Skip to main content

10 ani. "Politicienii sunt cioclii României. Needucați în general, neinstruiți în business, în diplomație, în politică, în comunicare, în ce vreți dumneavoastră" - Aneta Bogdan

 
10 ani. "Politicienii sunt cioclii României. Needucați în general, neinstruiți în business, în diplomație, în politică, în comunicare, în ce vreți dumneavoastră" - Aneta Bogdan

10 ani în zece săptămâni. "Cât de frustrant este pentru români să nu fi primit în 20 de ani NICIUN discurs politic încurajator, aspirațional, pozitiv și inspirant despre viitorul acestei țări de la politicienii români."

"Cum poate un manager (citiți guvernant) al acestei țări să funcționeze după două standarde de calitatea și aspirație? Când vine vorba despre persoana sa – să selecteze cele mai scumpe, aspiraționale și reputate branduri (de la Hermes la Ferrari, de la licee elvețiene la Spitalul Charite din Berlin, de la Rolex la Mandarin Oriental Hotel), iar când vine vorba despre țara în care trăiește și pe care trebuie să o conducă spre o viață mai bună a celor care i-au dat voturile, să aleagă doar second hand, fals și făcături?".

Publicitate

Sunt citate din volumul Branding pe frontul de Est. Despre reputație împotriva curentului, pe care unul dintre cei mai importanți oameni de branding din România - Aneta Bogdan, îl lansa în 2010.

Aneta Bogdan făcea o disecție dură a clasei politice: “Politicienii sunt cioclii României”, spune ea în cartea “Branding pe frontul de Est”.

O carte despre branding, în care exemplele de “Așa NU” vin de cele mai multe ori din zona politicului. “Politicieni needucați în general (...) incapabili să promoveze brandul România”.

Redăm câteva citate din 2010. Cât credeți că mai sunt de actuale?

 

Despre politicieni cu două fețe, despre Iliescu, Constantinescu și Băsescu, despre femeile de afaceri și valorile tinerei generații:

  • "Îmi amintesc de un articol interesant dintr-o revistă britanică, în care Margaret Thatcher recunoștea cu sinceritate că își dorește o poșetă Mulberry, dar o consideră prea scumpă (costa 700-800 de lire), drept care nu și-o cumpără! Margaret Thatcher avea 60 de ani atunci, știm că și-o purta permite, dar, necumpărând-o, ea demonstra cu vârf și îndesat ideologia pe care partidul său o promova atunci, în acele timpuri, de reținere și de economisire."
  • "Cum poate un manager (citiți guvernant) al acestei țări să funcționeze după două standarde de calitatea și aspirație? Când vine vorba despre persoana sa – să selecteze cele mai scumpe, aspiraționale și reputate branduri (de la Hermes la Ferrari, de la licee elvețiene la Spitalul Charite din Berlin, de la Rolex la Mandarin Oriental Hotel), iar când vine vorba despre țara în care trăiește și pe care trebuie să o conducă spre o viață mai bună a celor care i-au dat voturile, să aleagă doar second hand, fals și făcături?"

Politicienii: sunt cioclii României moderne, oamenii care își urăsc propriul popor și îl fac să sufere.

  • "Needucați în general, neinstruiți în business, în diplomație, în politică, în comunicare, în ce vreți dumneavoastră, necarismatici pentru europeeni sau americani, pentru asiatici, incapabili să-și îndeplinească rolul de a promova brandul România înăuntrul țării, fără viziune și fără aspirații, mici din toate punctele de vedere, aceștia au fost și sunt cel mai mare ghinion al României. Aceștia sunt cioclii României moderne, oamenii care își urăsc propriul popor și îl fac să sufere."
  • "Niciunul dintre aceștia (sau cel puțin niciunul, după știința noastră) nu a fost capabil să demonstreze că România are ceva unic, valoros și că trebuie să investim în această direcție; niciunul nu a inspirat națiunea sau nu i-a dovedit că merită mai mult; niciunul nu i-a demonstrat că este iubită; niciunul nu a creat asociatori pozitivi, favorabili pentru națiunea română."
  • "Ce curios cum, de atîția ani, după atâția bani investiți în acești poiticieni, ei nu au învățat încă regulile primare de comportament și de responsabilitate!"
  • "Ce curios că, după atâția ani, nu au învățat nici cum să se îmbrace, nici cum să vorbească! Cât de frustrant este pentru români să nu fi primit în 20 de ani NICIUN discurs politic încurajator, aspirațional, pozitiv și inspirant despre viitorul acestei țări de la politicienii români. (...) Cum am putea trăi mai bine, mai luminos, cu discursuri comuniste, otrăvite și negative? A scrie un discurs de politician este o treabă importantă și grea, și acest lucru este, din păcate, unul dintre principalii vectori de construcție a unui brand de politician."

Despre președinții României: ce proprietar de business românesc le-ar da pe mână afacerea, măcar pentru o zi?!

  • Unul a încremenit în proiectul de “comunist” pentru toată viața, altul a demonstrat că intelectualul roman este lipsit de abilitățile de a conduce sau măcar de a reprezenta o națiune modern, iar cel de-al treilea, probabil cel mai toxic dintre toți, a blocat România în ultimii șase ani și a segregat națiunea, mai convingător decât “primul comunist al țării”, ajungând chiar la barbaria de a o numi “țară de mâna a doua”.
  • Ce inspirant pentru locuitorii acestei țări, mai ales pentru tineri, nu-i așa?
  • Acești trei CEO ai României au aprobat tacit corupția ca formă de dezvoltare a unor grupuri economice de interese. Nu au lăsat în urmă nici măcar un proiect propriu de interes național și nu au făcut niciun bine acestei țări. Tot timpul mă întreb, oare ce proprietar de business românesc le-ar da pe mână afacerea, măcar pentru o zi?!

Femeile de afaceri, mai interesate atrase de rochia Dior de la party-ul anual al revistei Avantaje decât de conferința pe temele industriei

  • "Un caz aparte în lumea businessului autohton îl joacă femeile de afaceri. Sunt foarte puține și, din păcate, și acestea sunt mai repede atrase de rochia Dior de la party-ul anual al revistei Avantaje decât de conferința pe temele industriei sau de lobby-ul pentru o anumită cauză de business sau socială."
  • "Sunt câteva femei de business pe care le urmăresc cu atenție și care susțin sus și tare cât de mult succes au în afaceri, apărând însă numai în articole despre săli de gym, haine, iubiri ratate, petreceri și gossip; nu le-am auzit articulând nimic despre propriul model de succes (altul decât banii lăsați de soț sau de părinți), și nici despre viziunea lor în industria respectivă."

Contează cât apari în media, nu cât de valoros ești

  • "Cred că asta este cumva definitoriu pentru tânăra generație din România, cea care studiază și muncește în România, mai exact: aceasta este tentată să înțeleagă că NU este despre educație, muncă, abnegație, carieră, ci despre cât de mult apari în media; că NU este despre ceea ce face o personalitate, ci despre cât vorbește o personalitate. Și asta mi se pare cu adevărat îngrijorător pentru viitorul României."

PRECIZARE: Citatele au fost extrase din volumul Branding pe frontul de Est. Despre reputație împotriva curentului. Autor: Aneta Bogdan. Cuvânt înainte de Wally Ollins

 

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu