Skip to main content

POVESTEA. Bontea, Scărlătescu şi Dumitrescu, şapte ani în care au fost sarea şi piperul Chefi la Cuţite. Ce spun cifrele? Adică audienţele. Cum a ajuns Antena 1 să domine Pro TV patru zile din şapte cu un show culinar

 
POVESTEA. Bontea, Scărlătescu şi Dumitrescu, şapte ani în care au fost sarea şi piperul Chefi la Cuţite. Ce spun cifrele? Adică audienţele. Cum a ajuns Antena 1 să domine Pro TV patru zile din şapte cu un show culinar

După şapte ani în care Sorin Bontea, Florin Dumitrecu şi Cătălin Scărlătescu au fost pe podiumul emisiunilor Antenei 1, cei trei pun punct colaborării cu Antena 1. Plecarea neaşteptată a fost anunţată chiar de Antena 1 printr-un comunicat de presă trimis joi seara în care se menţiona că Chefii au refuzat să mai participe la filmările pentru următorul sezon motivând că sunt prea obosiţi. 

Publicitate

Antena 1 a anunţat în acelaşi context că urmează să anunţe în curând un nou juriu.  

Chefi la Cuţite a fost o poveste de succes pentru echipa Monei Segall, un proiect care a pornit direct ca lider, cu două ediţii pe săptămână şi care a ajuns în sezonul 12 la patru ediţii pe săptămână. Emisiuni care fie au fost lideri de audienţă, fie au obţinut cifre bune, peste media obişnuită a postului în prime-time.

Paginademedia trece povestea în revistă, aşa cum a relatat-o de-a lungul anilor:

Citeşte şi: Anunţ-şoc la Antena 1. Toţi trei Chefii la Cuţite, Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu şi Sorin Bontea ies din show

Citeşte şi: Prima reacţie pe Facebook a lui Chef Florin Dumitrescu după anunţul Antenei 1 că va schimba juriul Chefi la Cuţite. Sute de mesaje de susţinere pentru Chefi

Lideri de la prima ediţie

Povestea Chefi la Cuţite începe în anul 2016. Producătoarea Mona Segall şi cei trei Chefi, foşti MasterChefi, părăsiseră Pro TV deja de doi ani, iar primul proiect culinar încercat la Antenă, Hell’s Kitchen, eşuase.

Hell's a avut audienţe la jumătate faţă de concurenţă, Pro TV, care avea MasterChef cu noii juraţi Adrian Hădean, Patrizia Paglieri şi Chef Foa. Antena 1 ajunsese să fie bătută chiar şi de Antena 3, televiziunea de ştiri parte din acelaşi trust. 

După doi ani de testat Hell’s Kitchen, Mona Segall a trecut la o nouă emisiune: Chefi la Cuţite. Un format care readucea ideea de audiţii, după modelul MasterChef, dar şi ideea de "blinduri", de nevăzute, aşa cum făcea, de exemplu, Vocea României. Audiţiile sunt o reţetă care prinde bine la public şi o reţetă exploatată la maximum de echipa Monei Segall, care de la simpli concurenţi a ajuns de-a lungul timpului să invite vedete, persoane exotice sau sportivi.

Prima ediţie a emisiunii Chefi la Cuţite a avut loc în martie 2016, la bătaie cu Bake Off, un nou format testat de Pro TV, în care concurenţii să băteau în preparate de cofetărie. 

Emisiunea cu Chefii a început să dea roade în audienţă încă din primul sezon, când avea câte două difuzări pe săptămână, luni şi marţi. Practic, Antena 1 „ataca” un tronson pe care Pro TV îl adjudecase de ani buni cu MasterChef, serile de luni şi marţi.

Iar de data aceasta, Antena 1 reuşea practic să bată Pro TV pe propriul teren. Lunea şi marţea fuseseră anterior serile MasterChef pentru Pro TV. 

Chiar din prima ediţie Chefi la Cuţite Antena 1 a bătut Pro TV pe publicul comercial, urban 18-49, după cum relata Paginademedia.ro la momentul respectiv. 

Au fost însă şi seri când doi se băteau, Chefi la cuţite şi Bake Off, iar al treilea câştiga: Kanal D, cu serialul turcesc. Pe atunci, Furtună pe Bosfor

Pro TV, nevoit să mute Survivor din faţa Chefi la Cuţite 

Sezonul al doilea al show-ului, difuzat în toamna lui 2016, a debutat sub Pro TV (cifrele AICI). Chiar şi aşa, cifrele erau peste media obişnuită a postului Antena 1 în prime-time.

Cu toate acestea, în curând Chefi la Cuţite ajungea să bată Pro TV pe toate targeturile de audienţă. Pro TV testa atunci pentru prima dată formatul Survivor. Însă a eşuat

La doar o lună de la debutul Survivor, Pro TV pierdea complet bătălia cu Chefii în prime-time-ul de luni

Chefii erau urmăriţi de 1,2 milioane de telespectatori, la nivel naţional, dintre care 770.000 erau de la oraşe, iar 481.000 erau de pe publicul comercial. Gâsca cu ouă de aur.

În aceeaşi lună, octombrie 2016, Pro TV scotea Survivor din faţa Chefilor, lucru rar pentru televiziunea din Pache Protopopescu, şi înlocuia emisiunea cu un film. Chefi la Cuţite şi-au continuat însă ascensiunea şi a devenit constant primul în „meniul” telespectatorilor 

Tot sezonul al doilea a adus şi cea mai bună audienţă a Antenei 1 din anul 2016: 1,4 milioane de telespectatori la nivel naţional şi aproape 600.000 pe publicul comercial (o performanţă uriaşă pentru Antena 1).

Prima confruntare cu MasterChef. Pro TV mută încă o emisiune din faţa Chefi la Cuţite

În sezonul al treilea, Antena 1 a prins curaj şi a pus Chefi la Cuţite chiar la bătaie cu MasterChef de pe Pro TV. 

Antena 1 îi avea pe foştii MasterChefi, Florin Dumitrescu, Sorin Bontea şi Cătălin Scărlătescu, iar MasterCheful de pe Pro TV avea o echipă nouă de juraţi: Chef Samuel Le Torriellec, Chef Răzvan Exarhu şi Liviu Popescu.

Au ieşit câştigători detaşaţi, chiar de la prima confruntare, Dumitrescu, Bontea şi Scărlătescu. Cifrele AICI 

Sezonul 3 de Chefi la Cuţite, difuzat în 2017, a fost prilej pentru Antena 1 pentru noi recorduri de audienţă (AICI şi AICI).

În două săptămâni de la premieră, Pro TV se vedea nevoit să capituleze pentru a doua oară în faţa Chefilor. După Survivor, a decis să mute şi MasterChef din calea emisiunii produse de Mona Segall.

O lună mai târziu, Chefi la Cuţite mai băteau o emisiune marca Pro TV. Uite cine dansează, un format pentru care Pro TV s-a dat peste cap şi le-a adus împreună în acelaşi platou pe Andreea Marin, prezentatoare, şi pe Mihaela Rădulescu, în juriu. Cifrele au fost în favoarea Antenei 1

Finala sezonul trei al show-ului Chefi la Cuţite, difuzat în mai 2017, a pus Antena 1 pe prima poziţie, cu peste 1,4 milioane de telespectatori la nivel naţional. 530.000 dintre ei erau telespectatori tineri.

Chefi vs Gospodar fără pereche. Antena 1 începe să îşi consolideze publicul comercial, Pro TV rămâne cu naţionalul

În toamna lui 2017, Antena 1 reia formatul Chefi la Cuţite (sezonul patru), iar Pro TV arunca în ring un nou format, Gospodar fără pereche, prezentat de Anamaria Prodan.

A fost o toamnă în care Gospodarii şi Chefii şi-au împărţi audienţele. Gospodarii au luat mai mult naţionalul, în timp ce oraşele şi comercialul au fost cu Chefii. Serile de marţi erau ale Pro TV, cu Las Fierbinţi

În finala sezonului patru, tot Chefii au câştigat audienţa, cu cifre-record: peste 1,7 milioane de telespectatori la nivel naţional şi aproape 560.000 de persoane pe publicul comercial (18-49 de ani).

Mai mult, în luna noiembrie 2017, Antena 1 a dat cea mai urmărită emisiune de divertisment pe publicul comercial, peste Gospodar fără pereche, peste Visuri la Cheie şi peste Vocea României.

În aprilie 2018 Chefii se întorceau cu sezonul al cincilea, lider pe publicul comercial. Cifrele erau mai mici ca în alte sezoane şi pentru că postul Kanal D punea la bătaie formatul Exatlon

În octombrie 2018, Antena 1 aducea sezonul şase al emisiunii. Toamna Antena 1 a împărţit-o cu Gospodari fără pereche de pe Pro TV, primii au câştigat audienţa pe comercial şi urban, Pro TV a fost lider la nivel naţional.

În primăvara lui 2019, producătorii de la Antena 1 au venit cu o variaţie a formatului de cooking. - „Chefi la cuţite - Familii la cuţite”.

Emisiunea a fost difuzată şi pe timp de vară şi a obţinut audienţe onorabile, dar nu la fel de bune ca varianta originală.

Experimentul Chefi fără limite, eşec în audienţe

În toamna lui 2019, Chefi la cuţite, sezonul şapte, s-a bătut cu serialul Vlad (sezonul al doilea), realizat după un format turcesc al producţiei Ezel.

În primele episoade, Vlad a fost mai tare în audienţă. Două săptămâni mai târziu, show-ul culinar al Antenei 1 îl bătea şi pe Vlad

În 2019 au început şi derapajele în emisiune. Show-ul a început să aducă personaje tot mai exotice sau chiar sinistre. Postul Antena 1 a fost sancţionat şi de CNA după ce a adus în platou un concurent care a vorbit despre torturarea animalelor.

La început de februarie 2020, Antena 1 avea în pregătire cel de-al optulea sezon al Chefi la Cuţite, însă, din cauza pandemiei de coronavirus, filmările au fost suspendate la scurt timp

Emisiunea a fost reluată abia în toamna lui 2020, de data aceasta cu câte trei ediţii pe săptămână: luni, marţi, miercuri. Emisiunea a reuşit să se menţină pe primul loc. A depăşit chiar şi Visuri la cheie, în serile de miercuri, mai întâi în mediul urban. Apoi pe toate targeturile.

În martie 2021 a venit sezonul cu numărul nouă al show-ului culinar. Emisiunea a reuşit să bată în premieră inclusiv show-ul de forţă al Pro TV, Românii au talent. Pro TV a programat în 2021 preselecţiile Românii au talent difuzate şi lunea. N-a funcţionat. Chefi la Cuţite a bătut în premieră Românii au talent, pe publicul comercial. Şi în final pe toate targeturile

În sezonul nouă însă, Survivor (fostul Exatlon) de pe Kanal D le-a dat Chefilor bătăi de cap în unele zile.

Sezonul s-a terminat însă din poziţia de lider pe toate targeturile, cu audienţe foarte bune pentru o lună de vară. Peste 1,8 milioane de telespectatori la nivel naţional, din care mai bine de 400.000 erau pe publicul comercial.

În aceeaşi vară, Antena 1 a început să „recicleze” show-ul şi l-a dat şi în reluare. Cifrele nu au mai fost la fel de mari

Audienţe bune şi în sezonul 12, ultimul pentru Bontea, Dumitrescu şi Scărlătescu

În toamna lui 2021, Mona Segall a început filmările pentru un nou show cu aceiaşi Sorin Bontea, Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu, Chefi fără limite, o producţie filmată în Grecia. Noua producţie n-a fost însă pe gustul telespectatorilor. Emisiunii i-a lipsit unul dintre pilonii importanţi de audienţă ai Chefi la Cuţite: Preselecţiile.

Şi în primăvara lui 2022 a fost pauză de Chefi la Cuţite, dar pe post a fost Chefi fără limite. Emisiunea filmată în Grecia a fost un eşec de la prima ediţie. Antena 1 a fost pe locurile doi, comercial, şi trei la oraşe şi la nivel naţional.

Abia în septembrie 2022 Antena 1 a venit cu un nou sezon Chefi la cuţite, al zecelea, şi un nou concurent pus la bătaie de Pro TV, reality-show-ul Sunt celebru, scoate-mă de aici. Pro TV n-a avut nicio şansă în faţa Antenei nici de data aceasta. Aşa că, toamna trecută, Pro TV a fost nevoit să dea la o parte din faţa Chefilor a treia emisiune, Sunt celebru, scoate-mă de aici

 

De patru ori pe săptămână

Sezonul 11 Chefi la cuţite a debutat în această primăvară, la sfârşitul lunii martie şi a fost ultima ediţie cu Gina Pistol în rol de prezentatoare.

Chiar şi în sezonul 11, emisiunea a reuşit să bată Pro TV şi formatul Survivor pe toate targeturile. 

Derapajele nu au lipsit din acest sezon. Emisiunea a avut pe post de „concurente” două modele care produc conţinut pentru site-ul pentru adulţi Only Fans.

Antena 1 reuşeşte să ţină în continuare piept Pro TV-ului şi chiar să bată serialul de comedie Las Fierbinţi, pe anumite targeturi.

Chiar şi finala a fost la înălţimea audienţelor: peste 1,5 milioane de telespectatori, dintre care 460.000 erau publicul comercial, în luna iunie 2023.

Sezonul 12, şi ultimul pentru cei trei Chefi, a debutat în luna septembrie, iar de data aceasta Antena 1 a programat patru ediţii pe săptămână. (până acum fuseseră doar trei).

Şi acest sezon a fost lider de audienţă încă de la prima ediţie, din 2 septembrie. 

Nici sezonul acesta nu a fost lipsit de incidente. Antena 1 a primit o amendă de 10.000 de euro de la CNA după ce în emisiunea Chefi la Cuţite s-a făcut reclamă mascată la o firmă de pariuri. Nume mari din sportul românesc au apărut în emisiune, în faza de audiţii, purtând tricouri inscripţionate cu cuvântul Super şi folosind în discursuile lor cuvinte precum „pariez”. Au fost nouă invitaţi în nouă emisiuni, printre care Bogdan Stelea, Florin Bratu, Cătălin Moroşanu, Ioan Andone, Mihai Leu şi Ionel Dănciulescu. 

Emisiunile în cauză i-au înfuriat şi pe telespectatori care au făcut reclamaţii în număr mare la CNA: peste 3.000!

Plecarea Chefilor a venit într-un moment în care sezonul filmat deja este pe post. Antena 1 nu a anunţat încă viitoarea formulă de trei bucătari pentru următorul sezon. A punctat însă declaraţia producătorului Mona Segall:

"Chefi la Cuţite este unul dintre cele mai puternice branduri de televiziune, un brand la care lucrez alături de echipa mea de peste 8 ani de zile, un brand de care telespectatorii merită să se bucure în continuare, pentru că, la final, ei sunt creatorii de vedete şi responsabilitatea vedetelor este faţă de  publicul care i-a adus aici."

 


 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus