat din Romania și de ce?

Dan Posea: Zona mea preferată este Transilvania. Mă pasionează foarte mult arhitectura, bisericile fortificate și viața sașilor din această zonă.

De ce are nevoie Romania ca să se promoveze mai bine în rândul propriilor locuitori?

Dan Posea: Consider acțiunile comunității Instagram din România a fi printre cele mai importante și potrivite pentru promovarea turismului în rândul locuitorilor. Întotdeauna mi-a plăcut și am mizat pe aceste parteneriate private, fără prea multe resurse și eforturi din partea sistemului public.
 

Proiectul editorial Paginademedia.ro Facem România bine este susținut de Medlife


MedLife - am inceput cu un juramant, continuam cu un angajament.

De mai bine de 20 de ani investim in oameni si in tehnologie medicala. Crestem odata cu noile generatii de doctori pentru a atinge cel mai inalt nivel de performanta in actul medical.

Sanatatea este profesia si pasiunea noastra si vrem sa imbunatatim calitatea vietii fiecarui pacient, cu grija, cu atentie si oferind intotdeauna cele mai bune optiuni de tratament.

Am devenit cel mai mare operator privat de servicii medicale* investind constant in oameni si in tehnologie. Si nu ne oprim aici. Pentru ca la MedLife ne-am luat angajamentul sa facem Romania bine.

*conform cifrei de afaceri

Citește și:

 

Autor: Andreea Pietroșel

Comentarii

Trimite un comentariu